Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
             
Esat Tan

1/35 |M48A3 Patton |Tamiya | Esat Tan

Recommended Posts

kafamdaki görünüm seviyesi ile aslında en fazla 4 hafta sonu yani 1 ayda bir modeli çıkartmayı düşünüyordum ama dediğiniz seviyeleri yapmam için gerçekten bir modelin bitmesi belki 1 yılı bulur ve evet sıraladığını pek çok işlemin gerekliliğini sorguluyorum zihnimde, sanırım neyden keyif aldığım ya da benim şu anki tatmin noktam ile ilgili. Ben de dediğiniz gibi kitleri parçalayıp yapıştırıp birleştirince çocuk gibi vuhuuuu bitirdim diye seviniyordum, arka arkaya yapıp geçtim, şimdi baktığım zaman elimde etrafı çapak dolu ve kötü görünen plastik bir şeyler var sadece :( 

Peki, daha çok sabır ve daha çok zamana odaklanmaya çalışıp, sükunet ile ilerleyeyim bakalım :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benim 1 senemi kaale almayın. Benim durumlar sakat :) Normali kesinlikle bir sene değil :D Benimki anormal bir zaman :blush:

Normalde Tecrübe sahibi biri 5-10 günde modeli tık tık bitirebilir. Gürkan usta bir taraftan kahvaltı edip çay karıştırırken bir taraftan modeli fırça ile boyayıp 1-2 günde modeli komple bitiriyor. Geçen gün modelinin içinden 2-3 tane zeytin çekirdeği çıkmış. Yanlışla içine atmış :D 

Zaman mevhumu kişiye göre değişen bir şey. Ben kendinize bir zaman sınırı çizmeyin demek istedim. İçinize sindirerek yapın. Siz o aşamaları öğreniyorsunuz. Öğrenmekte bir başka iş :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonuçta bu bir hobi ve sizi hangisi eğlendiriyorsa o işlemi yapın. Böyle kalınca mutlu olacaksanız ve eskitince gerilecekseniz eskitmeyin. Bu size kalmış. Zamanında ben de bu ikilemi yaşamıştım ve forumda bir abi şöyle demişti; "maketçi mi olmak istiyosun modelci mi? Maketçi olacaksan eskitme yapma, modelci olacaksan yapmak zorundasın." Ben de aynı sözü size iletmiş olayım.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 07.05.2020 at 00:11, ismet güralp yazdı:

Piyasadan kaliteli parlak sprey vernik alıp inceden modele uygula . İyice kemikleşsin. Aman diyeyim iyice kurusun.  Üstüne siyah-kahve yağlı boya terebentin panel yıkama yap. Sonra açık tonlarda kuru fırça...kenar köşeye metalik kuru fırça varsa grafit kalemle köşelere metal parlaklık ver. 

Parlak vernik panel yıkama vb yaparken yıkama boyasının yüzeye yapışmadan kenarlara ve dip köşelere kaçıp o kısımların koyu gölgelenmesini ve modelin hatlarının belirginleşmesini sağlar... kuru fırçada tam tersi geniş yüzeyleri ve köşeleri ortaya çıkarır. Hepsi modeli hareketlendirir. 

İsmet Bey'in bu mesajı üzerine bir kaç sorum olacak, vereceğiniz ip ucu ile bir proje planı oluşturmam lazım çünkü :) okuduklarım kafamda karışıyor, bu sefer not alacağım.

