Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Sign in to follow this  
ismet güralp

1/35 | M151A2 JEEP with TOW Missile | TAMIYA | İsmet GÜRALP

Recommended Posts

Ellerinize sağlık, öncelikle olmamışları söylemek istiyorum.  Kamuflaj renkleri vernik ve eskitmeden sonra kaybolmuş,renkleri çok koyu tonda ve kalın boyanmışsın sanırım.

Model üstünde ki eskitme ( yıkamalar, toz ) gibi efektleri biraz daha temizlemeniz gerekiyor, çoğu bölgede ölçek dışı eskitme kalmış.

Ön cama yaptığınız toz efekti hiç gerçekçi durmuyor ve figürün kötü olması modeli çok daha basit göstermiş, yüzey çalışması da başarılı olmadığı için modelli bir tık daha düşürmüş.

Kamuflaj renklerini her zaman % 10 veya 15 açık tonlarda, ince katlar halinde yapmak ve vernikten sonra modelin renginin koyu tonlara düşmesini engellemekte fayda var.

Yaptığınız yıkamaları iyice temizleyip sadece kenar, köşe ve girinti, çıkıntılar da kalması ölçekli bir şekilde eskitmenin daha doğru sonuç verecektir, model üstünde kurşun bir kalem yardımı ile metalik köşelere aşınmalar yaparsanız daha gerçekçi görünecektir.

Ön cam da yaptığınız toz uygulaması için önce bir maskeleme yapıp Tamiya buff XF-57 rengini AB kullanıyorsanız hafifçe püskürtüp daha doğal bir tozlanma yaratabilirsiniz.

Eğer fırça kullanıyorsanız yine maskeledikten sonra toz rengine en çok uyan bir pigmenti terebentin veya white spirit ile sıvı hala getirim camlara sürün biraz kuruduktan sonra yine terebentin veye white spirit ile yassı bir fırça yardımı ile aşağıya doğru çektirin.

Kolay gelsin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 saat önce, Gökay Yalçın yazdı:

Ellerinize sağlık, öncelikle olmamışları söylemek istiyorum.  Kamuflaj renkleri vernik ve eskitmeden sonra kaybolmuş,renkleri çok koyu tonda ve kalın boyanmışsın sanırım.

Model üstünde ki eskitme ( yıkamalar, toz ) gibi efektleri biraz daha temizlemeniz gerekiyor, çoğu bölgede ölçek dışı eskitme kalmış.

Ön cama yaptığınız toz efekti hiç gerçekçi durmuyor ve figürün kötü olması modeli çok daha basit göstermiş, yüzey çalışması da başarılı olmadığı için modelli bir tık daha düşürmüş.

Kamuflaj renklerini her zaman % 10 veya 15 açık tonlarda, ince katlar halinde yapmak ve vernikten sonra modelin renginin koyu tonlara düşmesini engellemekte fayda var.

Yaptığınız yıkamaları iyice temizleyip sadece kenar, köşe ve girinti, çıkıntılar da kalması ölçekli bir şekilde eskitmenin daha doğru sonuç verecektir, model üstünde kurşun bir kalem yardımı ile metalik köşelere aşınmalar yaparsanız daha gerçekçi görünecektir.

Ön cam da yaptığınız toz uygulaması için önce bir maskeleme yapıp Tamiya buff XF-57 rengini AB kullanıyorsanız hafifçe püskürtüp daha doğal bir tozlanma yaratabilirsiniz.

Eğer fırça kullanıyorsanız yine maskeledikten sonra toz rengine en çok uyan bir pigmenti terebentin veya white spirit ile sıvı hala getirim camlara sürün biraz kuruduktan sonra yine terebentin veye white spirit ile yassı bir fırça yardımı ile aşağıya doğru çektirin.

Kolay gelsin.

Özellikle koyu renk kamuflajlarda vernikten önce açık tonlarda uygulama yapılması gerektiğini vernikten sonra <_< öğrenmiş oldum. Aslında önceki modellerimden Alman üçlü grubunda da aynı durum vardı ama daha dersimizi almamışız sanırım. Tezgahımdaki M41 de dediğiniz oranları uygulayacağım.

