Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Sign in to follow this  
Hasan Şadi ÇELİK

surface primer TAMİYA

Recommended Posts

35 minutes ago, Volkan Deniz ÖZBUDAK said:

Basınca dikkat etmenizi de tavsiye ederim. Öteki türlü doğru karıştırsanız bile yoğunluk ideal olmayabiliyor. Yoğurt kabı veya artan başka kit parçaları varsa onlar üzerinde deneme yaptıktan sonra asıl makete uygulayın derim.

İdeal basınç diye bir şey var mı? 

1:1 oranında karıştırsam da surface primer'ı atarken pütürlü atıyordu. Basınç ile ilgili olabilir mi?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

var.

Pütürlü atıyorsa GENELDE inceltme den kaynaklanır (biraz daha inceltin). Ama çok düşük basınçta pütürlenme yapar.

Volkan bey'in söylediği de bu. Bu oranlar ancak tecrübe ile bulunur. Yoğurt kabı vs ile model dışında edineceğiniz tecrübeler uğraşıp emek verdiğiniz modelde geri dönüşü zor hatalar yapmanızı engeller.

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minutes ago, Bulut Solmaz said:

var.

Pütürlü atıyorsa GENELDE inceltme den kaynaklanır (biraz daha inceltin). Ama çok düşük basınçta pütürlenme yapar.

Volkan bey'in söylediği de bu. Bu oranlar ancak tecrübe ile bulunur. Yoğurt kabı vs ile model dışında edineceğiniz tecrübeler uğraşıp emek verdiğiniz modelde geri dönüşü zor hatalar yapmanızı engeller.

Bulut Bey, aynen dediğinizi yapıyorum aslında.

Yoğurt kabında deniyorum, gayet güzel güzel atıyor, tamam oldu diyip modele geçiyorum bir süre için yine güzel gidiyor. Fakat bazen anlık olarak pütürlü püskürtüyor. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eğer inceletme işini airbrush haznesinde yapıyorsanız, ayrı bir kapta ve iyi karışacak şekilde yapmanız iyi olur, Tamiya ve Mr.Hobby'nin primer ürünlerini 20 PSI basınç ile denemenizi de öneririm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Emrah Raşa said:

Eğer inceletme işini airbrush haznesinde yapıyorsanız, ayrı bir kapta ve iyi karışacak şekilde yapmanız iyi olur, Tamiya ve Mr.Hobby'nin primer ürünlerini 20 PSI basınç ile denemenizi de öneririm.

Karıştırma işini ayrı kapta yapıyorum. Bir dahakinde basıncı yükseltmeyi deneyeceğim. 

17 hours ago, Bulut Solmaz said:

Anlık pütürlenmeler genelde, AB'ın ucunda oluşan birikmelerden olur. Ara ara boş bir alana yüksek basınçta atın, arada ucu silin.

Özellikle Vallejo boya kullanıyorsanız bu boşa sıkma ve silme işini daha sık yapın. 

 

AB ucunu da hafiften temizlediğimi düşünüyorum ama bundan sonraki temizliklerde daha dikkatli olacağım. 

Teşekkür ederim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boya sırasından bahsediyorum.

Boya yaparken sık sık sadece ucu temizle.

Dediğim gibi BOYA ATARKEN, ara sıra boş bir kağıda/kağıt havluya vs tetiği tam çek. Yumuşak bir fırça ile arada ucu temizle.

Aslında bir çok başka olasılıklar da var. Uzaktan atarsan boya partikülleri havada kuruyup/ birbirlerine çarpıp öyle model de düşüyor olabilir. İncelme yetersiz veya homojen olmaya bilir (Emrah bey'i dediği), Hava çok sıcak ve nemlidir, Komprasörden atılan havada nem vardır (Muhtemelen Komprasörün nem tutucusu vardır ama buda bir olasılık)... var oğlu var yani :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/18/2019 at 10:49 AM, Bulut Solmaz said:

Boya sırasından bahsediyorum.

Boya yaparken sık sık sadece ucu temizle.

Dediğim gibi BOYA ATARKEN, ara sıra boş bir kağıda/kağıt havluya vs tetiği tam çek. Yumuşak bir fırça ile arada ucu temizle.

