Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Gökay Yalçın

1/35 | Red Panther | Meng | Gökay Yalçın

Recommended Posts

Şimdi, baki temel yazdı:

captured araçları hep sevdim kolay gelsin gökayım

referans fotolarda zimmerit varmı ki

1.jpg

Evet abi araçlar zimmeritli, Alman forslarını sökerken bazı zimmeritleri de kaldırmışlar.

Benim modelde bu şekilde olacak.teşekkürler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, ismet güralp yazdı:

Kolay gelsin Gökay Hocam,

Gövde birleşim yerleri orjinalde mi öyleymiş? Geçmeli gibi.. Zimerit altında kalmayacaksa baya macun zımpara işi görünüyor.. Amma da büyük tankmış panther bu arada..

Sağolasın İsmet,

Geçmeli dediğin kısımlar orjinal detaylardır, Almanların bu şekilde bir kaynak yapma tekniği var.

1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 saat önce, Gökay Yalçın yazdı:

Sağolasın İsmet,

Geçmeli dediğin kısımlar orjinal detaylardır, Almanların bu şekilde bir kaynak yapma tekniği var.

1.jpg

Forumdaki her saniyede aydinlaniyoruz. Tesekkurler Gökay Hocam.. O kadar da wot oynadık dikkat etmemisim. Orada da bu detay işlenmiş grafiklere..  

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 15.05.2019 at 19:12, Gökay Yalçın yazdı:

Sağolasın İsmet,

Geçmeli dediğin kısımlar orjinal detaylardır, Almanların bu şekilde bir kaynak yapma tekniği var.

1.jpg

Konu Alman kaynak tekniğinden açılmışken ben de bir anımı paylaşayım dedim. Bir kabul muayenesi için Kayseri Ana Bakım Merkezinde bulunduğum esnada Leopard-1 tanklarının gövdelerinin İstihkam Makas Köprü Aracına çevrildiği çalışmaya denk geldim. Almanlarla ortak yürüyen bir projeydi ve görevli Türk mühendis Almanların kaynak konusundaki hassasiyetinden bahsetmişti. Adamlar tüm kaynak işlerine yer çekimi istikametinde yapıyorlarmış. Yani kaynakçı hep kaynak yapılan yerin üzerinde olacak şekilde çalışması gerekiyormuş. Sırf bunun için önce koca Leopard gövdesini baş aşağı çeviren aparatlar imal etmişler. Böylece kaynak eridiğinde malzemeye doğru hareket edeceğinden arada hava boşluğu kalma ihtimali minimum seviyeye iniyormuş. Basit bir detay gibi görünebilir ama bence bu örnek bile tek başına Alman titizliğinin bir göstergesi bence :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 saat önce, Fatih Taş yazdı:

Konu Alman kaynak tekniğinden açılmışken ben de bir anımı paylaşayım dedim. Bir kabul muayenesi için Kayseri Ana Bakım Merkezinde bulunduğum esnada Leopard-1 tanklarının gövdelerinin İstihkam Makas Köprü Aracına çevrildiği çalışmaya denk geldim. Almanlarla ortak yürüyen bir projeydi ve görevli Türk mühendis Almanların kaynak konusundaki hassasiyetinden bahsetmişti. Adamlar tüm kaynak işlerine yer çekimi istikametinde yapıyorlarmış. Yani kaynakçı hep kaynak yapılan yerin üzerinde olacak şekilde çalışması gerekiyormuş. Sırf bunun için önce koca Leopard gövdesini baş aşağı çeviren aparatlar imal etmişler. Böylece kaynak eridiğinde malzemeye doğru hareket edeceğinden arada hava boşluğu kalma ihtimali minimum seviyeye iniyormuş. Basit bir detay gibi görünebilir ama bence bu örnek bile tek başına Alman titizliğinin bir göstergesi bence :) 

Almaların, Ruslara yenilmesin de ki en büyük nedenlerinden biri bu karmaşık mühendislik tutkuları olmuş. Doğu cephesinde bir Alman Panzeri bozulduğu zaman mürettebatın tankı tamir etmesi neredeyse imkansız oluyormuş.

Bir panzerin geri gitmesi, tamir edilmesi ve cepheye geri dönmesi çok uzun bir süre alacağı için imha edilip bırakılıveriyorlar. Rusların basitlik, hızlı ve seri üretimi ise Almanlar karşısında tam bir avantaja dönüşmüş.