Araç renginin koyulaşması için yıkama yapman gerekiyor denildi, yani boyanın kuruması ile değil yıkama ile askeri araçtaki o koyuluğu kısmen yakalayabilirim sanırım. İzleyeceğim sıralama şu şekilde mi olmalı:

1. Sprey ile astarlama (elimde halen fırça astarı var, ama onu küçük parçalarda kullanabilirim diye düşünüyorum.
2. 3-4 kat inceltilmiş boya ile, her seferinde karşı yönde olacak şekilde ince katlar halinde boyama
3. Detay noktaları boyama, astar görünen yerleri noktalama, figür ve avadanlık gibi küçük parçaları boyama
4. Vernikleme (asıl soru askeri araçlar normalde mat renklidir, siz parlak vernik yazmışsınız!) Pahalı bir ürün olduğu için her birinden alıp deneme yanılma yapamayacağım, bu yüzden parlak mı mat mı?
5. Yıkamayı vernikten sonra yapmalısın denildi, sıra olarak buraya koyuyorum ve anladığım kadarıyla gerçekçilik için olmazsa olmaz!
6. Bazı mesajlarda, sitelerde yıkamadan sonra tekrar vernik atılmasını okudum? Gerekli mi? Gerekli ise bu da mı parlak olacak?
7. Kuru fırça olayını anladığımı düşünüyorum
8. Bunlar eskitme kalemi diye geçen malzemeler mi? Çeşitli renklerde genelde metal etkisi verecek renklerde var sanırım.
9. Bu işlemlerden sonra tekrar bir işlem var mı? Cila yapmak gerekir mi? Pek ince işçilik yapamıyorum cilalayacam derken modelin sağını solunu kırarım :D :D

Burada araya girecek maddeler var mıdır? özellikle vernik konusundaki görüşleriniz sonrasında bir adım adım boya-vernik-eskitme planı çıkartmış olurum umarım 

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 dakika önce, Esat Tan yazdı:

1. Sprey ile astarlama (elimde halen fırça astarı var, ama onu küçük parçalarda kullanabilirim diye düşünüyorum.
2. 3-4 kat inceltilmiş boya ile, her seferinde karşı yönde olacak şekilde ince katlar halinde boyama
3. Detay noktaları boyama, astar görünen yerleri noktalama, figür ve avadanlık gibi küçük parçaları boyama
4. Vernikleme (asıl soru askeri araçlar normalde mat renklidir, siz parlak vernik yazmışsınız!) Pahalı bir ürün olduğu için her birinden alıp deneme yanılma yapamayacağım, bu yüzden parlak mı mat mı?
5. Yıkamayı vernikten sonra yapmalısın denildi, sıra olarak buraya koyuyorum ve anladığım kadarıyla gerçekçilik için olmazsa olmaz!
6. Bazı mesajlarda, sitelerde yıkamadan sonra tekrar vernik atılmasını okudum? Gerekli mi? Gerekli ise bu da mı parlak olacak?
7. Kuru fırça olayını anladığımı düşünüyorum
8. Bunlar eskitme kalemi diye geçen malzemeler mi? Çeşitli renklerde genelde metal etkisi verecek renklerde var sanırım.
9. Bu işlemlerden sonra tekrar bir işlem var mı? Cila yapmak gerekir mi? Pek ince işçilik yapamıyorum cilalayacam derken modelin sağını solunu kırarım

1. Astar (+)

2. Boyama (+)

3. Detayları boyama (+)

4. Parlak vernik (+) Parlak vernik; altındaki boyayı korur, dekallerin hem alt hem de üstüne atılırsa dekalle model yüzeyi arasında yükseklik farkı oluşmasını engeller, kaygan yüzey oluşturur ve yıkamayı kolaylaştırır. Tüm bunları göz önüne alarak kullanmak isteyip istemeyeceğinize siz karar verebilirsiniz.

5. Yıkama (+) Aslında yıkama gerçekçilik için olmazsa olmaz değil, gerçek hayatta ben hiç tank görmedim ama resimlerini gördüm. Öyle ızgara içlerinde, çıkıntıların çevresinde kesinlikle siyah yağlı boya olmuyor. Yani gerçekçilik için değil güzel gözükmesi için yıkama yapıyoruz. Yıkama modele hacim katan ve detayları ortaya çıkartan bir işlem.

