Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
ÖnderE

1/24 | Nissan GT-R R35 | Fujimi | Önder Ezdi

Recommended Posts

Yıllardır içimde beslediğim ScaleModeler canavarını ilk kit ile ortaya çıkardım. 10-12 yaşımda uçak maketleri yapardım. Tabii ki boyasız, parça birleştirme falan filan (sene 1990'lar bu arada).

İlk defa tam takım taklavat model işine giriştim. Çin malı airbrush'ım ve envai çeşit alet edevatı tamamladıktan sonra ilk olarak yapmak istediğim model olarak Fujimi'nin Nissan GT-R (motorsuz model) modelini seçtim. Model gerçekten güzel ve detaylı (motor hariç :).

https://imgur.com/a/qwmZMpp

https://www.flickr.com/photos/143083285@N02/with/43636654440/

Diğer bir bilgi olarak:
Mutlaka sorular gelecektir, bu yüzden önceden cevaplamak istedim;
Son kat olarak Standox K-9560 VOC-XTRA kullandım. Evet bildiğimiz oto verniği. Nasıl uyguladın derseniz, herhangi bir bozulmaya mahal vermemek için normal boya üzerine en az iki gün boyanın kurumasını bekledim.

Kullanılan malzemeler:
Astar: Vallejo Surface Primer Gray
Kaporta üst kat boya: Gunze Mr. Aqueous H-8 Silver
Konsol: Gunze Mr. Aqueous H-2 Gloss Black üzerine Vallejo Satin Varnish (mükemmel görünüyor, fotolara aldanmayın)
Metal görünümler için: Alclad II ALC-107 Chrome
Parlak krom noktalar için: Molotow Liquid Chrome Pen
Flocking için: Aliexpress'den en ucuz Velvet powder :P
Sinyal vs gibi clear part için: Gunze Mr. Aqueous H-92 Clear Orange
Son kat 'clear coat' için: Standox K-9560 VOC-XTRA, Standox Thinner 2K-25-35, Standox Hardener 20-25

 

Hazırlıklar tamam, başlayalım kesip biçmeye, boyamaya vs vs...

45453858681_66feef1407_o_d.jpg

 

Vallejo Gri Astar kullandım, her yerde yazıldığı gibi Vallejo astarlar için
yazılan 'don't sanding or do it with 1k min' işleminden dolayı zımparalamadan şimdilik uzak durdum:

45453855011_9c0aba8ec5_o_d.jpg

 

Siyah ön çıtalarımız için maskelememizi yapalım ve boyayalım:

45453853321_6c59c08e6c_o_d.jpg

 

Gunze Mr Aqeous Silver H-8 metalik partikülleri çok büyük bir boya:

45453851631_d98f0eca80_o_d.jpg44729018454_f1c8b65462_o_d.jpg

 

Maskede ufak kaçaklar var diğer tarafta:

44729015614_2b4db9660e_o_d.jpg

 

Gerçeğinde Steel gray olan tüm siyah bölümleri mat ve parlak siyah ile boyadım:

44539051825_acf635acbb_o_d.jpg

 

Kalın boya yüzünden az biraz ızgara önü karbon detayını kaybettik:

44729002394_00e8e282e2_o_d.jpg

 

Dashboard astarı mükemmel oldu:

30513213487_675d05c95d_o_d.jpg

 

İlk defa profesyonel model yaparken flocking denememek olmaz:

44729010094_388133c194_o_d.jpg

 

Yarı mat, yarı parlak deri koltuklarımız yakıyor:

44729005784_a78f4a75fd_o_d.jpg

 

Biliyorum, ventiller çok kötü boyandı:

30513210047_3ba8498e89_o_d.jpg

 

Burada daha temiziz:

43636662360_16ed620532_o_d.jpg

 

Burada metal görünümün en iyi olabilmesi için Alclad II Chrome kullandım:

30513199077_636683b223_o_d.jpg

 

Alt detaylar önemli:

43636660850_928d91a449_o_d.jpg

 

Camsız olmaz:

44728994924_13dd749406_o_d.jpg

 

Farlarımızı takalım:

44728987714_6174b0bd90_o_d.jpg

 

Stoplarımızı da takalım:

44539032575_f90541f755_o_d.jpg

 

Jantlarımızı da boyadık mis gibi:

43636659270_702b544125_o_d.jpg

 

Ve hazırız:

30513194097_fc88de5fd0_o_d.jpg

 

43636654440_10db5ff246_o_d.jpg

 

44539022395_52645e331f_o_d.jpg

 

 

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel bitiş olmuş. Elinize sağlık.

Ufak bir tavsiyede bulunmak isterim eğer kızmazsanız. Ana boya bittikten sonra verniğe geçmeden sulu bir 2500 3000 zımpara atın. Pürüzsüz bir yüzel oluşacak ve vernikten sonra cam gibi bir görüntü elde edersiniz. Eğlenceli Modeller :D En yakın zamanda yenisini bekliyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Silver H8 in partikul kalinligindan sikayet ettiginizde keske zimpara ile devam edip  yada boyayi komple sokup yeniden cok daha ince katlar ile devam etseydiniz dis gorunum de cok cok daha iyi sonuc alırdınız.. Dashboard detay boya calismalarinda biraz daha sabir ve hassasiyet gosterirseniz bir sonraki model ve modellerde cok iyi sonuc cikaracaginiza inaniyorum..

Elinize saglik..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Birkaç kişi demiş ama ben tersini diyeyim. Huysuz derler bana huysuzluğumu yapayım.

Eğer mümkünse ne astara ne de boyaya asla zımpara değdirmeyin.

Plastiği en son 2000 hatta 2500 ile zımparalayın. Plastik kusursuz olsun.

Astar atınca hata varsa müdahele edersiniz sonra rötuş astar çekersiniz.

Astar temizse eğer zımparaya gerek yok.

Bunun için;

-astar miktarı

-astara girilen tiner miktarı

-kompresör basıncı

-tabancanın modele mesafesi

bu 4 ünü doğru ayarlarsınız attığınız astara hayran kalırsınız. Astar pamuk gibi düşer modele zımpara yapsan çizilir diye kıyamazsınız zaten. Oranları tutturamaz da tozutursanız astarı saatlerce zımpara yapıp düzeltmekle uğraşabilirsiniz. Yapmak yasak değil sonuçta sadece astarı doğru atarsanız gerek yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 10/30/2018 at 8:43 PM, Alp Eray Tugcular said:

Kaportaya, astar sonrası zımpara  yaparsanız (No:1500-2000 ile). Daha düzgün bir yüzey elde etmiş olursunuz. Kolaylıklar Dilerim...

Vallejo biraz dertli bir astar. Zımparalarken, soyulmalara ve deformasyona çok açık. Hata olmadığı sürece astara dokunmak istemiyorum.

Umarım daha sonra, daha da güzel astarlar ile çalışma şansım olacak.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 10/31/2018 at 1:01 PM, Ziya Günce Heptürk said:

Birkaç kişi demiş ama ben tersini diyeyim. Huysuz derler bana huysuzluğumu yapayım.

Eğer mümkünse ne astara ne de boyaya asla zımpara değdirmeyin.

Plastiği en son 2000 hatta 2500 ile zımparalayın. Plastik kusursuz olsun.

Astar atınca hata varsa müdahele edersiniz sonra rötuş astar çekersiniz.

Astar temizse eğer zımparaya gerek yok.

Bunun için;

-astar miktarı

-astara girilen tiner miktarı

-kompresör basıncı

-tabancanın modele mesafesi

bu 4 ünü doğru ayarlarsınız attığınız astara hayran kalırsınız. Astar pamuk gibi düşer modele zımpara yapsan çizilir diye kıyamazsınız zaten. Oranları tutturamaz da tozutursanız astarı saatlerce zımpara yapıp düzeltmekle uğraşabilirsiniz. Yapmak yasak değil sonuçta sadece astarı doğru atarsanız gerek yok.