Yıkamayı sarı, kahverengi, beyaz yağlıboya terebentin karışımı ile yaptım. Çöl ortamında fazla toz birikmiş gibi görünsün istemiştim. Abartmışım demek.

Toz efektlerinde patinaj çekmiş ve toprak birikmiş gibi düşündüm.

Bana ölçek dışı dediğiniz belli başlı noktaları belirtirseniz kendimi düzeltme yoluna giderim.

Cam için gunze sand yellow u fırça kürdan ile maskeleme sonrası sıçratarak yaptım. Bitince ortaya çıkan felaketin üstüne maskeleme bantının yapışkanı da cabası oldu.. Onu çıkarayım derken battıkça batmışız. Artık parçadan cam çıkarabilirsem dediklerinizi uygulayacağım.

Metalik aşınma için garfit kalem kullandım ama yeterli gelmemiş. Biraz daha geçerim.

Figür ilk denemedir. Affola. Devam eden Alman üçlü grubunun figürlerinde bir tık daha gelişme halinde gibiyim.

 

Olmamışlardan sonra olmuş bir şey kalmamış demek oluyor. Denemeye devam.

Teşekkürler Gökay Hocam.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 saat önce, ismet güralp yazdı:

Özellikle koyu renk kamuflajlarda vernikten önce açık tonlarda uygulama yapılması gerektiğini vernikten sonra <_< öğrenmiş oldum. Aslında önceki modellerimden Alman üçlü grubunda da aynı durum vardı ama daha dersimizi almamışız sanırım. Tezgahımdaki M41 de dediğiniz oranları uygulayacağım.

Yıkamayı sarı, kahverengi, beyaz yağlıboya terebentin karışımı ile yaptım. Çöl ortamında fazla toz birikmiş gibi görünsün istemiştim. Abartmışım demek.

Toz efektlerinde patinaj çekmiş ve toprak birikmiş gibi düşündüm.

Bana ölçek dışı dediğiniz belli başlı noktaları belirtirseniz kendimi düzeltme yoluna giderim.

Cam için gunze sand yellow u fırça kürdan ile maskeleme sonrası sıçratarak yaptım. Bitince ortaya çıkan felaketin üstüne maskeleme bantının yapışkanı da cabası oldu.. Onu çıkarayım derken battıkça batmışız. Artık parçadan cam çıkarabilirsem dediklerinizi uygulayacağım.

Metalik aşınma için garfit kalem kullandım ama yeterli gelmemiş. Biraz daha geçerim.

Figür ilk denemedir. Affola. Devam eden Alman üçlü grubunun figürlerinde bir tık daha gelişme halinde gibiyim.

 

Olmamışlardan sonra olmuş bir şey kalmamış demek oluyor. Denemeye devam.

Teşekkürler Gökay Hocam.

 

 

 

 

 

Bir modeli bitirebilmek en büyük olmuş zaten, sadece bu eskitme olayına çok erken başlıyoruz gibi geliyor bana.

Bence bu hobiye başlayan bir kişi öncelikle doğru montaj, tesviye sonra doğru boyama ve doğru dekal uygulamalarını yapabildiği bir seviyeye geldiği zaman eskitme ( doğallaştırma ) tekniklerini modellerinde uygulamaya başlaması doğru olan olarak geliyor.

Bizler her şeyi aynı anda yapmaya çalışıyoruz, o zaman hep bir yanımız eksik kalıyor, aceleye hiç gerek yok diye düşünüyorum.

1.jpg2.jpg

Ölçek dışı eskitme olarak dediklerim şu tow silahının kasnak kısmında daha yoğun olarak görünen birikmeler, bu tür toz ve paslanmaları iyice temizleyip minimum birikeceği şekilde bırakmak modeli daha doğal gösterecektir.

Kısacası bu tür kirlenmiş bir araç olmaz mı ? olur ! ama bu kadar kirlenmiş bir aracı modellemek ve onu doğal göstermek en zor olanı, eskitme işinde efektleri ne kadar kıvamında tutar ve naif gösterirsek modelin gerçekçiliği o kadar artıyor. Bu kadar ağır kirlenmiş bir araç modellemek çok daha fazla bir tecrübe istiyor bence. Tecrübemiz az olunca her şeyin kararı fazla kaçıyor ve model gerçeklikten çok uzak bir hal alıyor.