6. Mat vernik (+) O ana kadar yaptığımız işlemleri korumak için vernik atmamız lazım. Yıkama yaptık, çok güzel oldu. Sonrasında eskitme yaparken yıkama yaptığımız boyanın sökülüp gitmemesi için vernikle korumamız lazım. Peki neden mat vernik? Çünkü mat vernik pürüzlü bir yüzey yaratır ve pigment benzeri eskitme ürünlerinin makete yapışmasını kolaylaştırır.

7. Kuru Fırçalama (+) Ben kuru fırçalamayı boyamadan hemen sonra yapıyorum. Eskitme kalemi nedir bilemiyorum. Ben ana boyada kullandığım rengi iyice açarak -ama gerçekten iyiyiyiyice açarak neredeyse beyaza yakın hale getirerek- kuru fırçalama yapıyorum. Kuru fırçalama çok önemli çünkü kenar ve çıkıntıları belirginleştirip tankın sınırlarını ortaya çıkartıp netleştiren bir işlem kuru fırçalama.  Yani yıkama modele hacim katarken, kuru fırçalama sınırlarını netleştirir. 

8. Eskitme

9. Mat vernik. Tüm uyguladığımız işlemleri son kat mat vernikle koruma altına alıp modeli bitiriyoruz.

Yukarıda yazdığım işlemler aslında en kaba şekliyle yazılmış haldeler. Buna yağlı boya, filtre, süngerle döküntü gibi işlemler de eklenebilirler. Ben bunların tamamını uyguluyorum keza. Ama modelcilikte tek bir doğru yok ve ben bu bahsettiği uygulamalardan bazılarını yapmıyorum ya da farklı şekilde uyguluyorum. Modelcilikte tek bir doğru yok, hepimizin kendi tarzı ve alışkanlıkları var. Gün gelecek sizde kendi rutininizi geliştireceksiniz ve biz sizden bazı yöntemleri öğrenmeye başlayacağız.

Mesela ben neyi farklı yapıyorum? Parlak vernik kullanmıyorum. Sizin dediğiniz gibi bir kere parlak kullandığımda bir daha modeli matlaştıramadığımı hissediyorum. ( Bu bir eksiklik de olabilir çünkü parlak üzerine modeli çok güzel matlaştırabilen arkadaşlar var aramızda). Ben saten vernik kullanıyorum. Yani parlak ya da mat kullanmak yerine her seferinde yarı mat kullanıyorum. Bilerek hem saten hem de yarı mat şeklinde adlandırdım. İkisi de aynı şeyi ifade etse de kullanımları yaygın kelimelerdir. Kulağınız aşina olsun istedim.

Kuru fırçalama ve süngerle eskitmeyi hemen ana boya sonrasında yapıyorum. Böylece filtre esnasında tüm renkleri aynı ton yaklaştırabiliyorum. 

Şu ana kadar aklıma gelenler bunlardan ibaret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aşağıda kendi yaptığım yıkama ve eskitme örnekleri var. Anlatayım:

Bu resimleri çok iyi örnekler olduğu için atmadım sadece anlatmak için ekliyorum. Yanlış anlamayın lütfen. Öncelikle resimlere bakınca ne idüğü belirsiz bir delik çıktı orada karşıma. O ne acaba. Parça mı eklemeyi unuttum. O deliği ben nası kaparım hiç bilemiyorum. Yıkama yapılan kısımları işaretledim. Detayın etrafını hafifçe sarıp detayı ortaya çıkaran yıkama iyi bir yıkama örneğidir.  Doğal duran çipping yani döküntü de göze hoş gelir. Bazı yerlerde berbat döküntüler yapmışım. İşaretledim onları da.

rvjxeP.jpg

Bu resimde döküntü ve yıkama çok belirgin. Döküntü yaparken ipin ucunu kaçırmamak çok önemli. Kuytu kısımlardaki yıkama o kısımları netleştirmiş.
rvjTaY.jpg