Biliyorum astar önemli, fakat boyaya zımpara değdirmeyin kısmına pek katılmıyorum.

Zira airbrush, ısı ve diğer faktörler yüzümden oluşabilecek "orange peeling" problemi için boyaya zımpara değdirmek maalesef ki gerekiyor.

Şu anda Porsche 959 üzerinde çalışıyorum ve boyaya rötuş için zımpara atıp, Tamiya Finish Compound ile cilaladığım kısımları göstermek istedim:

44826438645_b62c967651_b.jpg45015631894_1b8523dda5_k_d.jpg

Daha clear coat atılmadı, yanlış anlaşılmasın :)

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, ÖnderE yazdı:

Biliyorum astar önemli, fakat boyaya zımpara değdirmeyin kısmına pek katılmıyorum.

Zira airbrush, ısı ve diğer faktörler yüzümden oluşabilecek "orange peeling" problemi için boyaya zımpara değdirmek maalesef ki gerekiyor.

Şu anda Porsche 959 üzerinde çalışıyorum ve boyaya rötuş için zımpara atıp, Tamiya Finish Compound ile cilaladığım kısımları göstermek istedim:

Daha clear coat atılmadı, yanlış anlaşılmasın :)

Merhaba;

Alta birkaç görsel ekliyorum. Boyayı ""portakal kabuğu"" olacak derece kalın atıyorsanız eğer zaten yanlış yapıyorsunuz demektir. Boya yüzeyi örtsün, heryer aynı renkte olsun yeterlidir parlamasına gerek yoktur. Modeli zaten vernik parlatacakken boyanın parlak olmasına ihtiyaç yok zaten. Astara toz yapışır kıl yapışır zımpara yapar düzeltirsin buna lafım yok ama astarı doğru atarssanız zaten bebek teni gibi kusursuz bir yüzey alırsınız. Astarı atamaz tozutursan zımpara yapıp güzel yüzey almaya çalışmak zorunda kalırsınız. Boyaya da zımpara yapılmaz demiyorum zaten, yapmak gerekememeli diyorum. 

 

Yıllar yılı memleketim modelcilerinde fosur fosur astar atıp sonra zımparalamak ardından kalın kalın boya atıp zımpara cila yapmak adet olmuş insanlar bunları doğru zannediyor. Astar doğru atılırsa zımparaya ihtiyac duymaz. Boyayı incecik atın yüzeyi örtsün yeter parlasın diye bi çabalara girmeyin. Vernik parlatır modeli.

Zımpara yapılmamış astar

14980602_10155715357653532_1202180778701

Zımpara yapılmamış boya

15965989_10155948328803532_6397779075047

Fark ettiyseniz boya parlak değil mat.

16105858_10155948328973532_7381953446643

Vernik sonrası

16266275_10155997564523532_2571532805116

16195342_10155997565068532_8120137815258

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araba güzel gözüküyor elinize sağlık, Kaportada Gunzenin akrilik metalik renkleri ne biliyim hoş olmuyor ya. Zaten sen de söylemişsin büyük partiküllü diye. Vallejo astar da dediğiniz gibi çok kurcalamaya gelmiyor :) O yüzden size Gunze 1500 astar önerebilirim. Akrilik oto boya tineri ile veya selülozik tinerle inceltmenizde çok güzel sonuçlar alınıyor.

