Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
EMRAH SEVER

1/24 | Mercedes SLS AMG | Revell | Emrah Sever

Recommended Posts

Elinize sağlık.

AB olmadığından dolayı boyayı, verniği veya boya işçiliği konusuna değinmeden, gördüğüm yapısal sıkıntılara değineyim. Daha ileri seviye model yapmanız için yardımı olur.

  • Parçaların tam oturmama sorunu. Revell kitlerin genel problemi bu biliyorum ama çözümleri var. Isıtılmış bez/havlu ile, saç kurutma makinası ile vs. plastiği yavaş yavaş ısıtıp bükerek oturması sağlanmalıydı kit henüz boyanmadan önce. (bkz. kaput)
  • Şeffaf parça yapıştırma. Yapıştırdığınız şeffaf parçalar etraftaki boyaların dağılmasına sebebiyet vermiş. Yanlış yapıştırıcı ve/veya yöntem kullandığınızı gösteriyor. (Kolay bulunan Revell Contacta Clear  önerebilirim)
  • Detay kaybı. Tampondan örnek verecek olursam, yapıştırma işlemi sonrası detaylarda kayıp yaşıyorsunuz. Bunu detay bıçağı ile tekrar detaylandırmanız gerekir. Eliniz alıştıkça detay bıçağı yerine kretuarı ters kullanarak da bunları yapabiliyor olacaksınız. (bkz. arka tampon panel çizgileri)
  • Sprey boya önerisi. Otomobil modellerinde AB kullanılması neredeyse zorunluluk gibi bir şey. (Temiz model yapılacaksa) AB kullanmıyorsanız en azından sprey boyaları ve sprey vernikleri tercih etmenizi öneririm. Modellerinize sınıf atlatacaktır. (Tamiya TS serisi boyalar pahalı ama kalitelidir.)
  • Krom önerisi. Revell-AMT gibi firmaların kitlerinden çıkan krom parçalar genelde gerçek gibi gözükmemekte. AB kullandığınızda krom parçaları söküp orjinaline daha uygun boyalarla boyarsınız (Alclad 2 Chrome vs.) ama bu sprey boyalarla biraz zor oluyor. Yine de kitin içinden çıkandan iyi olur. Kromları söküp (bkz. Krom nasıl sökülür? ), sprey astar (tamiya fine surface primer vs.) - sprey parlak siyah (tamiya ts-14) - sprey motip carat krom (Bauhouse'larda mevcut) rengi önerebilirim.

Kolay gelsin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 saat önce, Yunus Emre Coşkun yazdı:

Elinize sağlık.

AB olmadığından dolayı boyayı, verniği veya boya işçiliği konusuna değinmeden, gördüğüm yapısal sıkıntılara değineyim. Daha ileri seviye model yapmanız için yardımı olur.

  • Parçaların tam oturmama sorunu. Revell kitlerin genel problemi bu biliyorum ama çözümleri var. Isıtılmış bez/havlu ile, saç kurutma makinası ile vs. plastiği yavaş yavaş ısıtıp bükerek oturması sağlanmalıydı kit henüz boyanmadan önce. (bkz. kaput)
  • Şeffaf parça yapıştırma. Yapıştırdığınız şeffaf parçalar etraftaki boyaların dağılmasına sebebiyet vermiş. Yanlış yapıştırıcı ve/veya yöntem kullandığınızı gösteriyor. (Kolay bulunan Revell Contacta Clear  önerebilirim)
  • Detay kaybı. Tampondan örnek verecek olursam, yapıştırma işlemi sonrası detaylarda kayıp yaşıyorsunuz. Bunu detay bıçağı ile tekrar detaylandırmanız gerekir. Eliniz alıştıkça detay bıçağı yerine kretuarı ters kullanarak da bunları yapabiliyor olacaksınız. (bkz. arka tampon panel çizgileri)
  • Sprey boya önerisi. Otomobil modellerinde AB kullanılması neredeyse zorunluluk gibi bir şey. (Temiz model yapılacaksa) AB kullanmıyorsanız en azından sprey boyaları ve sprey vernikleri tercih etmenizi öneririm. Modellerinize sınıf atlatacaktır. (Tamiya TS serisi boyalar pahalı ama kalitelidir.)
  • Krom önerisi. Revell-AMT gibi firmaların kitlerinden çıkan krom parçalar genelde gerçek gibi gözükmemekte. AB kullandığınızda krom parçaları söküp orjinaline daha uygun boyalarla boyarsınız (Alclad 2 Chrome vs.) ama bu sprey boyalarla biraz zor oluyor. Yine de kitin içinden çıkandan iyi olur. Kromları söküp (bkz. Krom nasıl sökülür? ), sprey astar (tamiya fine surface primer vs.) - sprey parlak siyah (tamiya ts-14) - sprey motip carat krom (Bauhouse'larda mevcut) rengi önerebilirim.