Aslında bir çok başka olasılıklar da var. Uzaktan atarsan boya partikülleri havada kuruyup/ birbirlerine çarpıp öyle model de düşüyor olabilir. İncelme yetersiz veya homojen olmaya bilir (Emrah bey'i dediği), Hava çok sıcak ve nemlidir, Komprasörden atılan havada nem vardır (Muhtemelen Komprasörün nem tutucusu vardır ama buda bir olasılık)... var oğlu var yani :D 

1

Şimdi oldu, boyama esnasında dediğinizi hiç yapmıyorum. Bundan sonraki boyamalarımda bu metodu kullanacağım. 

Modelciliğe ilk başladığımda modeli birleştirmek zor derdim. Şuan modeli birleştirmek, boyamanın yanında çocuk oyuncağı kalıyor. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/18/2019 at 10:49 AM, Bulut Solmaz said:

Boya sırasından bahsediyorum.

Boya yaparken sık sık sadece ucu temizle.

Dediğim gibi BOYA ATARKEN, ara sıra boş bir kağıda/kağıt havluya vs tetiği tam çek. Yumuşak bir fırça ile arada ucu temizle.

Aslında bir çok başka olasılıklar da var. Uzaktan atarsan boya partikülleri havada kuruyup/ birbirlerine çarpıp öyle model de düşüyor olabilir. İncelme yetersiz veya homojen olmaya bilir (Emrah bey'i dediği), Hava çok sıcak ve nemlidir, Komprasörden atılan havada nem vardır (Muhtemelen Komprasörün nem tutucusu vardır ama buda bir olasılık)... var oğlu var yani :D 

Hocam sorunu buldum sanırım. Dün dediğiniz gibi bir kap üzerinde deneme yaparken fark ettim. Tetiği çok çok az çektiğimde(iz bile yapmaya yetmeyecek kadar), AB'den partikül diyebileceğim şekilde dağınık bir pütürcük çıkışı oluyor.  Biraz daha çektiğimde normale dönüyor. Umarım anlatabilmişimdir. Bu da temizlik ile ilgili bir durum mudur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

İnceltme yada basınç sorunu olabilir. Deneme yanılma yapmadan bilemem.

Tetiği Çok fazla çekip uçta biriken boyayı temizlemeye çalıştıktan sonra önce bir yere hafifçe sıkarım. İlk çıkan dediğin gibi biraz patriküllü bir boya olur. Belki de odur. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bulut bey inceltmeyi söylemiş ama ben de ufak bir detay ekleyim:

Boyayı iyi karıştırdığınızdan emin olun. Bazen iyi karışmış görünse de dipte köşede kalan topaklar siz fark etmeden incelticiyle karışıp (ama tam çözünmeden) AB haznesine kadar gidebiliyor. 

Örneğin bendeki bazı vallejo boyalar (air serisi), ne yaparsam yapayım bir türlü tam incelmiyor, partiküller halinde kalabiliyor. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Bulut Solmaz said:

İnceltme yada basınç sorunu olabilir. Deneme yanılma yapmadan bilemem.

Tetiği Çok fazla çekip uçta biriken boyayı temizlemeye çalıştıktan sonra önce bir yere hafifçe sıkarım. İlk çıkan dediğin gibi biraz patriküllü bir boya olur. Belki de odur. 

Denemelere devam o zaman.. 

35 minutes ago, Volkan Deniz ÖZBUDAK said:

Bulut bey inceltmeyi söylemiş ama ben de ufak bir detay ekleyim:

Boyayı iyi karıştırdığınızdan emin olun. Bazen iyi karışmış görünse de dipte köşede kalan topaklar siz fark etmeden incelticiyle karışıp (ama tam çözünmeden) AB haznesine kadar gidebiliyor. 

Örneğin bendeki bazı vallejo boyalar (air serisi), ne yaparsam yapayım bir türlü tam incelmiyor, partiküller halinde kalabiliyor. 

 

Bundan sonra buna da daha fazla dikkat edeceğim. Teşekkür ederim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×