Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Uğur Bingöl

1/72 | P-47M Thunderbolt | Revell | Uğur Bingöl

Recommended Posts

Herkese merhaba. 

Bu hobiyle tanışmam zor zamanlarıma denk gelmişti. Forumdaki çalışmaları hayranlıkla incelemiş ve ben de ucundan bir yerden başlayayım diye düşünmüştüm. Tüm enerjimi ve bütçemi bu hobiye ayıramadığım için yazdan yaza giriştiğim bir eğlence şeklinde ilerliyor şimdilik. Ama elimden geldiğince zaman ayırıp ustalaşmaya çalışmak için kararlıyım. Sizleri sürekli takip edip bir şeyler öğrenmeye devam ediyorum. 

Bu kiti geçen yaz yapmaya başlamıştım ama ortalarında bir yerde bırakmak zorunda kaldım. Bu nedenle başlangıç aşamasına dair fotoğraf yok. Birkaç gün önce malzemelerimi tekrar döktüm masaya. İlk olarak bu modeli bitirmek istedim. Tam anlamıyla yaptığım üçüncü maket bu. Çok acemiyim. Ama her seferinde farklı şeyler deneyerek el alışkanlığı kazanmaya çalışıyorum. Bu yüzden çok hoş görünmese de bu makette farklı detaylar yapmaya çalışıyorum. 

Öncelikle fırça kullandığımı belirtmek istiyorum. Bu yüzden yaptığım modellerin aslına sadık kalamıyorum. Bazı kitleri orijinal haliyle boyamam şimdilik imkansıza yakın. Fotoğraflarda da göreceğiniz üzere çok iyi bir işçiliğim yok henüz. Başlangıçta maketi temiz toplayamıyorum. Özellikle bu modelin alt kısmı çok çirkin durumda. Daha temiz daha düzgün toplayabilmek için tavsiyeniz varsa keyifle okurum. 

Modele detay ekleyebilmek adına iniş takımlarının olduğu bölüme bazı eklemeler yaptım. İnce bakır tel kullandım. Detayı biraz daha arttırabilmek adına motoru biraz renklendirmeye çalıştım. Çeşitli kablolarla motora eklemeler yaptım. Arka kısımda eklediğim kablolar çirkin bir görüntü oluşturduğu için bir plaka imal ederek orayı kapattım. Motor orijinal bir görüntüden uzak olabilir. Hatta biraz komik de görünüyor olabilir. Ama tam anlamıyla boyaması bitmedi. Boyama bittikten sonra biraz da kirleteceğim. Açıkta bırakacağım için ne kadar göze hoş gelirse benim için o kadar iyi. Kablo ve kirletmeden başka motora ne ekleyebilirim bilemiyorum. 

İniş takımlarını ve mühimmatı boyadım. Fena olmadılar gibi. Bombaların yeşil olması gerektiğini başka konularda okumuştum. Ama görsellerde metalik renklerin de kullanıldığını görünce metalik griyi kullandım. 

Kokpiti elimden geldiğince renklendirdim. Ama fotoğrafını çekmek pek mümkün değildi şu aşamada. 

İniş takımlarının olduğu bölümü boyayıp uhu patafixle kapattım ve modeli boyadım. Ama fotoğraflarda da görebileceğiniz gibi o bölgeler hiç temiz durumda değil. Temizleyebildiğim kadar temizledim ama boya kalkar diye çok uğraşmak istemiyorum. Bu tarz bölgeleri daha sağlıklı şekilde nasıl kapatabilirim? Fırça ve genelde akrilik boya kullandığım için ister istemez bu bölgelere boya giriyor. Bazı bölgeleri kırmızıya boyayacağım ama fırçayla denediğimde kat kat bir görüntü ortaya çıkıyor. Tüm modeli tek renk yapmak istemiyorum. Ama diğer türlü de temiz bir işçilik çıkaramıyorum ortaya. 

Son olarak motor açık şekilde ufak bir zemin hazırlayıp o şekilde saklamak istiyorum becerebilirsem. Şimdilik modelin boyaması bitti sayılır. Sadece rudder kısmını ve kanatların ucunu kırmızı yapacağım. Ardından vernik ve decal vs. işleri gelecek. Bu noktada desteklerinize ihtiyacım var. Modeli revell aqua ile boyadım. İyice inceltip 4-5 kat geçtim. Kırmızı enamel revell boyam var. Onu akriliğin üstüne uygulamam problem yaratır mı? Daha sonra verniklemeye geçeceğim. Vernik almak için bekliyorum. Dupli color modelci verniğini tavsiye eden üyeler var. Benim gibi acemi biri için uygun mudur acaba? Alternatif rahat bulabileceğim neler vardır? Bir de verniğin su bazlı vs. olması akrilik, enamel karışık yapılan kitlerde çok fark yaratır mı? Rastgele bir vernik alıp uygulamak istemiyorum bu kadar uğraştıktan sonra. Değerli fikirlerinizi almak isterim. 

Biraz uzun yazdım rahatça paylaşabilmek adına. Fotoğraflarda yanlışlarım açıkça görünüyor zaten. Bu nedenle paylaşacağınız her türlü fikre, tavsiyeye, uyarıya ihtiyacım var. Benimle paylaşırsanız çok sevinirim. 