Diğer konuda da ben de Ziya gibi düşünüyorum. Plastiğin zımparalanması ve zımpara sonrası prüzsüz olması çok önemli. Zaten astarı güzel attıysanız zımpara istemiyor. Bebek poposu gibi oluyor. Kıl tüy yün bok püsür yapışmasın isteniyorsa astar atmadan 5-10 dk önce önce odaya tavan seviyesinde bir sprey yardımıya su sıkın, tozları yere düşürecektir. Ama gene de yapışırsa sadece yapıştığı yere hafif sulu veya kuru zımpara yapılabilir. Keza boyaya da yapışırsa yapılabilir ama genelde statik oto boya kullandığımızdan boya aşamasında çok toz yapışma sorunuyla karşılaşılmıyor. Boya ben de hiç parlak yapmadım şimdiye kadar. Bir tek TS sprey boyalarda GLOSS (parlak) özellikli boya attığımda parlama görüyorum ki bu boyanın özelliği onun dışında hep mat.

Ben de bir örnek atayım.

SAM_2028SAM_2036SAM_2046

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Yunus Emre Coşkun @Ziya Günce Heptürk

Gunze'nin ve diğer markaların astarları biraz pahalıya geliyor. Hele ki dolar uçmuşkene :)

https://urun.n11.com/bakim-spreyleri/sikkens-istediginiz-boyutta-1k-all-seffaf-plastik-astar-P270871968
https://urun.n11.com/akrilik-boya/edding-permanent-akrilik-sprey-plastik-astari-998-P258571611

http://www.dyo.com.tr/dyo/urundetay/314/plastik-yuzey-astari

Bir kaç astar var merak ettiğim. Özellikle Sikkens, bizim polistrene plastik üzerinde kullananılabilir mi acaba?
Yalnız tek sorun, piyasadaki bu şekilde satılan plastik astarların neredeyse tamamı şeffaf.
Zannımca yüzey üzerindeki hataları pek göstermeyecektir. Bu önemli bir sorun teşkil eder.
Dyo Dyoplast da şeffaf değilse kullanılabilir gibi geldi.

Sizler astar olarak ne kullanıyorsunuz?

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben kaportada ya gunze yada oto astarı kullanıyorum. Genelde gri renk. Ama atacağım boyaya göre de siyah veya beyaz astar tercihim de oluyor. Gunzede tercihim 1500. Oto astarı 2 çeşit kullanıyorum Düz 2K (3lü bileşen) veya 4+1 denen 2K (2li bileşen). Düz 2K veya 4+1 2K da kullandığım marka; elimde ne varsa onu kullanıyorum diyebilirim. Edding hiç kullanmadım ama D&R larda görüyorum. Sikkens 2K astar kullanılabilir, boyacınız ile oturup detaylı bilgi alabilirsiniz, grisi de mevcut, spreyi de. Boyacıdan ürünleri AB da kullanmak için litrelik alırsanız pahalı gibi gözükebilirler ama çoooook uzun süre yetiyorlar :) Dyo Dyoplast ev için bildiğim kadarıyla oto'lar için kullanılan serinin adı değil. Ama Dyo da da 4+1 2K mevcut. Kullanılabilir. Yeterki plastik için olsun.

4+1 denen şey de orandır aslında 4 astar 1 aktivator. Aktivatoru genelde ayrı satılır. Hiç hava almadan saklanması gerekmektedir.

5+1 astar da var ama hiç deneyimim olmadı. O konuda bilgi veremem.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
12 hours ago, Yunus Emre Coşkun said:

Ben kaportada ya gunze yada oto astarı kullanıyorum. Genelde gri renk. Ama atacağım boyaya göre de siyah veya beyaz astar tercihim de oluyor. Gunzede tercihim 1500. Oto astarı 2 çeşit kullanıyorum Düz 2K (3lü bileşen) veya 4+1 denen 2K (2li bileşen). Düz 2K veya 4+1 2K da kullandığım marka; elimde ne varsa onu kullanıyorum diyebilirim. Edding hiç kullanmadım ama D&R larda görüyorum. Sikkens 2K astar kullanılabilir, boyacınız ile oturup detaylı bilgi alabilirsiniz, grisi de mevcut, spreyi de. Boyacıdan ürünleri AB da kullanmak için litrelik alırsanız pahalı gibi gözükebilirler ama çoooook uzun süre yetiyorlar :) Dyo Dyoplast ev için bildiğim kadarıyla oto'lar için kullanılan serinin adı değil. Ama Dyo da da 4+1 2K mevcut. Kullanılabilir. Yeterki plastik için olsun.

