Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
             
Sign in to follow this  
Burak Bardakçı

1/48 |Sherman M4A1 (76) W|Hobbyboss | Burak BARDAKÇI

Recommended Posts

Merhabalar, edirnede üniversitede okuyorum. bir kaç yıldır maketler ile uğraşıyorum. Ama uzun süre kendi kendime 1/72 maketler ile oyuncaktan hallice olacakları kadar uğraştım. Bir süredir de burayı takip ediyorum. Bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum. 

Hava tabancam yok. Fırça ile boyamaya çalışıyorum. Fırça ile nasıl boyanır hala bir sistematik oturtmuş değilim. Tam montajdan sonra mı boyamak montaj sırasında mı boyamak daha iyi oluyor, nasıl fırça izinden kurtulurum bulmaya çalışıyorum. 

Macun kullanımına da yeni başladım sayılır. Bu makette bolca denedim. Ön tarafta zımparayı ulaştıramadığım bir yerde bolca kaldı. Kum torbaları ile kapatmayı düşünüyorum. Ancak taretin alt kısmı da oldukça pürüzlü geliyor bana. Bir yandan da incelediğim sherman fotoğraflarındaki dokuyu andırıyor gibi geliyor. 

Tüm fikirlere eleştirilere açığım. Yardımlarınızı bekliyorum. 

Teşekkürler. 

https://pin.it/5gy3ntscgxaiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taretin altında gövdeye bağlanacak alanda niye o kadar macun kullandım anlamadım. Macun mu o? beyaz boya ise söylediklerim gereksiz. O bölgede macuna hele ki bu kadar macuna ihtiyacın yok. Öndeki cer dişlisinin içi de öyle. Eğer macuna ve revizeye ihtiyacı varsa yeterince zımparalamamışsın demektir.  

Zımparanın ulaşamadığı alanlarda; çay karıştırma çubuklarına çift taraflı bant ile (kalın yumuşak olanları tavsiye ederim) zımpara yapıştırabilirsin. Sık kullanırız.

Alt gövdenin önünde kabarık alanlar var. Fazla boya mı, yoksa altında macun yada fazla yapıştırıcı mı var bilemiyorum.  Revize etmekte fayda var. 

İlerleyen bölümlerde yol tekerlerinin kauçuk bölümlerini tire black gibi bir renge boyamayı unutma. 

Tarette döküm etkisinden bir miktar dalgalı bir bölge gözükür. sanırım o bölümü zımparalamak istemişsin. Altta da sürtünmeden kaynaklı çizikler var. 

İyi gidiyorsun. Kolay gelsin. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 dakika önce, Burak Bardakçı yazdı:

Pinteresetten de paylaşım yapılabileceğini okuyunca öyle denedim. Teşekkür ederim. ??

Önemli değil. Başlarda böyle şeyler normal. jpg uzantılı adresi yapıştırsan yeterli. 

Ayrıca flick'i de tavsiye ederim. Komuyla ilgili Umut'un güzel bir yazısı vardı. Bulup linki koyarım buraya.

Ekleme: Buldum.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 saat önce, Bulut Solmaz yazdı:

Taretin altında gövdeye bağlanacak alanda niye o kadar macun kullandım anlamadım. Macun mu o? beyaz boya ise söylediklerim gereksiz. O bölgede macuna hele ki bu kadar macuna ihtiyacın yok. Öndeki cer dişlisinin içi de öyle. Eğer macuna ve revizeye ihtiyacı varsa yeterince zımparalamamışsın demektir.  

Zımparanın ulaşamadığı alanlarda; çay karıştırma çubuklarına çift taraflı bant ile (kalın yumuşak olanları tavsiye ederim) zımpara yapıştırabilirsin. Sık kullanırız.

Alt gövdenin önünde kabarık alanlar var. Fazla boya mı, yoksa altında macun yada fazla yapıştırıcı mı var bilemiyorum.  Revize etmekte fayda var. 

İlerleyen bölümlerde yol tekerlerinin kauçuk bölümlerini tire black gibi bir renge boyamayı unutma. 

Tarette döküm etkisinden bir miktar dalgalı bir bölge gözükür. sanırım o bölümü zımparalamak istemişsin. Altta da sürtünmeden kaynaklı çizikler var. 

İyi gidiyorsun. Kolay gelsin. :) 

Teşekkür ederim yorumlarınız için. Taretin altında birleşme kısmında macun yok beyaz ile astarlama yapmaya çalışmıştım. Taret 2 parçaydı. Birleştirdiğimde aralarında boşluk kaldı. Macunla kapatayım derken o macunu güzelce bir de yaydım batırdım biraz. Zımparadan sonra böyle bir görüntü kaldı. Ön taraftaki kabartı da yine macun. Orada yaklaşık 1 mmlik bir boşluk vardı. O macunu da elimden geldiği kadar zımparaladım ama dediğim gibi ulaşamadım. Oraya kum torbası vs. Yığarak örtmeyi planlıyorum. Macunu zımparalama işleminin bir prosedürü var mıdır? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 saat önce, Burak Bardakçı yazdı:

Buradaki kazma kürek gibi ekipmanları nası boyamak gerekir? 