 

43927689534_237b441b7c_h.jpgh1 by ugurbingoll, on Flickr

44646456351_7559bd90e9_o.jpgh2 by ugurbingoll, on Flickr

44646451101_32c055f5a3_o.jpgh3 by ugurbingoll, on Flickr

44646448021_e958a1d3a0_o.jpgh4 by ugurbingoll, on Flickr

29708340457_6d989f4b5d_o.jpgh5 by ugurbingoll, on Flickr

42836742530_8ccb291a49_o.jpgh6 by ugurbingoll, on Flickr

44646424571_5f32571ebb_o.jpgh7 by ugurbingoll, on Flickr

42836751040_19e8e2525f_o.jpgh8 by ugurbingoll, on Flickr

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ellerine sağlık güzel gidiyor kırmızı boyayı enemal olarak kullanabilirsin ama ana boyanın iyice kuruduğündan emin ol.Vernik konusuna gelince o söylediğin markayı duydum ama model için ayrı bir ürünü olduğunu ilk defa duydum.Fırçanın ustası gürkan kardeşimiz vallejo nun verniklerini fırça ile uygulardı. tamiyanın sperylerinide arasıra kullanırdı.Ktlar iyice kuruduktan sonra akrilik enamel alt alta üst üste bir sıkıntı çıkmaz en azından ben hiç rastlamadım ama ilk şsrt kartların iyice kuruması min 24 saat

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Uğur kolay gelsin. Ben de senin gibi yeniyim, forumda çok dolaştım ve faydalı gördüğüm bilgileri bir yerde topladım. Arada açıp bakıyorum. Yazan kişilerin (yorumları yazanları kopyalamadan almışım :S) affına sığınarak başka bir platformda paylaşmadan, yine kendi forumumuzda paylaşmak istiyorum. Sana da faydası olacaktır. Keyifli hobiler dilerim.

 

Fırçayla boya

Boya karışımı oranı ilk soru olacaktır. İdeal bir oran vermek mümkün değil. Boya markası ve özelliğine göre değişir. Önemli olan süt kıvamını yakalamaktır.

Mümkünse önce sprey boya ile bir astar atmak boyanın tutunmasını arttıracaktır. Astar boyaları yapı marketlerde kutusu 15-20 TL'ye bulmak mümkün.

Bir de ilk seferde tam kapatıcılık yakalamayı beklemeyin (astar atılmadıysa). İlk kat atıldıktan 24 saat sonra atılacak aynı kıvamdaki boya yeterince kapatıcı olacaktır.

Akrilik boya kullanılıyorsa (ki fırça ile boyamada en iyi sonuç bence akrilik ile alınır), inceltmek için isopropil alkol kullanılmalı. Herhangi bir eczaneden kolaylıkla satın alınabilir. Artan boya küçük cam çikolata kavanozlarında (S ile başlayan ve elle ile biten markanın var ) saklanabilir. Veya eğer çok yoksa, boya şişesine geri konabilir ki Akrilik boyanın (özellikle Tamiya) en güzel özelliği de budur; inceltilse bile bozulma riski olmadan orijinal şişeye konabilir.

Enamel boya ise sentetik tiner veya kendi markası özel incelticisi kullanılarak inceltilir. Ama artan boyalar orijinal kutusunun dışında başka bir kapta saklanmalı.

Eğer geniş alanları fırça ile boyamak istemezseniz, yine yapı marketlerde satılan sprey boyalar ile ana gövde boyaması yapılabilir.

Fırça ile boyamada boyanacak alandan boya kuruyana kadar sadece bir kez geçilir. Bırakın boya yüzeyi kapatmasın yarım yamalak olsun ilk kat. Boya kuruduktan sonra ikinci katta kapanır her yer. Boya ıslakken fırçayı ikinci kez sürdüğünüzde fırça izi kalması kaçınılmazdır. Eski bir tanıdığım içtimalarda söylerdi söz farklı anlamlı ama burası için uygun "Sadece eşek aynı çamurdan iki kez geçer". Boyanız kurumadan tekrar üstünden geçmeyin.

Boya inceltme konusuna gelince ben göz kararı yapıyorum. Pet şişe kapağına 1-2 damla boya sonra bir iki damla inceltici. Fırçayla bir iki karıştır çizik cd veya başka bir kapağa sür çok kalın olmuş damlat bi damla daha inceltici oooh tam kıvamında. Bu tarz bir yaklaşımım var.

İnceltici konusunda ki uyarım fırçanızı tiner/alkol vs şişesinin içine daldırmayın. Hem çözücünüz kirlenir hem de bazı fırçalarda bozulmaya dökülmeye neden olabilir.

Fırça temizliğimi kağıt havluya tiner/alkol/camsil döküp fırçanın kıllarını saptan uca doğru silerek yapmaktayım. Nadiren şişe kapağına bir kaç damla inceltici damlatıp fırçayı yatay şekilde buraya bandırarak ıslatıp silerim. Dik olarak yaparsanız ister istemez fırçaya zarar verebilirsiniz.

