Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
             
Sign in to follow this  
Ersel

1/12 I Yamaha YZR500 I Tamiya I Ersel Aydıner

Recommended Posts

Öncelikle tekrardan merhaba ilk maketimi alarak foruma yeni katıldım sizinde yardımlarınızla beraber sonunda bitirdim.

Parlak vernik üzerine decal sonra yine parlak vernik sürdüm üzerine sizce yapmam gereken başka bir işlem var mı?

Sanırım ilk maketin heyecanı ile biraz fazla fotoğraf çektim şimdiden kusura bakmayın.

Maket içeriği: Yamaha YZR500

1983 sezonuna meydan okumak için Yamaha, YZR 500'ü (OW70) çıkardı. İki zamanlı, su soğutmalı, dört silindirli bir motorla başlayan YZR500, bol miktarda yenilikçi mekanikle donatılmıştır. Dört silindiri her biri iki silindirden oluşan bir üst ve bir alt gruba ayrıldı. Her gruba krank milleri bağlandı ve benzersiz bir V şekilli düzen verdi. Üst grup 40 ° açıyla konumlandırılırken alt grup neredeyse yatay olarak yerleştirildiğinde, düşük bir ağırlık merkezine sahiptir. Motorun kompaktlığı, iki silindir grubu arasındaki karbüratörün temizliği ile daha da geliştirilmiştir. Motor, Yamaha'nın özel güç valf sistemi (YPVS) ile donatılmış ve 140hp'yi aştı. Yaygın olarak kullanılan çift beşikli stilden ayrılan Yamaha, alüminyum çerçeve tasarımında yeni bir çığır açtı ve sonraki Deltabox çerçevesinin yolunu açtı. Çerçevenin asimetrik şekli, sağlam ve hafif bir alt yapı oluşturmak için direksiyon kafasının ve arka salıncak kolunun dönme noktalarını birleştirir. Her ikisi de YZR motosikletlerine binen Tadahiko Taira ve Keiji Kinoshita, Tüm Japonya Yol Yarışı'na meydan okudu ve Japonya'ya hızlarına bir göz attı. Taira, 1983 Serisi Ünvanını almaya ve önümüzdeki iki yıl içinde başarılı bir şekilde savunmaya devam etti. Japon motosiklet yarışlarının gururu ve neşesi Taira, daha sonra Dünya Grand Prix Şampiyonalarında en iyilere meydan okudu.

49785385736_bdc99748a6_b.jpg 49785373766_717fe34126_b.jpg 49785694997_666b502ff6_b.jpg 49784838053_f820b274d5_b.jpg 49784837273_1ec09ba19c_b.jpg 49785374356_c2faef162e_b.jpg 49785373701_0d0b9d0727_b.jpg 49785695757_8a320f97b4_b.jpg 49785695122_3264438f0c_b.jpg 49785373721_03288abb8a_b.jpg 49784838003_c8de0b9217_b.jpg 49784837908_87c6e01178_b.jpg 49785374146_8fce488977_b.jpg 49785374166_78762d5349_b.jpg 49784837203_8e73cdc215_b.jpg 49785695557_7366153586_b.jpg 49785694957_f67aafb956_b.jpg 49785695477_36db0c5ba6_b.jpg 49785380131_07cbcf8892_b.jpg 49785380131_07cbcf8892_b.jpg 49785380046_d8e3b7f516_b.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 dakika önce, Kürşat Kaan Kerimoğlu yazdı:

Eline sağlık. Metalik çelik rengi biraz kalın olunca üzerinde izler kalmış. Onun dışında dekallerde bazı yerlerde hatalar var ama onları düzenlemek imkansız zaten. Bundan sonra yine motosikletle mi devamı gelecek?

Teşekkür ederim. Metalik boyam direk katıya yakın bir kıvamda tinerle inceltince düzeliyordu ama sonlara doğru yapıştırıcı gibi uzamaya başlıyordu. Ama bende ilk defa elime fırça aldım benden kaynaklı izlerde olabilir. Decallerde gerçekten çok zorlandım yırtıklara benimde çok canım sıkıldı hatta decal üzerindeki bütün vida yerlerinde yırtık var boyayla elimden geldiğince kapadım. Motorun en önündede decalde delik açıp içerden parçanın çıkması lazımdı ama orayıda yapamadım parçayı takınca ufak bir delik açtı oraya ama zarar veririm diye dokunmadım orayada. Planlarım motosiklet yönünde ama çok fazla model çeşitliliği yok birde yeni modellerlerinde fiyatları biraz yüksek. Birde diğer modellerde uyguladığınız teknikler sivil araçlarda pek uygulanmıyor sanırım o yüzden başka maketlerde gelebilir. Tekrardan ilginiz için çok teşekkür ederim.

 

15 dakika önce, ismet güralp yazdı:

Çok güzel bitmiş. Emeğine sağlık. 