Bunu anlayamadım. Sorduğun soru tankın üstüne yapışıkken mi boyayayım yoksa ayrıca dışarıda boyayayım mı?

Yada ne renk olsunlar, teknik nedir mi? (yıkama, Kuru fırça vs)

Tanka verdiğin renk modülasyonu fena değil. Fırça için zor olabilir ama daha da tonlamalar verilebilir. Şimdilik sadece en üst taraflara renk modülasyonu vermişsin. 2-3 açık kat, Altlara 1 ton da koyu kat  modülasyon olabilir.

Yani tankın etekleri normal base (zemin rengi) üst taraflara çıktıkça renk açabilir.  Altlarda koyulaşabilir.

http://lemodelizer.blogspot.com/2013/05/pz-iii-m-upgrade-base-color-modulation.html

renk modülasyonu için arşivime aldığım, hoşuma giden bir örnek.

 

IMG_0207a.jpg

 

IMG_0209.jpg

 

ÖNEMLİ NOT: Bunu fırça ile vermen şimdilik zor olur. Mantığı kavramak açısından verdim. Boya faslından sonra yağlı boya dot filter vs ile yapmak bir miktar daha kolay olacaktır.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, Bulut Solmaz yazdı:

Bunu anlayamadım. Sorduğun soru tankın üstüne yapışıkken mi boyayayım yoksa ayrıca dışarıda boyayayım mı?

Yada ne renk olsunlar, teknik nedir mi? (yıkama, Kuru fırça vs)

Tanka verdiğin renk modülasyonu fena değil. Fırça için zor olabilir ama daha da tonlamalar verilebilir. Şimdilik sadece en üst taraflara renk modülasyonu vermişsin. 2-3 açık kat, Altlara 1 ton da koyu kat  modülasyon olabilir.

Yani tankın etekleri normal base (zemin rengi) üst taraflara çıktıkça renk açabilir.  Altlarda koyulaşabilir.

http://lemodelizer.blogspot.com/2013/05/pz-iii-m-upgrade-base-color-modulation.html

renk modülasyonu için arşivime aldığım, hoşuma giden bir örnek.

 

IMG_0207a.jpg

 

IMG_0209.jpg

 

ÖNEMLİ NOT: Bunu fırça ile vermen şimdilik zor olur. Mantığı kavramak açısından verdim. Boya faslından sonra yağlı boya dot filter vs ile yapmak bir miktar daha kolay olacaktır.

Teşekkür ederim. Genel olarak nasıl bir teknik kullanmak gerekir anlamında sormuştum.

bu kadar olmasa da bir kaç renk modülasyon daha yaptım. İlk fırsatta yükleyeceğim. 

 

11 dakika önce, Umut Can Aydın yazdı:

Kolay gelsin Aksesuar boyamaları için bu video fena sayılmaz izlemeni tavsiye ederim.

 

Teşekkürler ilk fırsatta bakacağım. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 dakika önce, Burak Bardakçı yazdı:

Teşekkür ederim. Genel olarak nasıl bir teknik kullanmak gerekir anlamında sormuştum.

Ben ahşap kısımları öncelikle ahşap rengine boyuyorum. Genelde wooden deck tan oluyor. Üstüne burnt umber yada raw umber yağlı boya ile yıkama yapıyorum. Üstünede açık renklerde kuru fırça. Vernik sonrası biraz siyah yada kahve rengi ile yıkama. İhtiyaç hissedersem bir kaç işlem daha yapabiliyorum.

Metal parçalarda durum değişebiliyor. Bazen önce tire black ile boyayıp silver ile kuru fırça atıyorum. Bazende parlak olmayan metal rengine boyuyorum. koyu renk bir kuru fırça. ve yıkama tabi..

Tenteler ve çantalarda ise;  Çantalar genelde khaki rengine boyuyorum. Gölge kısımlara ihtiyacıma göre ya khaki'nin koyusu kahverengi bir renk yada yağlı boya yıkama yapıyorum. üst kısımlar yine duruma göre açık bir renk ile direk ince ince boyuyor yada kuru fırça ile idare ediyorum. Tenteler de teknik aynı ama renk olarak aracına göre koyu yeşil renk yada olive drab oluyor. 

Kayışları unutmuşum. Deri kayışları red brown yada letter (revell) ile boyuyorum.

Modelin üstünde duruma göre bitişe doğru pigmentte uygulanıyor. 