Bu resimde de güzel yıkanmış kısımda hiç fazlalık ya da taşma yok. Arkadaki yıkama çok kötü. Çöküntünün etrafında neden birikim olsun. Kenarlarda da idare eder bir yıkama örneği var.
rvjIPq.jpg

Bir modeli yaptığımızda güzel gösteren detaylar bunlar işte. O yüzden model yapmanın önemli bir parçası yıkama yapmak. Bunu anlatmışken ekleyeyim ben hiç bir modele genel yıkama yapmıyorum. Pin wash denen noktasal yıkamayı tercih ediyorum genelde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kürşat demiş zaten. Tek doğru yok. Sonuca farklı farklı yollardan varılabilir.

Bende farklı yollar kullanıyorum mesela.

2 saat önce, Esat Tan yazdı:

4. Vernikleme (asıl soru askeri araçlar normalde mat renklidir, siz parlak vernik yazmışsınız!) Pahalı bir ürün olduğu için her birinden alıp deneme yanılma yapamayacağım, bu yüzden parlak mı mat mı?

Bu aşamadaki parlak verniğin amacı modeli parlak göstermek değil.

Decal denilen çıkartmalar modelin yüzeyinde parlama eğilimindedir. Mat boyanın üstüne direkt yapıştırırsanız parlak bir sticker gibi sırıtır. Ben buradayım diye bas bas bağıracaktır.

78805a221a988e7-46-449x598.jpeg

 

Özkan Türker'in sitesinden verilen resimlerler anlatmak gerekirse.

Direkt mat yüzeye yapışmış decal

 

010.jpg

Parlak yüzeye yapışmış decal

011.jpg

http://www.ozkanturker.com/makaleler/DECAL/index.htm

 

Bu işlemden sonra GENELDE bir parlak vernik aşaması daha olur. Yani sıralama Boyama > Parlak vernik > Decal > Parlak vernik şeklinde ilerler. Dediğim gibi TEMEL ve GENEL sıralama. Modelciye, vermek istediği etkiye vs göre değişir.

1 saat önce, Kürşat Kaan Kerimoğlu yazdı:

Gün gelecek sizde kendi rutininizi geliştireceksiniz

Aynen.

Yapılan boya çalışmasını eskitme aşamasında kullanılacak malzemelerden korumak işin bir yönü. Yani yapılacak olan işlemlerin boyaya zarar vermesini önlüyoruz. 

üçüncü bir etkisi de yıkama sırasında yıkama sıvısının panel ayrıntılarına iyice yayılabilmesini sağlamaktır.

010.jpg

Bu görselde  gördüğün gibi mat boya/yüzey pütürlü bir yapıya sahiptir. Bunu bir kumlu su yolu gibi düşünürsek su/sıvı kumlu yüzeyde daha zor hareket eder. Aynı suyu cam yüzeye dökersek daha hızlı ve kolay hareket eder. Temizlemek istediğinde mat yüzeyden daha zor temizlenir. 

Kürşat'ın resimlerindeki kötü yıkama alanlarına bakarsan yıkama sıvısı detayın çevresinden iyi temizlenmemiştir.

Kürşat'ın kullandığı Saten yada yarı mat vernik tamamen mat olmadığından etkisi direkt mat yüzey de olduğu gibi değildir. Adı üstünde yarı mat (bu durumda yarı da parlak :)) bir yüzeydir. Dedimya tekniğine hakim bir modelci ulaşmak istediği sonuca göre benim temel ve genel diye belirttiğim sırlamaya uymak zorunda değildir. Kürşat'ın ulaşmak istediği sonucu saten vernikle elde ettiğinden o ürünü kullanıyor. Bazı ustalar Pigmentler mat verniğe çok daha iyi tutunduğundan ben bazen yıkama sonrası mat vernik kullanabiliyor. Hatta parlak verniği hiç kullanmayan bile olabilir. "Tek doğru yok" ama senin durumdan bu genel sıralamaları takip etmek daha verimli olur.