Fırçaya boya alırken kılları boyaya gömmeyin. Fırçanın ucu size yeter.

Sırası karışık oldu özetlersem:

1- Fırçanızı dik olarak hiç bir yere bastırmayın

2- Fırçanızın kıllarını sonuna kadar boyaya daldırmayın

3- Fırçanızı tiner/alkol şişesine daldırmayın içinde bekletmeyin

4- Boya tam olarak kurumadan aynı yerden iki kez geçmeyin.

5- Sabredin

6- Deneyin

7- Paylaşın

8- Sorun

9- Tekrar deneyin

10- Tekrar paylaşın

 

Akrilik boyada; usta değilseniz vallejo dışındakilere yanaşmayın.

Tamiya ve gunze çok iyi, ancak uygulaması zor

İyi kalite kötü kalite bir sürü fırça alın. Birisi vernikte, diğeri akrilikte, başkası enamelde iyi uygulanabilir. Deneyip görün.

Fırça izi bırakmamak için boyayı inceltin. İnce kat atın. Akrilikte 1 saat geçmeden yeni kat atmayın.

İz bırakmamak için aynı yerde fırçayla gezinmeyin. Bölgeyi 1-2 çekişle boyayın, geçin. Tam kapanmayan yerleri ikinci, üçüncü katta kapatırsınız.

Ön gölgeleme abye mahsus değil, fırçada da gayet güzel uygulanabilir.

Astar keyfe keder. Tonlama, ana rengi belirtme vb. isteğiniz yoksa mecbur değilsiniz.

Boyayı attınız, kabak gibi fırça izleri var. Tam kurumadan mis gibi temizleyebilirsiniz. Ancak bunu yapmak istemiyorsanız vernik atarken dikkat edin. İyi vernik bu izleri azaltabilir. Tam tersi de olabilir, uygulamaya dikkat.

 

Fırça çalışmasında boyanın iyi tutması için sıfır zımparayla plastiğin hafif parlaklığını alırsanız boya iyi tutar kapatıcılık artar.

Ayrıca akrilik yerine enamel boya tercih edilirse boya daha kolay kapatır.

Şimdiye kadar ben sadece eczane isopropil alkolu ile denedim ve vallejoda memnun kalmadım. Aksine Gunze'nin laker bazlı boyalarını inceltmek için ise birebir olduğunu söyleyebilirim, her ne kadar söz konusu boyayı fırçayla uygulamak marifet olsa bile.

Arkadaşlar aşağıdaki satırlar sadece enamel üzerinedir akrilik konusunda sıfır bilgi ve tecrübem vardır.

Uzun yıllar fırça kullandım. Beyaz dışında iki kat geçme gereği duymadım ve hiç astar kullanmadım. Fırça kullanırken dikkat ettiğim şeyler ;

1-fırça düzgün ve iyi bir markadan seçilmeli, fırça uçlarının uzunluğuna dikkat edilmeli, boyama sonrası temizlenerek koruyucusu takılmalı,

2-boyanın kıvamı süt viskozitesinden 1-2 derece yukarıda olmalı ve kullanılacak boya rengine göre viskoziteyi ayarlamak gerekir, mat, yarı mat ve parlak boyalarda değişkenlik gösterir, metalizer boyada ise iyice çalkalayarak karışım tam sağlanıp kullanılacak miktara göre belki başka bir kap ayarlanabilir çünkü bu boyada tortu çökmesi diğerlerine göre daha çabuktur ve kurumada aynı oranda hızlıdır.

3-boyanacak yüzeye göre fırçayı ayarlarım ve asla çok gerekli olmadıkça 2 kat geçmem ki bunu kesinlikle boya tam kurumadan yapmam,

4-boyanacak yüzeyin mutlaka temiz olması gerekir ki bu standarttır ama fırçada daha bir özen ister fırçaya yapışan fırçayla gezer,

5-boyanacak yüzeyin alanına göre fırça seçilmelidir ki yüzeye göre fırça boya alır ,asla boyayı çok alıp yüzeyde dağıtmam, yüzeyin konumuna göre geliş gidiş yaparak boyanın örtücülüğünü sağlarım , tineri çok fazla kaçırmamaya çalışırım ortam ısısına bağlı olarak kuruma çabuklaşacağı için sıkıntı yaratabilir

6-asla tam kuruma olmadan değerlendirme yapmam, boyarken de yüzeyin büyüklüğüne göre boyanın karışımı kontrol edilmelidir,

az buçuk fırça deneyimlerime bakarsam kendi adıma;

1- her markanın ve her rengin (aynı marka içinde) kendine has özellikleri vardır...

örnek vermek gerekirse: tamiya dark green 1'e 3 oranda sulandırılırken tamiya field grey 1'e 2 sulandırılabilir... dark green 3 katta kapatabilirken field grey 2 katta kapatabilir...

