Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Onur Arslan

1/24 | Toyoda AA | Tamiya | Onur Arslan

Recommended Posts

Herkese merhaba, 

Bu hobide yeniyim. Şu ana kadar 3 model yaptım. Her birinde bir önceki modelimde uygulamadığım yeni teknikleri uygulamaya ve bu şekilde yavaş yavaş kendimi geliştirmeye çalışıyorum. İlk modelimde fırçayla sadece boyama yaptım, ikincide kaportayı sprey boya ile boyadım. Son modelimde de, astar, vernik ve en sonunda compound ile tamamlamaya çalıştım. 

Son zamanlarda model yapımı ile ilgili youtube'da çok video izledim, burada bir çok konu okudum. Bayağı bilgilendim, fakat her acemi gibi hala gitmem gereken çok yolum var:)

Bu nedenle, son yaptığım modelin resimlerini buraya eklemek ve karşılaştığım sorunlar ile ilgili fikrinizi ve diğer yorumlarınızı almak istedim. 

 

2018-03-21_11-21-52

 

2018-03-21_11-20-28

 

 

20180321_011301

 

20180321_011252

 

Sorularım :

1) Sırasıyla, sprey boya, parlak vernik, decal, parlak vernik ve compound (tamiya coarse) uyguladım. Compound uygulamasını iyi yapamadığımı düşünüyorum. çünkü sonrasında ufak ufak beyaz parçacıklar ve çok fazla toz oluştu. Gözlük silme için kullanılan bezlerden kullandım, acaba yanlışım/eksiğim nerededir?

2) Vernik uyguladıktan sonra kaporta üzerinde nokta nokta toz veya partiküller kaldı. Daha düz ve pürüzsüz görüntü için nelere dikkat etmem gerekiyor?

3) Modellerinizi yaptıktan sonra sergilerken ister istemez zamanla tozlanıyor. Nasıl temizlemek gerekir?

Şimdiden herkese teşekkürler..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
11 saat önce, onura yazdı:

Sorularım :

1) Sırasıyla, sprey boya, parlak vernik, decal, parlak vernik ve compound (tamiya coarse) uyguladım. Compound uygulamasını iyi yapamadığımı düşünüyorum. çünkü sonrasında ufak ufak beyaz parçacıklar ve çok fazla toz oluştu. Gözlük silme için kullanılan bezlerden kullandım, acaba yanlışım/eksiğim nerededir?

2) Vernik uyguladıktan sonra kaporta üzerinde nokta nokta toz veya partiküller kaldı. Daha düz ve pürüzsüz görüntü için nelere dikkat etmem gerekiyor?

3) Modellerinizi yaptıktan sonra sergilerken ister istemez zamanla tozlanıyor. Nasıl temizlemek gerekir?

Şimdiden herkese teşekkürler..

Elinize sağlık. 3. ve ilk vernikli modeliniz olmasına rağmen ben gayet başarılı buldum.

Yapıcı olması açısından önerilerim yandaki gibidir. Öncelikle air brush kullanmaya geçerseniz modelleriniz çok daha iyi ve çok daha ekonomik olacaktır. Modeli referansa uygun olarak yapıyorsanız sadık kalmanızı, internetten daha önce bu modeli yapanların nasıl boyamalar yaptıklarını incelemenizi öneririm. Ancak ben gönlüme göre yapacağım derseniz de kimse size bir şey deme hakkına sahip değildir, sadece yarışmalarda custom kategorisinde değerlendirilirsiniz. :) Bu aracın davlumbazları kaportası gibi parlaktır. (Sizin arkadaki parlak ama ön davlumbaz mat olmuş) Decal çalışmalarınıza biraz daha özen gösterirseniz daha başarılı bitişler elde edebilirsiniz. Ön kaput üstünde vernik işçiliğinde az portakal kabuğu görüntüsü gördüm, onu da aşağıda anlattığım 2. adımı uygulayarak düzeltebilirsiniz. Aracın fotoğraflaması da çok önemlidir. Arkaya bir beyaz fon ve iyi ışıklandırma ile güzel fotoğraflar çekebilirsiniz.

