Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Gurbey

1/35 | URAL 4320 | Zvezda | Gürbey Kocaoğlu

Recommended Posts

Herkese Merhabalar..

 2. modelime basladım. hatta bitirdim sayılır. Yaptıklarımı ve karsılastıgım sorunları yazmak istedim. Ayrıca fotograflar bakıp , hatalarımı gorup duzelmek isteyen tecrubeli arkadaslardan yardımlarını bekliyorum.

2. modelimi bir kamyon olarak secmek aslinda pek iyi fikir degilmiş. Montaj ve boyama sırasında baya sıkıntılar yasadım. oncelikle kitapcıgı bastan okumadan kafada tasarlamadan islem adımlarına gore montajı yapınca sorunlar cıktıgını fark ettim. ornegin motoru ve egzoz borularını yapıp monte etmem buyuk hataydı. bunları en son takmak gerekitigini fark ettim. birde sonucta fırca ile boyama yapıyorum. sasinin tum parcalarını takarken bazılarını onceden boyadım bazılarını taktıktan sonra boyamaya calıstım. bazılarına fırca girmedi dahada zorlandım. montaj noktalarına boya surulunce japon ile yapsıtırmak zorunda kaldım. hatalar cıkınca japonla yapısan yerleri sokmek dahada zor oldu. ama bunların hepsi tecrube diye dusunuyorum.

BU arada bu modelde parcalarda bir hata oldugunu dusunuyorum. sasinin arkasındaki par ile onundeki parca arasında boyut farklılıgı var. buna gore montaj yapınca sasi arkaya dogru kasıldı. buda en arka tekerleklerde 2 mm. yukseklik yarattı. duzeltmeye calsıtım ama olmadı.

boya sırasında 3 kat kamuflaj atmayı dusunuyordum. son renk olarak yesillerin icinde siyah koyacaktım. ama daha sonra bozarım dusuncesiyle (birazda bitsin istedim) vazgectim. kamuflajda bir sorum olacak. renk gecislerinde maskeleme yapmadım. gecislerde drybrush yapmaya calsıtım keskin hatlar olmasın diye. ama oldugunu sanmıyorum. bunu eskitme sırasında nasıl duzeltebilirim?

tanklara gore kamyonlarda cok fazla parca var ve boya sıralaması cok onemli. herseyi onceden planlamak lazım.ornegin kasayı taktıktan sonra kabinide taktım. bu sefer kasanın arkasını boyamadıgım icin cok zorlandım. 

simdilk bu kadar bitince son fotografları paylasacagım. simdiden tesekkurler

  IMG_2892_zpshcjhopf9.jpgIMG_8300_zpsytah7luf.jpg

IMG_2246_zpsc6bdyxog.jpg

IMG_1973_zpssn0gw2ow.jpg

IMG_3953_zpsf3x5zrdp.jpg

IMG_5261_zpshkujbjkj.jpg

IMG_1630_zpsvizsgkxe.jpg

IMG_4129_zpswezxyaze.jpg

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elinize sağlık. Ustalar yönlendirme yapacaktır ama daha yapilmadigini düşündüğüm yikama ve eskitme işlemlerinden sonra daha iyi gorunecektir. Aks veya şase yamuklugunu basit bir diaroma yoluyla kaybedersiniz. 

Edit : araya siyah iyi olur,  böyle eksik gibi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/4/2019 at 12:31, ismet güralp yazdı:

Elinize sağlık. Ustalar yönlendirme yapacaktır ama daha yapilmadigini düşündüğüm yikama ve eskitme işlemlerinden sonra daha iyi gorunecektir. Aks veya şase yamuklugunu basit bir diaroma yoluyla kaybedersiniz. 

Edit : araya siyah iyi olur,  böyle eksik gibi...

Boya sırasında baya sorun yasadım. normalde uzeri kapalı modeli dusunmustum. ama dot filter uygularken yaglı boyayı silerken terebentin kullandım. terebentin boyayı dagıttı. aynı zamanda pin wash sırasındada aynı sorunu yasadım. bundan sonra herhalde hazır malzemeler kullanacagım.

Tekerlekler icin biraz daha calısmam gerekiyor. bunların kirletmesini yapamadım. 

fırca ile boyama yaparken kamuflaj gecişlerinde nasıl bir yol izlemek gerektigini tam bulamadım. keskin gecisleri gormek istemedigimden kalın fırca ile bozuk olsun istedim ama olmadı. 

duzeltmem gereken yada hatalı oldugum noktaları yazarsanız sevinirim.

 

IMG_7488_zpsojfk5upu.jpg

IMG_3598_zpsh8evqspe.jpg

IMG_2580_zpsyjzfmkf1.jpg

IMG_4202_zpsa35wxkct.jpg

IMG_1652_zps6vxk2v1k.jpg

IMG_7488_zpsojfk5upu.jpgIMG_6818_zpsr6uujunp.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En acemi forumcu olarak, yaşadığım ayni sorunlara forumdaki üstadlarin cevaplarini özetlersem ve AB sahibi olmadigini düşünürsek, 

- en basta yapacagin modelin internetteki tum videolarini izle. Bulabildigin kadar referans fotosu incele. 

- öncelikle her türlü yikama eskitme oncesi ana boyamizdan sonra mutlaka parlak sprey vernik atip kemiklesene kadar bekliyoruz. Vernik türünü seçmek sana kalmış, sprey model vernigi, piyasadaki diger sprey vernikler vs.