2 saat önce, Esat Tan yazdı:

5. Yıkamayı vernikten sonra yapmalısın denildi, sıra olarak buraya koyuyorum ve anladığım kadarıyla gerçekçilik için olmazsa olmaz!

"Tek doğru yok" dedim ya hiç vernik kullanmayan da var.

Ölçekli çalıştığımızdan her detay olması gerektiğinden daha küçük. Bunların göze görünmesi ve beynin bunları algılayabilmesi için yıkama yapıyoruz. Yıkama ile oluşan etki sonucu ölçeğin küçülmesi ile oluşan aydınlık ve gölge alan algımız değişiyor.

maxresdefault.jpg

 

hqdefault.jpg

 

 

    35433534932_9f31c4958d_c.jpg

Gerçek hayatta o panellerde boya olmaz. Panel içlerini biri elle boyamaz ama gerçeğinde biz görürken o ayrıntıları görürüz.

2 saat önce, Esat Tan yazdı:

6. Bazı mesajlarda, sitelerde yıkamadan sonra tekrar vernik atılmasını okudum? Gerekli mi? Gerekli ise bu da mı parlak olacak?

İstersen atarsın. kesin bir kural değil. Yapılmasında yarar var. İster parlak ister yarı parlak at. Yaptığın işi korur. Üstüne yapılan yanlış uygulamayı daha rahat silersin. Yıkamada uyguladığın materyallerle tepkimeye girmez.

2 saat önce, Esat Tan yazdı:

8. Bunlar eskitme kalemi diye geçen malzemeler mi? Çeşitli renklerde genelde metal etkisi verecek renklerde var sanırım.

Hangi kalemden bahsettiğini bende anlayamadım. Tamiyanın aşağıdaki gibi kalemleri var.

product-image-945020025_1000x.jpg?v=1556604278

 

Yeni yeni kullanılmaya başlanan suluboya kalemleri var.

91.jpg?revision=1527106107

Birde kenara köşeye metal efekt vermek için kullanılan normal kurşun kalem veya grafit kalemler var

9083717320754.jpg

2 saat önce, Kürşat Kaan Kerimoğlu yazdı:

Mat vernik. Tüm uyguladığımız işlemleri son kat mat vernikle koruma altına alıp modeli bitiriyoruz.

Bu son aşama başta sorduğun Askeri araçlar mat olur etkisi için :) Bu son katla tüm modelin yapılan işlerini korumaya alıyoruz ve mat etkiyi sağlıyoruz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efsane :) şimdi bunları madde madde alıp kendime bir yol haritası çizeyim, bir model üzerinde denemek için planlama yapayım, geçen ay çok fazla harcama yaptım maket işine :) cüzdanı biraz havalandırmam lazım :D :D 

Tane tane ve güzel anlatım, fotoğraflar üzerinden olması çok daha anlatıcı oldu, buradan ben de böyle yapayım dediğim yöntemleri belirleyeyim, elimdeki malzemelerle birlikte tekrar mesaj olarak yazarım. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forumdaki hocalarımızın biribirinden değerli paylaşımları tam arşivlenmelik olmuş. Bunlar çok değerli bilgiler. Bunları gözönünde bulundurmanız emeğinize katkı sağlar. Yine de başlarda çok beklenti içinde olmayın. Bıkmadan sabırla ne kadar model yaparsanız o kadar üstüne koyarsınız. Kolay gelsin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kesinlikle öyle, müsadenizle zaten bir word dosyasına kopyalayacağım bunları, kendi yol haritamı çizdiğimde de her bir maddeyi harita ile ilişkilendirip referans olarak buna bak diye işaretleyeceğim :) tabi ben beklentimi büyük tutmuyorum zaten ama çok dibe düşürmekte istemiyorum, yani geçen Bulut Bey'in bir sözü vardı, maketçi mi modelci mi? Ben aslında maketçilikte kalmayı tercih ederim, çünkü diğer türlüsü beni hiçbir zaman tatmin etmeyecek :) o seviyeye gelemeyeceğimi biliyorum ama yine de elimden gelen en iyisini çıkartmak için devam. Akşam bir iki yeni foto atacağım, halen pek çok eksiğine rağmen hem M47 hem de M48 in boyama işi bence bitti, bir süre dinlendirip ardından vernik, yıkama gibi işlemler için devam etmeyi düşünüyorum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hızlıca yazıverdim; şöyle bir sıra çıkarttım kendime
 