Not: 2. adımı modellerinizde denemeden önce yoğurt kabı gibi plastik parçalarda deneyerek öğrenin yoksa modellerinizde geri dönüşü olmayan sonuçlara gidebilirsiniz :) 

1) Pastayı kaportaya camları ve iç/şasi kısımları takmadan önce yapmalısınız. Pasta işlemi panel çizgilerinde mutlaka kalıntı bırakacaktır. Uygulamayı yapıp iyice kuruduktan sonra farklı bir bezle olduğu kadar temizlik yapın, bu gözlük camı silme bezi olabilir, micro fiber bez olabilir, güderi olabilir, pamuk olabilir. Benim tercihim pamuk. Yine de beyaz beyaz kalıntılar olacaktır bunları da tazyikli suyla yıkamanız lazım, ben air brush a su koyup 5 dk falan yıkıyorum modeli. kurutup kontrol ediyorum yine pasta kalıntısı kaldıysa yine yıkıyorum. Ta ki bitene kadar.

2) Vernik uygulamasından sonra verniğin tam kuruduğuna emin olunca 2000-3000... zımparalar ile nokta nokta partiküller kalan kısımları sulu zımpara yapıp düzleştirin. Bu alanlar matlaşacaktır. Çok iyi ve uzun süren bir pasta işlemi sonrası eski ışıltısına kavuşur. pasta işlemi sonrası 1. adımdaki işlemi uygularsınız. Tüm bu işlemler bitince cila atabilirsiniz. Cila sonrası aracı yıkamayın, su cilayı söker, bir anlamı kalmaz.

3) Öncelikle benim tercihim her modeli display case de saklamak, böylece tozdan izole ediyorum. Böyle bir imkanınız yoksa tozlanacaktır. Temizlik için önce air brush ile yüksek basınçta hava püskürtün modele, bu tozların kabasını uçuracaktır. Kalan tozları kulak pamuğunu hafif nemlendirerek ve bastırmadan model üzerinden temizleyin. Modeli çizebilecek toz kalmadığını düşündüğünüzde çok dikkatli olarak kulak pamuğu ile çok hafif pasta yapın. panel çizgilerine kaçırmamaya ve şeffaf parçalara değdirmemeye çalışın. Çünkü tamamlanmış model yıkanmaz ve şeffaf parçalarda kuvvetli pastalar iz bırakabilir. Sonrasında yine kulak pamuğu ile cila atabilirsiniz.

Öneri : Araca vernik olarak 2k otomobil verniği uygularsanız, Pasta - Hare giderici ve Cila olarak da gerçek otomobil ürünleri kullanmanız daha iyi sonuç verecektir, ihtiva ettiği kimyasallar daha kuvvetli olduğundan sonuçlar daha iyi olur. 3M yada Meguiar's ürünlerini tavsiye edebilirim.

Yeni modellerinizi merakla bekliyorum, kolay gelsin.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Yunus Emre Coşkun hocam, değerli yorumarın için çok teşekkürler. Bir kaç gündür yurtdışında olduğum için ancak teşekkür edebiliyorum, kusuruma bakma:)

Airbrush'a henüz geçmek için psikolojik olarak hazır hissetmiyorum:) önce bir kullanımı, iyisi-kötüsü, nasıl bir model almalıyım, nasıl temizlemeliyim vb. soruların yanıtlarını araştırmam lazım heralde. Ama videolardan gördüğüm kadarıyla, boya-vernik-astar vb. malzemelerin kullanımında daha ekonomik olacak gibi duruyor. Sanırım sen de ondan bahsettin. Ben şimdilik tamiyanın sprey malzemelerini kullandım. Muhtemelen pahalıya geliyordur bu şekilde.

Referansa uygun yapmaya çalışıyorum. Bazı boyalarda elimde olmayan boyalar yerine alternatif kullandığım oldu. Davlumbaz farkları da bu yüzden oluştu. İç kısımdaki şasiyi vallejo mat bir renkle, dış kaportayı tamiya sprey ile boyadığım için fark oldu. Sonradan müdahale etmek istemedim.