- parlak vernik decalin en dogru uygulamasini da saglar

- fırça ile keskin hatlari filtre ile yumusatabiliriz. AB kullanmayan bir cok usta var. Gecis yaparken kalin fırça uygulamasi iz bırakabilir. en guzeli her rengi tek tek calismak ve tek kat iz bırakmadan sürmek, gerekirse ilk kat kuruyunca bir kat daha gecmek. Renk sirasi aciktan koyuya. geçişlerde filtre uygulamalarini videolardan incelemelisin. 

- yağlı boya ile yikamada, yagli boyayi terebentin ile inceltip surdukten sonra fazlaliklari kuru fırça, kuteçu vs.  ile yumuşak bir şekilde silmek lazim, sen doğrudan terebentin ile silmişsin, o yuzden boya dağılmış. 

Aşağıdaki amca çok basit gösteriyor. 

 

 

 

 

 

Hazır malzeme veya kırtasiye urunleri kullanimi tamamen tecrubeye bagli. Yaptikca işini gören ne varsa kullan derim. Ustadlarin bir kismi asla hazır ürün kullanmazken, bir kismi modele özel urunlerden başkasını tercih etmiyor, bir kismi da karışık kullanıyor. her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır.

Toz efektinde ne kullandigini bilmiyorum. Burda ürünü white spirit yumusatarak camurlarsin veya yumuşak büyük fırça ile tozlanma yaparsin. Guzel bir örnek video asagida. Pigmentler hazır da olur, toprak tonlarinda ucuz mat makyaj farlari da olur, toz pastel de olur.. 

 

 

 

 

Bol video izleyin. Ucuz kitlerle başlayıp tecrübe kazanin. Inanin bu hobinin bir sonu dibi yok. Bitmeyen bir öğrenme söz konusu. 

 

Kolay gelsin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesekkurler ismet bey , ben bu arada acemilikten kitin bitmis fotograflarını sizin son mesajınınızı alıntılıyarak gondermisim.Size cevap hakkı dogdu gibi oldu. kusura bakmayın. ama detaylı cevaplarınız icin cok tesekkur ederim. bende dediginiz gibi once kitin videolarını seyrediyorum , sonra tekniklerle ilgili bilgi sahibi olmaya calısıyorum.  bu iste ogrenmenin sınırı yok. Anlattıgınız tekniklerle ilgili arastırmalara ve uygulamalara devam .

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 dakika önce, Gurbey yazdı:

Tesekkurler ismet bey , ben bu arada acemilikten kitin bitmis fotograflarını sizin son mesajınınızı alıntılıyarak gondermisim.Size cevap hakkı dogdu gibi oldu. kusura bakmayın. ama detaylı cevaplarınız icin cok tesekkur ederim. bende dediginiz gibi once kitin videolarını seyrediyorum , sonra tekniklerle ilgili bilgi sahibi olmaya calısıyorum.  bu iste ogrenmenin sınırı yok. Anlattıgınız tekniklerle ilgili arastırmalara ve uygulamalara devam .

Rica ederim. Kolay gelsin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolay gelsin. İyi gidiyorsunuz. Bu iş zaten yapa boza daha iyi öğreniliyor. Kimsenin ne söylediği yada ne seyrettiğiniz çok önemli değil. Yaptığınız ve tecrübe ettiğiniz şeyler kalıyor sadece. Yanlış anlaşılmasın Öğrenmek, okumak ve seyretmek de çok önemli ama hiç bir zaman tecrübenin yerini almıyor 

"Duyarsam unuturum,

Görürsem hatırlarım,

yaparsam öğrenirim"

İsmet bey güzel önerilerde bulunmuş. 

12 saat önce, Gurbey yazdı:

Boya sırasında baya sorun yasadım. normalde uzeri kapalı modeli dusunmustum. ama dot filter uygularken yaglı boyayı silerken terebentin kullandım. terebentin boyayı dagıttı. aynı zamanda pin wash sırasındada aynı sorunu yasadım. bundan sonra herhalde hazır malzemeler kullanacagım.

Sanırım vernik uygulamadınız. vernik hem boyayı korur, hemde pinwash sırasında wash sıvısının panellerde daha iyi ilerlemesini sağlar. Verniğe rağmen boya söküldüyse; vernik az yada kemikleşmemiş olabilir, terebentin fazla olabilir. Laker yada Akrilik vernik tercih edilebilir.

12 saat önce, Gurbey yazdı:

Tekerlekler icin biraz daha calısmam gerekiyor. bunların kirletmesini yapamadım. 

Fena değiller aslında. bir kaç yerde sanırım boyadan kaynaklı sıkıntılar var. ama eskitme/kirlenme fena değil.

 

12 saat önce, Gurbey yazdı:

fırca ile boyama yaparken kamuflaj gecişlerinde nasıl bir yol izlemek gerektigini tam bulamadım. keskin gecisleri gormek istemedigimden kalın fırca ile bozuk olsun istedim ama olmadı. 

Fırça için çok fazla öneri yapamayacağım. Sizin kuru fırça tekniği iyidir aslında. Üstünen bir filitre ve yıkama geçince iyice yerleşir. Fırçanın ustaları daha iyi bilir.

Camlarda maskelenip boyanması gereken alanlar varmış. Onlar unutulmuş. Kaportada pinwash, dot filter ve isteyen yerler var ama sanırım terebentin korkunuzdan es geçtiniz. 

2. model için gayet iyi gidiyorsunuz. ileride daha iyi tekniklerle daha da iyisini yaparsınız.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×