Kolay gelsin.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eline sağlık İsmet. 

Sıkıntılı ve abartılı kısımları Gökay bey zaten belirtmiş. Yapım aşamalarını bilince aslında ne kadar zor bitirdiğini anlayabiliyorum. En başta o kalın vernik olayından sonra kirlenme ve toz ve ile topralamaya çalışman sıkıntı oldu. Ama her çalışmanız bize tecrübe oluyor. Acemilik yaptıkça öğreniyoruz. Ama asıl olan bunlardan ders çıkartmamız. Aynı şey hepimiz için geçerli. Acemi aceminin derdinden anlar :D

Ben fazladan Gökay bey'in söylemediği bir şey söyleyeceğim. Anteni gerdiğin ip çok kalın olmuş. Bence onu kesip daha ince bir ip ile değiştir. Aslında mm lik bir şey bile değil ama ölçeğe göre kalın durmuş. Benimde sürekli yaptığım bir şey :) dedimya acemi aceminin derdinen anlar ;)

Yine Gökay bey'in dediği gibi cam fazla göze batıyor. silecek izlerini silemeyeceksen temiz alanları da orantılı olarak kirlet. Temiz alanları da BİRAZ tozlandırabilirsin. Aban demiyorum. başlarda çalışan silecek sonlara doğru daha az çalışmış yada yetersiz kalmış gibi bir şey olsun. Buff iyi seçim ama çok dikkatli ol. Boya çok ince basınç az olsun. yada yine Gökay bey'in dediği gibi pigment kullanabilirsin. 

Zemin biraz olsun fazla kirlenme etkisini azaltmış. O zeminde o kadar fazla göze batmıyor. 

Bence Zeminde bir mantık hatası var. yol çoook kuru/sert zemin. Ama o tekerlek mantıksız bir şekilde kuma yada çamura batmış. kuma battıysa kumun yumuşaklığını aktarman gerekiyormuş. Yok çok sert kuru duruyor. (o yumuşak kum efektide çok zordu... söylemek kolay :D yapmak zor.)

Çamura battıysa oraya biraz çamur efekti, su birikintisi vs olmalıymış. 100 kat vernik bu iş için uygun olur. 

Zemin çok büyük kalmış. Kocaman bir boşluk oluşmuş. Fazla göze batıyor. 

Eleman küreğin sapından niye elini indirdiki... Eli küreğin sapında daha iyiydi. Bastır küreği kumun içine :) eli yine tutma yerinde kalsın...

Bu modelden bin tane şey öğrendiğine eminim. Bana da öğrettin. Daha sonraki modellerinin çok daha iyi olacağına eminim. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 saat önce, Bulut Solmaz yazdı:

Eline sağlık İsmet. 

Sıkıntılı ve abartılı kısımları Gökay bey zaten belirtmiş. Yapım aşamalarını bilince aslında ne kadar zor bitirdiğini anlayabiliyorum. En başta o kalın vernik olayından sonra kirlenme ve toz ve ile topralamaya çalışman sıkıntı oldu. Ama her çalışmanız bize tecrübe oluyor. Acemilik yaptıkça öğreniyoruz. Ama asıl olan bunlardan ders çıkartmamız. Aynı şey hepimiz için geçerli. Acemi aceminin derdinden anlar :D

Ben fazladan Gökay bey'in söylemediği bir şey söyleyeceğim. Anteni gerdiğin ip çok kalın olmuş. Bence onu kesip daha ince bir ip ile değiştir. Aslında mm lik bir şey bile değil ama ölçeğe göre kalın durmuş. Benimde sürekli yaptığım bir şey :) dedimya acemi aceminin derdinen anlar ;)

Yine Gökay bey'in dediği gibi cam fazla göze batıyor. silecek izlerini silemeyeceksen temiz alanları da orantılı olarak kirlet. Temiz alanları da BİRAZ tozlandırabilirsin. Aban demiyorum. başlarda çalışan silecek sonlara doğru daha az çalışmış yada yetersiz kalmış gibi bir şey olsun. Buff iyi seçim ama çok dikkatli ol. Boya çok ince basınç az olsun. yada yine Gökay bey'in dediği gibi pigment kullanabilirsin. 