2- önemli olan tabii ki boyanın kıvamıdır... zamanla göz ve eller bunun ayarına alışacaktır... (ben ilk başlarda çok zor nasıl alışır ki derken son zamanlarda ezbere yapmaya başlamıştım dolayısıyla biraz sabır ve bol model yapmak şarttır) dediğim gibi belli bir oran yoktur ve zannımca da olamaz... en güzel tarif süt kıvamıdır... hatta şimdi aklıma geldi. Boya karıştırdığınız kaptan 2 tane karşınıza alın ve birine süt koyun fırçayı batırın ve kıvama bakın. Sonra da diğer kapta boyayı bu kıvama göre hazırlayın

3- koyu zemine koyu renkler gibi istisnalar hariç hiçbir zaman tek katta kapatmaya çalışmayın. Fırçaya bol boya alın ve her zaman tek yöne doğru, boyayı eşit yayarak ve fırçada boya bitmesine müsaade etmeden dağıtın... (bol boyadan kastım su birikintisi gibi değil tabiki)

4- 2. ve diğer katlara atmadan alttaki boyanın biraz kurumasını bekleyin. Kurumadan diğer katları atmanız fırça izi vb. sorunlar yaratabilir.

5- inceltme en önemli faktördür... İyi inceltilmemiş boya fırça izi bırakır... Tabi fırçaya da bağlıdır... Fırça olarak herkesin dediği gibi pepe marka önerilebilir... Ancak bu da kişinin yoğurt yiyişine göre değişebilir... o kadar fırçalar aldım, pebeo aldım ama hem revell'in çift taraflı 1 tl.lik fırçası ile daha rahat ettim gibi

6- AB (airbrush)'da biraz daha farklı olsa da fırça ile boyama yapanların mutlaka plastiği ılık su ve bulaşık deterjanı ile yıkamalıdırlar... Hatta mümkünse ve parçalara zarar vermemeyi başarabilecekseniz sarı yeşil bulaşık süngeri ile de sürtme şeklinde yıkanmalıdır ki plastik üstündeki tabaka kalksın...

7- sivil araçların, büyük uçakların fırça ile boyanması taraftarı olmasam da illa boyanacaksa; çok büyük parçaların 2000 zımpara ile zımparalanmasında fayda olacaktır...

8- Boyayı kalınlaştırmamak adına hiçbir zaman astar atmasam da çok faydası olacağı kesindir. Ancak astar da önemlidir... bir kaç kez koçtaş dan aldığım normal sprey boya ile astar attım ancak yüzeyi parlak ve kaygan gibi durduğundan fırça ile boyadığımda plastikten farklı olmadığı ve 2., 3. kata ihtiyaç duyduğumdan vazgeçtim... Yüzeyde mat ve kaygan olmayan bir yüzey oluşturacak sprey boya işe yarayacaktır.

9- maskeyle uğraşamam diyenlere kanopi boyamanın en güzel yolu ince fırçayla çerçeveleri boyayın, taşan yerleri kürdan ucuyla boya tam kurumadan alın.. (ne sıvı ne çok kuru)

Diğer Yorum:

Fırçada her marka farklı tepki veriyor kimisi revell akrilikleri gibi yumuşak fırça ile temiz boyanırken humbrol akrilikleri gibi orta sert fırça ile kusursuz boyanıyor. Maket dışa detay değilse ve çok parlaksa en incesinden bir zımpara ile hafifçe parlak ligini alıyorum. İnceltme göz kararı yapıyorum ama son kata çok fazla inceltilmiş iyi karışmış bir kat atıyorum hatta bazen bu ekstra ince boyayı aşağı akmayacak şekilde öylece kanat gibi geniş yüzeylere çok dikkat etmeden bırakıyorum (neredeyse göl gibi duruyor) kuruyunca diğer katlardaki olası izleri de yok ediyor ama bu teknik sadece revell aqua da iyi sonuç veriyor humbrol akrilikte ise boya minicik zerreler seklinde kuruyor.

Humbrol akrilikler için plastik kıllı humbrol fırçalar şahane is görürken ayni fırçalar revell aqua ve tamiya da rezalete neden oluyor.

Fırça ile Enamel boyarken ise çam terebentini ile inceltiyorum humbrol enamelleri dikkatsiz rastgele bile sürsem fırça izi kalmıyor Enamel metalik boyayacaksam fazla inceltip 3-4 kat atıyorum tabi kuruma suresi uzun sürdüğü için boya bitmek bilmiyor. revell enamelleri ise fırça ile yapamıyorum çam terebentini ile orta kararda inceltemiyorum ya köşelerde tutunamayacak kadar inceliyor ya da fırça izi kalacak kadar koyu o nedenle revellin enamellerini geniş yüzeylerde kullanmıyorum.

Bir iki fırçam çiçek gibi açılıyor kuruyunca, bunu düzeltmenin yolu var mıdır?

Artodaca fırça temizleme sıvısı fırçalarını neredeyse ilk günkü haline getirir. Hatta raftan alıp sertliğini kırma hissini bile yasatır. Daha da ötesi fırçanın metal kısmındaki boya vernik ne varsa temizler. Yalnız sapına değirme sapındaki boya ve verniği de çözüyor elinde odun şeklinde kalıyor fırça. Gerçi ben çoğu fırçamın sapını da sildim ağaç renginde kullanıyorum.