1.      Astar
Tamiya gri sprey astar alıp bununla astarlayacağım. Eldeki fırça astarını detay işlerde kullanabilirim
2.      Boyama
Fırça boyamaya devam, Tamiya nato green sprey düşünebilirim zemin renkleri için, bu boya ile etkileşimi kötü değil ise kamuflaj ve detaylarda fırçaya uygun Vallejo boyalara geçeceğim.
3.      Detayları boyama
Fırça ile devam
4.      Kuru Fırçalama
Bu işlem burada mı daha iyi, vernikten sonra mı daha iyi biraz daha araştıracağım. Bana yıkama sonrası yapıp üzerine bir kat daha vernik atmak niyeyse şimdi daha sıcak bir fikir olarak geliyor J
(Siteden Not: Ben kuru fırçalamayı boyamadan hemen sonra yapıyorum. Ben ana boyada kullandığım rengi iyice açarak -ama gerçekten iyice açarak neredeyse beyaza yakın hale getirerek- kuru fırçalama yapıyorum. Kuru fırçalama çok önemli çünkü kenar ve çıkıntıları belirginleştirip tankın sınırlarını ortaya çıkartıp netleştiren bir işlem kuru fırçalama.  Yani yıkama modele hacim katarken, kuru fırçalama sınırlarını netleştirir.)
5.      Vernikleme
Parlak mı olmalı kararsızım, notta belirtilen yıkama kolaylığı için tabi ki atacağım ama parlak ve yarı mat/saten kararını veremedim. Modellerimde şu ana kadar dekal kullanmadım, pek kullanmayı da düşünmüyorum, tek ihtiyacım TSK tanklardaki plaka bölgesi ama onu da elde yapmak durumunda kaldım J
(Siteden Not: Parlak vernik; altındaki boyayı korur, dekallerin hem alt hem de üstüne atılırsa dekalle model yüzeyi arasında yükseklik farkı oluşmasını engeller, kaygan yüzey oluşturur ve yıkamayı kolaylaştırır. Tüm bunları göz önüne alarak kullanmak isteyip istemeyeceğinize siz karar verebilirsiniz.)
6.      Yıkama
Pin Wash işlemini araştıracağım, bana daha makul geldi.
(Siteden Not: Aslında yıkama gerçekçilik için olmazsa olmaz değil, Yıkama modele hacim katan ve detayları ortaya çıkartan bir işlem.)

7.      Mat vernik
Bu maddeden anladığım kadarı ile aslında 3 kez vernik atmam gereken bir durum ortaya çıkıyor. Ben araçlara çamur, toz toprak içinde görünümler vermeyi planlamıyorum, bir diorama modeli yapmıyorum, öyle olmasını istemiyorum da. Dolayısı ile burada yardıma ihtiyacım var, eskitmeden kasıt sadece sağa sola akıntı, egzos duman izi ve küçük boya çizilmeleri ise bunlara girmek istiyorum ama bu aşamada değil.
(Siteden Not: O ana kadar yaptığımız işlemleri korumak için vernik atmamız lazım. Yıkama yaptık, çok güzel oldu. Sonrasında eskitme yaparken yıkama yaptığımız boyanın sökülüp gitmemesi için vernikle korumamız lazım. Peki neden mat vernik? Çünkü mat vernik pürüzlü bir yüzey yaratır ve pigment benzeri eskitme ürünlerinin makete yapışmasını kolaylaştırır.