Kolay gelsin.

Tavsiyeleriniz çok önemli bu yüzden çok teşekkür ederim.

Krom sökme ve tekrar kaliteli kromlama aklimda, sıradaki modelde deneyeceğim.

Kaputun oturma sorunu kaputu normal sırasında takip insaaya devam etmedim sonra üstüne takarım dedim fakat sonradan takilamiyormus 😭 kaput tamamen kaldır -tak yapılabildiği için durumu o şekilde.

Detaylandirma işlemini astar sonrası yaptım fakat sonuçta bu işlemi uyguladigim 2. Modelim her aşama gibi o da daha iyiye gidecektir diye düşünüyorum.

Boya ve vernik işlemleri tamamen sprey ile fakat model yapımına özgü değiller ne yazık ki. O yüzden yaparken özenli olmaya da çalışıyorum,bakalım daha iyi uygulamalar illa ki olacaktır.

Şeffaf parçalar icin Mentor Models şeffaf yapıştırıcı kullandım (ilk kez kullanıyorum bu özellikte yapıştırıcı) uygularken ayarı kaçırdım sonuç ortada.

Yapısal olarak süreç böyle. Az çok aynı şekilde daha ihtimamli olarak diğer modellerde üstüne koymaya çalışacağım. Tekrar oneri-tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim,sizler gibi tecrübeli arkadaşlardan gelen her bilgi altın değerindedir.

BİR SORU: Boya sonrası  Clear coat -vernik- cilalama sırası doğru mudur? Daha doğrusu Clear coat olayini tam anlayamadım bir nevi boyayı mühürleme gibi bir işlem sanırım , sulu zımpara(*3000*5000*7000 gibi) cilalama vs uygulamalar Clear coat uygulamanın üstüne mı yapiliyor ya da en son işlem mı Clear coat? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, EMRAH SEVER yazdı:

BİR SORU: Boya sonrası  Clear coat -vernik- cilalama sırası doğru mudur? Daha doğrusu Clear coat olayini tam anlayamadım bir nevi boyayı mühürleme gibi bir işlem sanırım , sulu zımpara(*3000*5000*7000 gibi) cilalama vs uygulamalar Clear coat uygulamanın üstüne mı yapiliyor ya da en son işlem mı Clear coat? 

Clear coat (top coat da denir), verniktir. Vernik çeşidine göre 3 tiptedir. Parlak- yarı parlak - mat. Görevi boyayı korumak ve aracın parlak görüntüsünü sağlamaktır. Yarı parlak ve mat vernikler de sadece korumak, çünkü boya zamanla dökülme yaşar. Gerçek arabalarda güneş ışığı, dış etkenler vs boyayı maf eder. o yüzden vernik atılır. :) Sulu zımpara astara, boyaya veya verniğe yapılabilir. Amacı tozları temizlemek, kalın atılan astarlı, boyalı veya vernikli bölgeleri diğer bölgeler ile aynı seviyeye getirmek, vernikteki dalgalanmaları, görüntü bozukluklarını gidermektir ama tamamiyle kuruması lazım yapacağınız yüzeyin. Verniğin üzerine yapılan sulu zımpara verniğin parlaklığını alır. Dolayısıyla pasta-cila ile tekrar parlatmak gerekir. Aslında gerçek araba boyanması ile aynı işlemler geçerli.

 

Aşağıda astarlanmış bir kaportaya güzel bir boya ve vernikleme örneği var.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×