Çok da ucuz 100ml 4.5 lira. airbrush i da onla temizliyorum ama sanırım dikkat edilmesi gereken bir şey birkaç saniye koklamak bile fena kafa yapıyor.

Sağlıklı bir fırça için:

1- Boyaya başlamadan iyice ıslatılıp, su veya tiner ile, yumuşaması gerekiyor fırçanın.

2- Halka değil Fil peçetelerinde iyice yuvarlayarak kurutmak sureti ile boyaya geçilir. Böylelikle temiz, yumuşak ve kuru fırça daha iyi boya alır.

3- Fırçayı boya ile tazelemek istediğinde, fırçaların sap ile birleştiği yere kesinlikle boya değmemesi lazım.

4- Boyanın kılları tutan metal parçaya girip kuruması fırçayı çöp eder.

5- Her 3-5 boya tazelemesinden sonra kesinlikle fırçayı tamamen temizlemek gerekir. Yani 3-5 boya sonra 1. adıma geri gidilir.

6- Fırçayı boya kabının kenarına silerken yâda fazla suyu, tineri kuruturken kesinlikle yuvarlak fırçaları yassı bir şekille gelecek biçimde sıkmaya çalışma. Yuvarlak fırça her zaman doğal haline yakın şekilde, yuvarlanarak yâda peçete ile parmaklar arasında sıkılarak, çekilerek kurutulmalı. Hafifçe! Samuru bir kere yolmuşlar, boşa gitmesin hayvancağızın soğukta titremeleri

7- Fırçaların su veya tiner içeresinde baş aşağı bırakılmamalı.

8- Her türlü boya işi bittikten sonra bulaşık deterjanı ile fırçaların yıkanması ve kurumaya bırakılması lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tekrar merhaba,

Kendine çok insafsız davranmışsın. Çalışman kötü değil. Aydın bey'in de dediği gibi motor fena durmuyor. 72 ölçek bu. Ufacık bir kablo bile çok kocaman kalabiliyor.  

7 saat önce, Uğur Bingöl yazdı:

Fotoğraflarda da göreceğiniz üzere çok iyi bir işçiliğim yok henüz. Başlangıçta maketi temiz toplayamıyorum. Özellikle bu modelin alt kısmı çok çirkin durumda. Daha temiz daha düzgün toplayabilmek için tavsiyeniz varsa keyifle okurum. 

Model Fena değil. Benim fotoğraflarda görünmeyen sorunlar mı var? Tamam master class değil ama 3. modelinmiş bu... Modelden ayrı olarak, Fotoğrafların gayet güzel ve macro çekim. Boyada, fırça izlerin azda olsa  belli oluyor. Gerçekte belli midir bilemeyeceğim. Bu hali güzel göründü.

7 saat önce, Uğur Bingöl yazdı:

Öncelikle fırça kullandığımı belirtmek istiyorum. Bu yüzden yaptığım modellerin aslına sadık kalamıyorum. Bazı kitleri orijinal haliyle boyamam şimdilik imkansıza yakın.

Aslına sağdıklık ile fırçanın pek bir alakası yok aslında. Fırça ile muhteşem işler çıkartan arkadaşlar var. imkansızlık maliyet ile alakalı ise anlarım. Geçen Revell Aqua serisine baktın, kutusu 15-16tl. Tamiya ise yine 13-19tl arası değişiyor. Çok pahalandı. Sonuçta bu bir hobi. Eğlence için yapıyoruz. Ne ile istersen boyarsın. Şimdilik bu şekilde boyayıp tecrübe edinip ileride orijinal sadık kalarak eserler üretebilirsin.

 

7 saat önce, Uğur Bingöl yazdı:

Bombaların yeşil olması gerektiğini başka konularda okumuştum. Ama görsellerde metalik renklerin de kullanıldığını görünce metalik griyi kullandım. 

Öyle bir sabit yok. Kamuflaja, uçağa, mühimmata hatta yıla göre farklı şeyler olabilir. Modelin yapım şemasındaki ve netten bulacağın referanslara bak. Gövde altındaki büyük bombaya benzeyen şeyi bombayla karıştırma. Yedek yakıt deposu olabilir.

 

7 saat önce, Uğur Bingöl yazdı:

İniş takımlarının olduğu bölümü boyayıp uhu patafixle kapattım ve modeli boyadım. Ama fotoğraflarda da görebileceğiniz gibi o bölgeler hiç temiz durumda değil. Temizleyebildiğim kadar temizledim ama boya kalkar diye çok uğraşmak istemiyorum. Bu tarz bölgeleri daha sağlıklı şekilde nasıl kapatabilirim? Fırça ve genelde akrilik boya kullandığım için ister istemez bu bölgelere boya giriyor.

Patafix iyi fikir. Ayrıca peçeteyi ıslatıp oraya tıkayabilir üstünde de maske bandı geçirebilirsin. Boya taşması/kaçırması olursa bir şekilde revize edeceksin. Üstünde boyayabilir, kürdanla HAFİFÇE kazıyabilirsin.

 

7 saat önce, Uğur Bingöl yazdı:

Kırmızı enamel revell boyam var. Onu akriliğin üstüne uygulamam problem yaratır mı?