Zemin biraz olsun fazla kirlenme etkisini azaltmış. O zeminde o kadar fazla göze batmıyor. 

Bence Zeminde bir mantık hatası var. yol çoook kuru/sert zemin. Ama o tekerlek mantıksız bir şekilde kuma yada çamura batmış. kuma battıysa kumun yumuşaklığını aktarman gerekiyormuş. Yok çok sert kuru duruyor. (o yumuşak kum efektide çok zordu... söylemek kolay :D yapmak zor.)

Çamura battıysa oraya biraz çamur efekti, su birikintisi vs olmalıymış. 100 kat vernik bu iş için uygun olur. 

Zemin çok büyük kalmış. Kocaman bir boşluk oluşmuş. Fazla göze batıyor. 

Eleman küreğin sapından niye elini indirdiki... Eli küreğin sapında daha iyiydi. Bastır küreği kumun içine :) eli yine tutma yerinde kalsın...

Bu modelden bin tane şey öğrendiğine eminim. Bana da öğrettin. Daha sonraki modellerinin çok daha iyi olacağına eminim. :rolleyes:

Bulut Hocam, aşağıdaki renkten bu kadar koyu tonlara nasil geçti anlamadim zaten, orda gol yedik. 

20190526_004937

 

Anten gergisini vinc icin referans aldığım bu resimdekine benzetmeye calistim.

 

2019-05-27_10-19-52

 

Cam için hatam AB varken başka teknik kullanmak oldu. 

Zeminde tekerlek altındaki kumlari zemin boyunca artirip dediğiniz ayrim azaltabilir. Ama zeminin büyüklüğü tek kalan ağacı öne çıkartmak içindi. 

Kurek sapini geçici takmistim. Düzeltildi. 

Revize fotolari bilahare atarim. 

Öğrendiklerim yaptiklarimdan fazla oldu. Teşekkürler, 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 saat önce, Gökay Yalçın yazdı:

Bir modeli bitirebilmek en büyük olmuş zaten, sadece bu eskitme olayına çok erken başlıyoruz gibi geliyor bana.

Bence bu hobiye başlayan bir kişi öncelikle doğru montaj, tesviye sonra doğru boyama ve doğru dekal uygulamalarını yapabildiği bir seviyeye geldiği zaman eskitme ( doğallaştırma ) tekniklerini modellerinde uygulamaya başlaması doğru olan olarak geliyor.

Bizler her şeyi aynı anda yapmaya çalışıyoruz, o zaman hep bir yanımız eksik kalıyor, aceleye hiç gerek yok diye düşünüyorum.

Ölçek dışı eskitme olarak dediklerim şu tow silahının kasnak kısmında daha yoğun olarak görünen birikmeler, bu tür toz ve paslanmaları iyice temizleyip minimum birikeceği şekilde bırakmak modeli daha doğal gösterecektir.

Kısacası bu tür kirlenmiş bir araç olmaz mı ? olur ! ama bu kadar kirlenmiş bir aracı modellemek ve onu doğal göstermek en zor olanı, eskitme işinde efektleri ne kadar kıvamında tutar ve naif gösterirsek modelin gerçekçiliği o kadar artıyor. Bu kadar ağır kirlenmiş bir araç modellemek çok daha fazla bir tecrübe istiyor bence. Tecrübemiz az olunca her şeyin kararı fazla kaçıyor ve model gerçeklikten çok uzak bir hal alıyor.

Kolay gelsin.

 

Haklısınız Gökay Hocam, fazla hızlı gittik, ilk virajda devirdik arabayı. Biraz vites düşürüp, tezgahtaki M41'i tüm elestirilerinizi değerlendirip devam edeceğim. Tekrar tesekkurler,

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 saat önce, ismet güralp yazdı:

Anten gergisini vinc icin referans aldığım bu resimdekine benzetmeye calistim.

 

2019-05-27_10-19-52

Benim hatam o zaman. Bak ne güzel referansın var. Yaptığın ip ölçek dışı gibi gözüküyor olabilir ama doğruymuş ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×