Savaş sırasında (savaşa özgü değil aslında, askeri kamuflajlı araçlar diyelim) alet edevatlar normalde kamuflaj ile aynı renk olur. Fakat o halde model çok durağan ve sıkıcı olabilir. Bu yüzden genelde ahşap saplı, metal parçalar gözükür şekilde yapılır. Tabi gerçek hayatta da zaman içinde bu aksesuarlar değişeceği için yapılan işlem hatalı değildir. 

Teknikler kişiden kişiye veya vermek istenilen etkiye göre değişebilir. Bu yüzden benimki doğru tekniktir, doğrusu budur diyemem. Ben böyle yapıyorum. Ama bakıyorum güzel bir teknik var, kafama eserse değiştirebiliyorum da :)

Sakın kafanda yanlış bir fikir oluşmasın. Ben bu işin ustası piri filan değilim. Yakınından bile geçmiyorum. Forumdaki Ustalarımızdan ve  ufak tefek tecrübelerimizden öğrendiklerimden sana da aktarıyorum. Buradaki senin gibi daha az deneyimli arkadaşlara yardımcı olmaya çalışıyorum. Bir hatam yada yanlış söylediğim şeyler olabilir. Onu da düzeltirler zaten. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Milliput kum torbalarıMilliput kum torbaları

Standart milliputtan internette bulduğum fotoğraflara göre kum torbası yapmaya çalıştım. Biraz büyük geldiler. 1/35 yapmaya alışkındım ama 1/48'de ölçeği pek tutturamadım.
Aslında bu aşamanın ilerisine de geçtim. Kum torbaları boyandı pigment uygulaması yaptım bitimine az kaldı.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎19‎.‎10‎.‎2018 at 11:40, Bulut Solmaz yazdı:

Ben ahşap kısımları öncelikle ahşap rengine boyuyorum. Genelde wooden deck tan oluyor. Üstüne burnt umber yada raw umber yağlı boya ile yıkama yapıyorum. Üstünede açık renklerde kuru fırça. Vernik sonrası biraz siyah yada kahve rengi ile yıkama. İhtiyaç hissedersem bir kaç işlem daha yapabiliyorum.

Metal parçalarda durum değişebiliyor. Bazen önce tire black ile boyayıp silver ile kuru fırça atıyorum. Bazende parlak olmayan metal rengine boyuyorum. koyu renk bir kuru fırça. ve yıkama tabi..

Tenteler ve çantalarda ise;  Çantalar genelde khaki rengine boyuyorum. Gölge kısımlara ihtiyacıma göre ya khaki'nin koyusu kahverengi bir renk yada yağlı boya yıkama yapıyorum. üst kısımlar yine duruma göre açık bir renk ile direk ince ince boyuyor yada kuru fırça ile idare ediyorum. Tenteler de teknik aynı ama renk olarak aracına göre koyu yeşil renk yada olive drab oluyor. 

Kayışları unutmuşum. Deri kayışları red brown yada letter (revell) ile boyuyorum.

Modelin üstünde duruma göre bitişe doğru pigmentte uygulanıyor. 

Savaş sırasında (savaşa özgü değil aslında, askeri kamuflajlı araçlar diyelim) alet edevatlar normalde kamuflaj ile aynı renk olur. Fakat o halde model çok durağan ve sıkıcı olabilir. Bu yüzden genelde ahşap saplı, metal parçalar gözükür şekilde yapılır. Tabi gerçek hayatta da zaman içinde bu aksesuarlar değişeceği için yapılan işlem hatalı değildir. 

Teknikler kişiden kişiye veya vermek istenilen etkiye göre değişebilir. Bu yüzden benimki doğru tekniktir, doğrusu budur diyemem. Ben böyle yapıyorum. Ama bakıyorum güzel bir teknik var, kafama eserse değiştirebiliyorum da :)

Sakın kafanda yanlış bir fikir oluşmasın. Ben bu işin ustası piri filan değilim. Yakınından bile geçmiyorum. Forumdaki Ustalarımızdan ve  ufak tefek tecrübelerimizden öğrendiklerimden sana da aktarıyorum. Buradaki senin gibi daha az deneyimli arkadaşlara yardımcı olmaya çalışıyorum. Bir hatam yada yanlış söylediğim şeyler olabilir. Onu da düzeltirler zaten. 

Bu arada çok teşekkür ederim. Şu ana kadar tüm etkinliğim telefondaydı ancak telefonda cevap yazmaya çalıştığımda ilginç bir şekilde şu ana kadar yazılmış tüm mesajları alıntılıyordu. üzerinden çok uzun zaman geçmesine rağmen düzeltemedim bu durumu. Ancak bilgisayardan girebildiğim iiçn cevap yazma fırsatını şimdi buldum. çok teşekkür ederim tekrardan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×