8.      Eskitme
Bunun için şu grafik dediğiniz kalem ve belki makyaj boyasına benzeyen kutularda boyalar var bunlar ile tozlu, paslı, kirli görüntüler verebilirim. Olmazsa olmaz değil ama mesela paletlere fırça ile tozlu görünümü verdim, tekerlekler ise pırıl pırıl J bunu aşmak için bir miktar tozlandırma yapacağım gibi.
9.      Mat vernik
Eskitme uygulaması yaparsam bu son kat verniği uygulamam gerektiğini anlıyorum. Dolayısı ile burada kalacak.
(Siteden Not: Tüm uyguladığımız işlemleri son kat mat vernikle koruma altına alıp modeli bitiriyoruz.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şimdi eskitme için bazı tabirler var. Mesela kalın eskitme ifadesi ağır, çamurlu, paslı ve çok fazla yıpranmış araçları ifade eder. Hafif eskitmede sadece toz, çizikler gibi hafif uygulamalar yaparız. Ben önceden kalın eskitme tercih ederken artık hafif derecede eskitiyorum. 

Mustafa'nın modellerinden örnek vereyim.

Kalın eskitme:

49428459311_a633068d3c_b.jpg

Hafif eskitme:

rKGzpe.jpg

Modelcilikte güzel bir terim vardır: 'less is more" denir, yani abartmadan az az uygulamanın güzelliğini anlatmaya çalışır. Siz de hafif eskitme uygulayabilirsiniz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harika bir ayrım, aynen benim de en büyük hedefim hafif eskitme dediğiniz tarz zaten, başlangıçta onu bile kendime çok görüyordum ama yavaş yavaş o aşamaya girmek daha tatmin edici olacaktır. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

evet M48A3 modelden M48A5T1 yapma çabalarımın son halini sunayım. Bu sefer pigmentle tozlama yapmadım, çünkü yapıştırmadığım için uçup gidiyor, direkt tamiya f weathering kit ile boya aşınma izleri verdim sert köşelere ve üzerine mat verniği bastım geçtim :) aslında buraya kadar her şey güzeldi. Modeli olabildiğince istediğim modele yakınlaştırabilmiştim (namlu hariç) başka kitten sis lançeri yaptım, sepetini güzelce doldurdum, ufak detayları düzgün boyamaya çalıştım falan filan :) son raddede M47 de ki başarısız renk açma girişimi nedeni ile dediğim gibi sadece gun metal - titanium, bazı yerlerde rust tozu ile kenarları boyası çıkmış hissi verip, tamam bu benim için ok dedim (benim skalamda %70-75 bitmiş model) vernikten sonra çok afedersiniz gövdeyi mal gibi tutunca boyalar parmağıma geçti, üstüne bir de sepete taktığım teker çıktı ve hep söylediğiniz "sabır" kısmının sınırında olduğumu gördüm :) fotoğrafları çektim ve kenara kaldırdım. Son fotoda görünen o parmak izini nasıl yok edeceğimi çözersem yeniden ele alacağım, o zamana kadar biraz daha malzeme alıp (çalışma standı, pigment yapıştırıcı cart curt) bir süre sonra yeniden ele alabilirim, şimdilik dinlenmeye bırakıyorum.