Rus tanklarının tamiratını tank mürettebatı bir iki saat içinde yapar yoluna devam eder, cephede imha edilen 10 Rus tankının hemen arkasından 50 tane daha cepheye gelmiş oluyormuş. Almanların bir panzerine karşılık Ruslar on tane T-34 üretebiliyorlarmış. 

Tabi bunun yanında insan gücü, ham maddeye ulaşım savaşın sonlarına doğru Almanlar için daha büyük sorunlar haline gelince savaşı kaybetmeleri kaçınılmaz olmuş.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 dakika önce, Gökay Yalçın yazdı:

Almaların, Ruslara yenilmesin de ki en büyük nedenlerinden biri bu karmaşık mühendislik tutkuları olmuş. Doğu cephesinde bir Alman Panzeri bozulduğu zaman mürettebatın tankı tamir etmesi neredeyse imkansız oluyormuş.

Bir panzerin geri gitmesi, tamir edilmesi ve cepheye geri dönmesi çok uzun bir süre alacağı için imha edilip bırakılıveriyorlar. Rusların basitlik, hızlı ve seri üretimi ise Almanlar karşısında tam bir avantaja dönüşmüş.

Rus tanklarının tamiratını tank mürettebatı bir iki saat içinde yapar yoluna devam eder, cephede imha edilen 10 Rus tankının hemen arkasından 50 tane daha cepheye gelmiş oluyormuş. Almanların bir panzerine karşılık Ruslar on tane T-34 üretebiliyorlarmış. 

Tabi bunun yanında insan gücü, ham maddeye ulaşım savaşın sonlarına doğru Almanlar için daha büyük sorunlar haline gelince savaşı kaybetmeleri kaçınılmaz olmuş.

 

 

Sanırım II.Dünya savaşından çok iyi dersler çıkarmışlardır. Diğer sınıflar hakkında çok bir şey diyemem ama modern Alman topçu sınıfı çok sade kurgulanmış. Diğer büyük orduların çoğunun topçu envanterlerinde en az 5-6 farklı çap ve kategoride silah varken Almanlarda sadece PzH2000 kundağı motorlu obüsü (ki bana göre bizim T-155 Fırtına Obüsünden daha iyi olan tek modern obüs) ve Amerikan menşeili çok namlulu roket sistemi olan M-270A1 MLRS var. Bu ateş destek esnekliği açısından bir dezavantaj gibi görünse de lojistik, idame, yedek parça ve eğitim konularını düşünüce dezavataj avantaja dönüşüyor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Fatih Taş yazdı:

Sanırım II.Dünya savaşından çok iyi dersler çıkarmışlardır. Diğer sınıflar hakkında çok bir şey diyemem ama modern Alman topçu sınıfı çok sade kurgulanmış. Diğer büyük orduların çoğunun topçu envanterlerinde en az 5-6 farklı çap ve kategoride silah varken Almanlarda sadece PzH2000 kundağı motorlu obüsü (ki bana göre bizim T-155 Fırtına Obüsünden daha iyi olan tek modern obüs) ve Amerikan menşeili çok namlulu roket sistemi olan M-270A1 MLRS var. Bu ateş destek esnekliği açısından bir dezavantaj gibi görünse de lojistik, idame, yedek parça ve eğitim konularını düşünüce dezavataj avantaja dönüşüyor. 

Kesinlikle doğru bir strateji, şimdi Rusların Armata programı gibi ( Rusçu gibi oldum biraz ama alakası yok :) konu açıldıkça aklıma geliyor. ) Onlar da Armata programı ile bütün zırhlı birliklerini tek bir sisteme bağlıyorlar. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amerikalıların da buna benzer Stryker konsepti var. Tugayın tüm araçları Styrker türevi idi. Tabi bunu sağlayabilmek için önce hem motoru hem de şasiyi özgün olarak yerli üretebilmek lazım. Şu anda bizim milli dediğimiz askeri araçların hemen hepsi faklı bir motor ( ne yazık ki yabancı) ve şasi kullanıyor. Ama adamların bu işe kafa yormaya ve çalışmaya I.Dünya Savaşından itibaren başladıklarını göz önüne alınca bu işin bugünden yarına olmayacağı çok aşikar. Ben zararın neresinden dönülse kardır diye düşünüyorum. Ankara'da çalıştığım bir sene içerisinde devam eden bir çok savunma sanayii projesi ile yakından ilgilenme fırsatı bulmuştum. Şunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki kesinlikle doğru yoldayız. Belki hemen değil ama orta vadede bu konularda söz sahibi bir ülke konumuna gelmemiz sürpriz olmaz. Yeter ki memleket olarak başka dertlerle uğraşmayalım.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×