Çok teşekkür ederim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elinize sağlık. Motosikletten hiç anlamam ama ilk modele göre bence çok iyi görünüyor. Sorunuza gelince, son kat parlak vernikten sonra parlak görünümü arttırmak adına kalından inceye doğru cila ve polisaj uygulanabilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 saat önce, Kubilay Boraoğlu yazdı:

Ellerinize sağlık.

Teşekkür ederim.

2 saat önce, Kahraman Ege Ceri yazdı:

Elinize sağlık. Motosikletten hiç anlamam ama ilk modele göre bence çok iyi görünüyor. Sorunuza gelince, son kat parlak vernikten sonra parlak görünümü arttırmak adına kalından inceye doğru cila ve polisaj uygulanabilir.

Teşekkür ederim. Sizce ilk denemede modele zarar verir miyim? Ürün olarak tavsiyeniz var mı? (Enamel boya ve vernik kullandım)

 

1 saat önce, Hakan Güney yazdı:

Elinize sağlık...

Teşekkür ederim.

 

Bir saat önce, Bayram KOÇER yazdı:

Elinize sağlık..

Teşekkür ederim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 saat önce, Ersel yazdı:

Teşekkür ederim. Sizce ilk denemede modele zarar verir miyim? Ürün olarak tavsiyeniz var mı? (Enamel boya ve vernik kullandım)

Eğer vernik düzgün ve eşit atılmışsa kolay kolay zarar verebileceğini sanmam boyaya. Anca belki polisaj tekerleği takılmış bir dramel ile aşırıya kaçınca aşınmalar meydana gelir. Ben şahsen uyguladığım zaman Tamiya Compound olarak geçen ürünleri sırasıyla coarse, fine ve finish olanlarını uyguluyorum. İlk olarak küçük bir bez parçasıyla her yerine iyice sürüp ovalıyorum. En son sadece dremel ile bir iki tur her yere polisaj yapıyorum. En iyi sonucu almak için tek bir kat yerine 2-3 kat parlak vernik üzerine uygulamak daha uygun olacaktır. Bir de vernikten sonra, cilaya geçmeden 3000 nunara (yine Tamiya'nın) sünger zımparasıyla dikkatli bir şekilde sulu zımpara yapıyorum ki tam pürüssüz bir yüzey elde edeyim. Tabii ben de bir uçakçı olarak bu tekniğin ustası değilim, yanlışım varsa ustalarım düzeltir :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 saat önce, Kahraman Ege Ceri yazdı:

Eğer vernik düzgün ve eşit atılmışsa kolay kolay zarar verebileceğini sanmam boyaya. Anca belki polisaj tekerleği takılmış bir dramel ile aşırıya kaçınca aşınmalar meydana gelir. Ben şahsen uyguladığım zaman Tamiya Compound olarak geçen ürünleri sırasıyla coarse, fine ve finish olanlarını uyguluyorum. İlk olarak küçük bir bez parçasıyla her yerine iyice sürüp ovalıyorum. En son sadece dremel ile bir iki tur her yere polisaj yapıyorum. En iyi sonucu almak için tek bir kat yerine 2-3 kat parlak vernik üzerine uygulamak daha uygun olacaktır. Bir de vernikten sonra, cilaya geçmeden 3000 nunara (yine Tamiya'nın) sünger zımparasıyla dikkatli bir şekilde sulu zımpara yapıyorum ki tam pürüssüz bir yüzey elde edeyim. Tabii ben de bir uçakçı olarak bu tekniğin ustası değilim, yanlışım varsa ustalarım düzeltir :)

Tekrardan teşekkür ederim bu maket işi baya masrafları çıktı. 😊 Verniği fırçayla sürdüm elimden geldiğince nasıl oldu bilmiyorum. Grenajları yapıştırmadım belki ilerde söküp tekrar vernik sürüp dediklerinizi uygulayabilirim.

 

9 saat önce, Kıvanç Demiraslan yazdı:

Ellerinize sağlık...

Teşekkür ederim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, Ersel yazdı:

Tekrardan teşekkür ederim bu maket işi baya masrafları çıktı. 😊 Verniği fırçayla sürdüm elimden geldiğince nasıl oldu bilmiyorum. Grenajları yapıştırmadım belki ilerde söküp tekrar vernik sürüp dediklerinizi uygulayabilirim.

Rica ederim .Fırça ile çalıştığınızı gözden kaçırmışım. Bu dediklerimi hep airbrush ile yaptığım çalışmalardaki tecrübelerime dayanıyor. Belki şimdilik sizin için olmazsa olmaz malzemeler değildir ancak kendinizi hobiye daha da kaptırdıkça, ilerleme kaydettikçe edinilmesi kaçınılmaz yan ürünler çokça kendini gösteriyor ve evet maalesef oldukça pahalılar :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×