Boya iyice kurudu ve kemikleştiyse birşey olmaz.

 

7 saat önce, Uğur Bingöl yazdı:

Dupli color modelci verniğini tavsiye eden üyeler var. Benim gibi acemi biri için uygun mudur acaba? Alternatif rahat bulabileceğim neler vardır?

Nette bende ucuz bir şeyler ararken gördüm. Alıp almama konusunda kararsız kaldım. Tamiya 100ml lik Verniği 65-80 lira arasında. Gunze mantıklı geldi 70-75TL civarına 170ml. arasında gidip geldim. Açıkçası DupliColor'a güvenemedim. (Ama bu kötü olduğu anlamına gelmiyor. Bilgim yok demek :D )

 

7 saat önce, Uğur Bingöl yazdı:

Bir de verniğin su bazlı vs. olması akrilik, enamel karışık yapılan kitlerde çok fark yaratır mı?

Bu biraz verniğin üstüne uygulayacağın tekniklerle alakalı. Kullanacağın wash, weatering işlemlerinde enamel bazlı ürünler kullanacaksan verniği akrilik tercih et. Alttaki boya iyi kuruduysa üstüne attığın vernik çok fazla etkilemiyor. Ama verniğinde iyi kuruduğundan emin ol. vernikten sonra 1-2 gün bekle.

 

7 saat önce, Uğur Bingöl yazdı:

Fotoğraflarda yanlışlarım açıkça görünüyor zaten. Bu nedenle paylaşacağınız her türlü fikre, tavsiyeye, uyarıya ihtiyacım var. Benimle paylaşırsanız çok sevinirim. 

İlk göze çarpan gövde altında birleşim yerleri belli oluyor. Onlara iyi bir puty/zımpara ikilisi şartmış.

İniş takımlarının biraz detaylandırılmaya (boya olarak) ihtiyacı var gibi. 

24007-p-47d-thunderbolt-landing-gear-2.jpg

Daha 3. modelin. kendine çok fazla yüklenme.  Daha eskitmesi vs işlemleri var önünde. Kolay gelsin takipteyiz :) 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, Aydın Kaynak yazdı:

revell in 72 ölçeğe göre fazlasıyla güzel detaylara sahip bir kiti ...

motor güzel olmuş , ellerine sağlık ... devam ..

Teşekkür ederim. Göze hoş gelmesi için uğraşıyorum elimden geldiğince. 

5 saat önce, baki temel yazdı:

ellerine sağlık güzel gidiyor kırmızı boyayı enemal olarak kullanabilirsin ama ana boyanın iyice kuruduğündan emin ol.Vernik konusuna gelince o söylediğin markayı duydum ama model için ayrı bir ürünü olduğunu ilk defa duydum.Fırçanın ustası gürkan kardeşimiz vallejo nun verniklerini fırça ile uygulardı. tamiyanın sperylerinide arasıra kullanırdı.Ktlar iyice kuruduktan sonra akrilik enamel alt alta üst üste bir sıkıntı çıkmaz en azından ben hiç rastlamadım ama ilk şsrt kartların iyice kuruması min 24 saat

Alttaki akrilik boya iki günden fazladır bekliyor. Sorun olmayacak demek ki. Gürkan Bey'in çalışmalarını takip ediyorum ama kendisi de belirtiyordu sanırım fırçayla verniğin temiz atılmasının zor olduğunu. O yüzden böyle bir maceraya girmek istemiyorum. 

5 saat önce, Fatih YILDIZ yazdı:

Uğur kolay gelsin. Ben de senin gibi yeniyim, forumda çok dolaştım ve faydalı gördüğüm bilgileri bir yerde topladım. Arada açıp bakıyorum. Yazan kişilerin (yorumları yazanları kopyalamadan almışım :S) affına sığınarak başka bir platformda paylaşmadan, yine kendi forumumuzda paylaşmak istiyorum. Sana da faydası olacaktır. Keyifli hobiler dilerim.

 

Teşekkür ederim yardımınız için. Ben de faydalı konuları direkt tarayıcının yer imlerine ekliyorum. Böyle bir metin haline getirmemiştim. Okuyanlar için kesinlikle faydalı olacaktır. 

3 saat önce, Bulut Solmaz yazdı:

Tekrar merhaba,

Kendine çok insafsız davranmışsın. Çalışman kötü değil. Aydın bey'in de dediği gibi motor fena durmuyor. 72 ölçek bu. Ufacık bir kablo bile çok kocaman kalabiliyor.  

Model Fena değil. Benim fotoğraflarda görünmeyen sorunlar mı var? Tamam master class değil ama 3. modelinmiş bu... Modelden ayrı olarak, Fotoğrafların gayet güzel ve macro çekim. Boyada, fırça izlerin azda olsa  belli oluyor. Gerçekte belli midir bilemeyeceğim. Bu hali güzel göründü.

 

Ayrıntılı şekilde cevaplamışsınız, çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi elimdeki bütün atık kabloları inceledim ama uyguladığım en ufaklardan biri olmasına rağmen büyük durdu biraz. İniş takımlarına da bir iki ekleme yapacaktım ama büyüklüğü pek uymadı. Onlara sadece boya ile detay katmam gerekecek bahsettiğiniz gibi. 