4+1 denen şey de orandır aslında 4 astar 1 aktivator. Aktivatoru genelde ayrı satılır. Hiç hava almadan saklanması gerekmektedir.

5+1 astar da var ama hiç deneyimim olmadı. O konuda bilgi veremem.

Süpersin Yunus, gayet aydınlatıcı olmuş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
22 saat önce, ÖnderE yazdı:

@Yunus Emre Coşkun @Ziya Günce Heptürk

Gunze'nin ve diğer markaların astarları biraz pahalıya geliyor. Hele ki dolar uçmuşkene :)

https://urun.n11.com/bakim-spreyleri/sikkens-istediginiz-boyutta-1k-all-seffaf-plastik-astar-P270871968
https://urun.n11.com/akrilik-boya/edding-permanent-akrilik-sprey-plastik-astari-998-P258571611

http://www.dyo.com.tr/dyo/urundetay/314/plastik-yuzey-astari

Bir kaç astar var merak ettiğim. Özellikle Sikkens, bizim polistrene plastik üzerinde kullananılabilir mi acaba?
Yalnız tek sorun, piyasadaki bu şekilde satılan plastik astarların neredeyse tamamı şeffaf.
Zannımca yüzey üzerindeki hataları pek göstermeyecektir. Bu önemli bir sorun teşkil eder.
Dyo Dyoplast da şeffaf değilse kullanılabilir gibi geldi.

Sizler astar olarak ne kullanıyorsunuz?

 

Dyo Plastik Yüzey Astarı kullanıyorum. Yapışma gücü yüksektir, Zımparaya dayanır, Kokusu diğer selülozik astarlara nazaran biraz daha hafiftir, İncedir. Litresi 50 tl civarı olması lazım. Bide 1000,1200 mr surfacer astarları tavsiye ederim.  Şeffaf astar denemedim ancak şeffaf astarlarda yüzey kusurlarını göremezsiniz. Ayrıca şu astar iyidir bu astar kötüdür diye de birşey yoktur. Uygulama şekline göre verim alırsınız. Kaportaya astar sonrası zımpara yapılmaz yada yapılır diye de bir kural yoktur. Aslında bu hobide genel olarak bi kural yok. Herkes deneme yanılma yöntemi ile öğreniyor ve kendi tecrübelerinden yola çıkarak önerilerde bulunuyor. En iyisi sizinde kendinize uygun yöntemleri keşfetmeniz... İlk başlarken bende boya inceltme vs gibi bir sürü soru sordum.  Zamanla kendime en uygun oranları belirleyip o oranları uyguladım. Sonuç iyi yada kötü ne olursa olsun. Önemli olan hobiden aldığınız keyiftir..

Kolaylıklar dilerim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
16 hours ago, Halil Ün said:

Merhaba eğer isterseniz bana mail adresinizi mesaj olarak yollayın size kendi hazırladığım dökümanı yollayım oradaki bilgiler dahilinde kendi denemelerinizi yapar ve size en uygun yolu bulursunuz belki. Ve size faydam dokunursa ne mutlu bana 

Teşekkürler, gönderiyorum özelden...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 09.11.2018 at 23:48, Halil Ün yazdı:

Merhaba eğer isterseniz bana mail adresinizi mesaj olarak yollayın size kendi hazırladığım dökümanı yollayım oradaki bilgiler dahilinde kendi denemelerinizi yapar ve size en uygun yolu bulursunuz belki. Ve size faydam dokunursa ne mutlu bana 

Bana dokundu kendi yolumu çizdim sayende üstadım. İşe yaramazmı hiç. halen bazen açıp okurum kafamın karıştığı yerlerde :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×