IMG_0491.JPG

IMG_0492.JPG

IMG_0493.JPG

IMG_0494.JPG

IMG_0495.JPG

IMG_0496.JPG

IMG_0497.JPG

IMG_0499.JPG

IMG_0501.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, ismet güralp yazdı:

Mutlaka pudrasız eldivenle çalışın. Ben de çok çektim ondan... Parmak izi üstüne bir aksesuar atın gitsin..

aldım da halbuki eldiven :) bakalım bir şekilde çözeceğiz, 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 07.05.2020 at 00:11, ismet güralp yazdı:

Parlak vernik panel yıkama vb yaparken yıkama boyasının yüzeye yapışmadan kenarlara ve dip köşelere kaçıp o kısımların koyu gölgelenmesini ve modelin hatlarının belirginleşmesini sağlar

İsmet Bey'in mesajı özelinde ustalara bu konu ile ilgili bir sorum olacak, malzeme satan sitelerde Tamiya Panel Accent Color isimli boyalar var, bunlar bazı sitelerde wash işlemi başlığında çıkıyor, bunlar anladığım kadarı ile yıkama işlemi için, panel wash dediğimiz ise modelin tamamının yıkadaman geçirilmesi sanırım. Bunlar doğru ise bu boyayı da terebentinle falan mı inceltmeliyim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esat bey, konuyu baştan sona okudum. modelin ilk boyanmış haliyle son hali arasında büyük fark var baya yol kat etmişsiniz. Tabii forumdaki arkadaşların katkısıyla, elinize sağlık.

5 saat önce, Esat Tan yazdı:

İsmet Bey'in mesajı özelinde ustalara bu konu ile ilgili bir sorum olacak, malzeme satan sitelerde Tamiya Panel Accent Color isimli boyalar var, bunlar bazı sitelerde wash işlemi başlığında çıkıyor, bunlar anladığım kadarı ile yıkama işlemi için, panel wash dediğimiz ise modelin tamamının yıkadaman geçirilmesi sanırım. Bunlar doğru ise bu boyayı da terebentinle falan mı inceltmeliyim?

Tamiya panel line evet yıkama için genellikle iki panel arasındaki çizgileride kullanılır fakat modelin tamamını da yıkayabilirsiniz bu kısım size kalmış. Bu ürünü inceltmenize normalde gerek yok direk uygulanabilir fakat etkisini azaltmak isterseniz enamel tiner ile inceltilebilir. Size tavsiyem ki ben de öyle yapıyorum, bilmediğim bir ürün olduğunda direk ürünün adını youtube a yazıyorum. Muhakkak bir uygulama videosu oluyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 dakika önce, Çağıl İçen yazdı:

Esat bey, konuyu baştan sona okudum. modelin ilk boyanmış haliyle son hali arasında büyük fark var baya yol kat etmişsiniz. Tabii forumdaki arkadaşların katkısıyla, elinize sağlık.

Tamiya panel line evet yıkama için genellikle iki panel arasındaki çizgileride kullanılır fakat modelin tamamını da yıkayabilirsiniz bu kısım size kalmış. Bu ürünü inceltmenize normalde gerek yok direk uygulanabilir fakat etkisini azaltmak isterseniz enamel tiner ile inceltilebilir. Size tavsiyem ki ben de öyle yapıyorum, bilmediğim bir ürün olduğunda direk ürünün adını youtube a yazıyorum. Muhakkak bir uygulama videosu oluyor.

elimden geldiğince uygulamaya çalışıyorum, bazen sabırsızlıkla seviyeleri atlamak istiyorum :D ve video konusunda haklısınız, daha çok izlemeliyim mesela burada anlatılmasına rağmen pigmentin uygulamasını izleyince benim pigmentlerin neden uçtuğunu daha iyi anladım :) ya da weathering stick ne için almalıyım, weathering kitler aslında pek çok işimi görüyor ama doğru videoları arama ile bulunca bayağı faydası oluyor. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, Bulut Solmaz yazdı:

genelde Pinwash için bir ürün

benim amacım da zaten bunu yapmak olduğuna göre ürünü buldum diyebilirim :) şimdi biraz mesaj okuyup video izleyerek yöntemi daha iyi anlamak var sanırım, deneme yanılmaya devam :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×