Fırça izleri çok yakından bakınca biraz belli oluyor. Vernikten sonra daha temiz görünecektir diye düşünüyorum. Orijinal boyamayı yapamama meselesi daha çok tecrübe ve malzeme eksikliğinden. Fırça ile bazı boyamaları yapmam şu anki işçiliğimle çok zor. O yüzden daha basite kaçıp tek renk kullanıyorum. 

Bazı yerlerde boyanın taşan kısımlarını kürdanla temizledim. Ama yine de temiz görünmeyen noktalar kaldı. Sanırım temiz çalışma durumu zamanla oturacak bir şey. Dupli color verniği yine buradaki üyelerden gördüm. Pek fazla seveni var mı ben de bilmiyorum açıkçası. Bir parlak bir de mat verniğe toplamda 150-160 lira vermek içime hiç sinmiyor şu dönemde. O yüzden dupli color gibi daha uygun çözümler arıyorum. 

Yaptığım modellerde birleşim yerlerini bir türlü kusursuz hale getiremedim. Zımparayla da çok uğraşıyorum ama zaten az olan detayı öldürmeyeyim diyorum. Detay kaybolunca bu sefer de belirginleştirmek isterken kite zarar veriyorum. Bir türlü oturtamadım bazı şeyleri. 

3 saat önce, Kahraman Ege Ceri yazdı:

3. Model için hiç de fena sayılmayacak bir temizlikte montaj ve detay çalışması yapmışsınız tebrik ederim. Devamını bekliyor olacağız. 

Teşekkür ederim. Paylaşmaya devam edeceğim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tekrar merhaba herkese. Modeli bitirmeye yaklaştım sayılır. Vernik üstüne decalleri uyguladım ardından tekrar parlak vernik attım. Decaller bir yıldan fazladır beklediği için çok fazla çatlamıştı. Suya koyunca çok fazla dağılma oldu. Bazı decaller dört beş parçaya ayrıldı ve o şekilde yapıştırmaya çalıştım. Bir tarafa f ve un arasındaki yıldızı hiç ekleyemedim çünkü decal paramparça oldu. 

Burun kısmını revell enamel boyayla birkaç kat boyamıştım. Ama vernikten sonra hemen pötür pötür oldu. Pervanede de aynı şekilde ufak bir pötürlenme oldu. Ama pervanede akrilik boya kullanmıştım. Verniği de birkaç dakika sıcak suda beklettikten sonra bolca çalkaladım. Neden olduğunu ben anlayamadım. 

Pervaneyi dışarda bırakma fikri ne kadar iyi oldu bilemiyorum. Sanki biraz boşlukta kalmış gibi geldi bana. Pervane dışında iniş takımlarının iç kısmına da bakır telle eklemeler yapmaya çalıştım. 

Bu aşamadan sonra çok fazla detayı olmasa da yıkama ve kirletme yapmak istiyorum. Washing için kuru pastel mi yoksa yağlı boya mı benim için iyi olur bilemiyorum. Ne önerirsiniz acaba? Kuru pastelle bir iki ufak deneme yaptım ama ya kıvamını tutturamıyorum ya da iyi temizleyemiyorum. Model kirli görünüyor çok fazla. İyice temizleyince de ortada bir şey kalmıyor. 

Şimdilik durum bu şekilde. Dediğim gibi washing ve kirletme ardından mat vernik yapacağım. Sergilemek için de modelci pastasıyla zemin yapmaya çalışıyorum ama bu aralar çok fazla zaman ayıramıyorum. Bakalım ne şekilde bitecek. 

30060169837_964eb2972e_o.jpg

31123757158_391be7fdce_o.jpg

30060156697_5ee7f4d951_o.jpg

44085086745_6012aef5a8_o.jpg

44277166274_da1bc0dc8f_o.jpg

44947761612_bfeef4557c_o.jpg

44085070075_6e06130269_o.jpg

44947750452_8575f66c9f_o.jpg

44085058805_813e9de955_o.jpg

44996040231_69c51a5883_o.jpg

44996036471_7c59bb79ba_o.jpg

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba kolay gelsin.

Enamel boya kullandığın yerler yine enamel vernikle etkileşime girmiş sanırım. Biraz bol kullanmış olabilirisin. Yada boya kurumamış olabilir. Vernikte sorun olsaydı akrilik boya kullandığın alanlarda sorunlu olurdu.

Motor kaputunu niye kullanmadın anlayamadım. Yukarı baktım ona dair bir ibare de göremedim. Kayıp filan mı?

Kuru pastel'i beğenmediysen o zaman yağlı boyayı dene. Tiner/Terebentin yada Zippo benzini ile iyice incelttiğin çok az yağlı boyayı kullan. Ama verniği fazla kaçırdıysan ve detaylar dolduysa fazla birşey bekleme. 