Tazyikli suyla yıka demişsiniz. Ufkum açıldı:) Ben böyle bir şey yaparsam boyaya vs zarar verebilirim diye düşünürdüm. Sanırım vernik iyice kuruduktan sonra bunu yapmak gerekir değil mi? 

Pasta ve cila farklı şeyler değil mi? Elimde tamiyanın coarse compound u var. Bu pasta dedğiniz kısım oluyordur sanırım?

Tekrar çok teşekkürler, sevgiler..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, onura yazdı:

...

Airbrush'a henüz geçmek için psikolojik olarak hazır hissetmiyorum:) ...

...

Tazyikli suyla yıka demişsiniz. ... Sanırım vernik iyice kuruduktan sonra bunu yapmak gerekir değil mi? 

Pasta ve cila farklı şeyler değil mi? Elimde tamiyanın coarse compound u var. Bu pasta dedğiniz kısım oluyordur sanırım?

Airbrush ı gözünde büyütme sprey kullanmaktan daha basittir. Bir yerden başlamak lazım.

Evet vernik iyice kuruduktan sonra, sulu zımpara ve pasta işlemi sonrası iyice temizlemek için tazyikli su kullanımı iyidir. Gerçek arabalar da, pasta atıldıktan sonra, ciladan önce yıkanır.

Farklı evet. Evet o ürün pastadır. Pasta genelde 3 adımdır. Kalın pasta (1 numara), İnce Pasta(2 numara), Hare Giderici (3 numara) çok büyük kusur yoksa 1. adım atlanabilir. Cila başka bir ürün.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 28.03.2018 at 21:43, Yunus Emre Coşkun yazdı:

Airbrush ı gözünde büyütme sprey kullanmaktan daha basittir. Bir yerden başlamak lazım.

Evet vernik iyice kuruduktan sonra, sulu zımpara ve pasta işlemi sonrası iyice temizlemek için tazyikli su kullanımı iyidir. Gerçek arabalar da, pasta atıldıktan sonra, ciladan önce yıkanır.

Farklı evet. Evet o ürün pastadır. Pasta genelde 3 adımdır. Kalın pasta (1 numara), İnce Pasta(2 numara), Hare Giderici (3 numara) çok büyük kusur yoksa 1. adım atlanabilir. Cila başka bir ürün.

hocam, şu sulu zımpara ifadesini biraz açabilir misin? araştırdım ama tam aradığım cevabı bulamadım. sulu olması ne anlama geliyor? zımparanın çeşidi mi yoksa uygularken kitin ıslak olması gibi bir şey mi? çok cühela sorusu oldu ama:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, onura yazdı:

hocam, şu sulu zımpara ifadesini biraz açabilir misin? araştırdım ama tam aradığım cevabı bulamadım. sulu olması ne anlama geliyor? zımparanın çeşidi mi yoksa uygularken kitin ıslak olması gibi bir şey mi? çok cühela sorusu oldu ama:)

:) 1000-1500-... ve üstü zımparaları alıp su ile zımparayı tamamen ıslatıp modelde düzeltmek istediğin yerde zımpara yapıyorsun. Sonra da pasta ve cila.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
17 saat önce, Yunus Emre Coşkun yazdı:

:) 1000-1500-... ve üstü zımparaları alıp su ile zımparayı tamamen ıslatıp modelde düzeltmek istediğin yerde zımpara yapıyorsun. Sonra da pasta ve cila.

:) çok teşekkürler hocam..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 4/5/2018 at 10:10, Kerem Erkmen yazdı:

Onur Bey, kullanıcı isminizi kurallara uygun şekilde, isim ve soy isim olacak şekilde düzeltirseniz, sizde hitap etmemiz de kolaylaşacaktır.
Kolay gelsin; keyifli modeller.

Düzelttim Kerem bey, teşekkürler..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×