Makineli Tüfek uçlarını hafiften delebilirmişsin. Bu iş için enjektör ucu kullanabilirsin. Biz sürekli model yaptığımızdan el matkabı kullanıyoruz.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Duplicolor un modelci verniğini denemedim ama, mat ve parlak normal akrilik verniklerini önceki modellerimde kullanmışlığım var. 1,5 - 2 yıl geçmesine rağmen ben herhangi bir sararma ya da olumsuz duruma rastlamadım. Boya kemikleştikten sonra akrilik tamiya v.b., revel enamel üzerine uygulamışlığım var. Yine de test ederek deneyebilirsin. Modelci verniği diye sattığı kuvvetle muhtemel şahsi kanaatim, solventi daha yumuşak aynı vernik olmalı diye düşünüyorum. Çok pahalı olmadığından alınıp denenebilir. Ben en son epttavm de bir satıcıda 12,5 - 14,9 arası bir miktara görmüş idim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, Bulut Solmaz yazdı:

Merhaba kolay gelsin.

Enamel boya kullandığın yerler yine enamel vernikle etkileşime girmiş sanırım. Biraz bol kullanmış olabilirisin. Yada boya kurumamış olabilir. Vernikte sorun olsaydı akrilik boya kullandığın alanlarda sorunlu olurdu.

Motor kaputunu niye kullanmadın anlayamadım. Yukarı baktım ona dair bir ibare de göremedim. Kayıp filan mı?

Kuru pastel'i beğenmediysen o zaman yağlı boyayı dene. Tiner/Terebentin yada Zippo benzini ile iyice incelttiğin çok az yağlı boyayı kullan. Ama verniği fazla kaçırdıysan ve detaylar dolduysa fazla birşey bekleme. 

Makineli Tüfek uçlarını hafiften delebilirmişsin. Bu iş için enjektör ucu kullanabilirsin. Biz sürekli model yaptığımızdan el matkabı kullanıyoruz.

 

Boldan kastınız vernikse hemen atar atmaz pötürlenme yaptı. Bitirdikten sonra olmadı yani. Boya en az bir hafta beklemişti vernikten önce. Kurumama ihtimali de yok yani. 

Motor kaputu dediğiniz benim burun dediğim kısımsa kayıp değil. Sadece motoru açıkta bırakmak istediğim için yapıştırmadım. Çok hoş görünmüyor olabilir motor açıkta kalınca. 

Terebentin ve yağlı boyayı deneyeyim bu sefer dediğiniz gibi. Ama çok fazla detay da kalmadı tabi. Pek işe yaramayabilir görsel olarak. 

Tüfek uçlarını ben de düşündüm ama bu kadar ince parçayı delecek alet bulamadım evde. Şırınga iğnesini de forumda çok gördüm ama boyadan sonra bu tarz bir iş için geç olduğunu düşündüm. Yeteri kadar temiz yapacağımdan şüpheliyim çünkü. 

Cevaplarınız için teşekkür ederim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Mutlu Toker yazdı:

Duplicolor un modelci verniğini denemedim ama, mat ve parlak normal akrilik verniklerini önceki modellerimde kullanmışlığım var. 1,5 - 2 yıl geçmesine rağmen ben herhangi bir sararma ya da olumsuz duruma rastlamadım. Boya kemikleştikten sonra akrilik tamiya v.b., revel enamel üzerine uygulamışlığım var. Yine de test ederek deneyebilirsin. Modelci verniği diye sattığı kuvvetle muhtemel şahsi kanaatim, solventi daha yumuşak aynı vernik olmalı diye düşünüyorum. Çok pahalı olmadığından alınıp denenebilir. Ben en son epttavm de bir satıcıda 12,5 - 14,9 arası bir miktara görmüş idim.

Parlak vernik için evde bulunan akçalıyı kullandım. Mat için de duplicolor bulabilirsem almayı düşünüyorum. Ben de bir iki satıcıda denk geldim onlara bakacağım. Yakınlarda satan bulamamıştım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tekrar, merhaba.

17 saat önce, Uğur Bingöl yazdı:

Boldan kastınız vernikse hemen atar atmaz pötürlenme yaptı. Bitirdikten sonra olmadı yani. Boya en az bir hafta beklemişti vernikten önce. Kurumama ihtimali de yok yani. 

Bu dediklerinize bakılırsa sizinde dediğiniz gibi Sorun çok kullanmak yada boyanın kurumaması değil. Verniğiniz de sıkıntı var.

17 saat önce, Uğur Bingöl yazdı:

Parlak vernik için evde bulunan akçalıyı kullandım

Sorun muhtemelen bu. Her zaman modeller için olan vernikleri tercih etmenizi sağlık veriyoruz. Hırdavatçı vernikleri arasında en agresif olanlarından biri de akçalı... 

17 saat önce, Uğur Bingöl yazdı:

Motor kaputu dediğiniz benim burun dediğim kısımsa kayıp değil. Sadece motoru açıkta bırakmak istediğim için yapıştırmadım. Çok hoş görünmüyor olabilir motor açıkta kalınca. 

Kötü görünmüş. Bence o topa hiç girme. Çok fazla ayrıntısı olan bir iş. Böyle hatalı gibi duruyor.

mechanics_removing_the_engine_from_a_P-47_at_Duxford_September_1943.jpg    P-47-no-engine-cowling.png

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×