Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Kenan Turhan

1/48 |T-38A Talon THKv 121.Filo| Wolfpack| Kenan Turhan

Recommended Posts

Genel bilgi :)

T-38A “Talon” iki motorlu bir yüksek irtifa süpersonik eğitim uçağıdır. F-5A esas alınarak geliştirilmiştir.  T-38 kanatlarının ön tarafı geriye eğimli kanatları olan, gövdesi “area rule” kurallarına uygun bir biçimde, coca-cola şisesine benzer yapıya sahip aerodinamik yapılı bir uçaktır. Bu uçakta öğretmen ve öğrenci tandem kokpitte roket tahrikli fırlatmalı koltuklarda ve klimatize edilmiş bir hacimde görev yaparlar. Kritik komponentler bel hizasında olup bakım elemanlarınca kolaylıkla ulaşılabilir. T-38 bakımı kolay, son derece ekonomik ve buna rağmen çok üstün güvenilirlilik rekoru bulunan yüksek performanslı bir uçaktır. Bu vasıfları dolayısıyla birçok müttefik ülke tarafından tercih edilmiştir.

T-38A  695 metre gibi kısa pistlerden kalkar ve bir dakikalık süre içinde 9,000 metreye kadar yükselebilir. Öğrenci pilotlar T-38’de süpersonik uçuş teknikleri, akrobasi, kol uçuşu, gece ve alet uçuşu eğitimi alırlar. Bugüne kadar 60,000’den fazla pilot brövelerini bu uçakta kazanmıştır.

İlk “Talon” uçuşu 1959’da gerçekleşmiş, 1961’den imalatın sona erdiği 1972 yılına kadar 1,100’den fazla T-38 USAF’a teslim edilmiştir.

T-38’lerin ömrünü gövde ve motor dayanıklılığı açısından 2020 yılına kadar uzatmak üzere “Pacer Classic” isimli bir program yürürlüğe konmuş bulunmaktadır. J85 motorlarının yenilenmesinde General Electric ile birlikte TEI de görev almakta ve motor ejektör kısımlarını dizayn ve imal etmektedir. Bunlara ilaveten avioniklerde yapılacak revizyonlar ile bütün T-38’ler T-38C tipine dönüşmüş olacaktır.

THKv’nin gelişmiş ve süpersonik jet eğitimi verecek uçak ihtiyacını karşılamak üzere 1979-80 yılları arasında MAP dahilinde 30 adet T-38A verilmiştir. C-5 Nakliye uçaklarıyla gelen bu uçaklar 121.Filo’ya tahsis edilmişlerdir. 1993 yılına kadar gelişmiş jet eğitimi T-33’lerle birlikte verilmiş, ancak 1993’de 43 adet T-38A’nın gelişi ile T-33’ler hizmet dışı bırakılmışlardır.

Kit için söylenecek hiç bir sorun yok,bu benim fikrim.Wolfpack firma olarak resin parçaların yanı sıra plastik kitlerde üretmekte.Sanırım T-38A için en iyi seçim bu olsa gerek.Genel olarak firma 100 parçadan oluşan bu kiti dört farklı dekal seçeneği ve reçine ile kutulayarak piyasaya sunmuş.

12345678

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kit bitince aşağıdakine benzer umarım :)

1d

Öncelikle kokpit içi gösterge panelileri dekal olarak verilmiş,koltuklar bir az detay yönünden zayıf.Flaster yarabantı,klasik krem tüpü kullanarak koltukları canlandırdık :D

910111213

Koltuklar H317,flaster minderler XF 58 boyandı verniklendi yıkandı 

14151617

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yine harika ve eğitici bir anlatım. Koltuk minderi için milliput kullanıyordum ama flaster yara bandı daha gerçekçi bir doku yaratmış.

Pitot tüpünde iç içe geçen enjektör iğnesini kestikten sonra törpülüyoruz sanırım ve kemer detayı krem tüpünden harika görünüyor. 

Eline sağlık Kenan abi zevkle takip ediyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
16 saat önce, Umut Can Aydın yazdı:

Kolay gelsin Kenan abi. Detaylara doyacağız yine :P

Umut Can çok sağ ol,bir sonraki işlerde senin bakır levhaları deneyeceğim :P

14 saat önce, Osman Yener yazdı:

Kit seçimi on numara, biletimi alıp önlerde oturayım. Aynı kitten bendede yapılmayı bekliyor. Sizin çalışma da çok güzel gidiyor, iyi referans olacaktır. Kolay gelsin.

Çok sağ ol Osman,aynen kit çok şahane diyecek az laf var :D

13 saat önce, Şenol Topcu yazdı:

Costun gidiyon yine abi kolay gelsin ...

Şenol çok sağ ol,sen durgun deniz gibisin bu aralar ;)

12 saat önce, Melih Soganci yazdı:

:wub::wub: 

Melih çok sağ ol :D

4 saat önce, baki temel yazdı:

komutan kit bitti yeni paylaşıyorsun olmadı şimdi bak

Evet sayın şimendifer Baki çok haklısın bitti ve final resimleri çekilecek şu anda playback yayın yapıyorum :blink:

4 saat önce, Eren Erdogan yazdı:

Yine harika ve eğitici bir anlatım. Koltuk minderi için milliput kullanıyordum ama flaster yara bandı daha gerçekçi bir doku yaratmış.

Pitot tüpünde iç içe geçen enjektör iğnesini kestikten sonra törpülüyoruz sanırım ve kemer detayı krem tüpünden harika görünüyor. 

Eline sağlık Kenan abi zevkle takip ediyorum. 

Eren çok sağ ol :)

3 saat önce, Gökay Yalçın yazdı:

Kenan abi kolay gelsin, Can abi ile birlikte dergi kıvamında paylaşımlar yapıyorsunuz, ellerinize sağlık.

Gökay çok sağ ol,dergiyi okuduktan sonra pazarcı Baki gibi yapraklarını kese kağıdı yapma ama :lol:

3 saat önce, Can SARICAN yazdı:

Komutanım yine deli işler peşindesin. Ben demiştim sana rahat durmazsın diye...:D

Sorma abi,kutudan ne çıkarsa bahtıma,ilave yapan Baki gibi olsun dedim ama yine rahat duramadım az araya parça ilave ettim ama eccük :P

1 saat önce, Evren İmgel yazdı:

Hocam yine krem tüpleri , flasterler uuu. Ellerine sağlık.   Gerçi en güzel tezgah sende , tezgah yaptırıyor bunları :P 

Evren çok sağ ol,evet hep şu tezgahın kabahati vereyim derbest Baki ruhu dingin beye o uğraşsın bana ne ki :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu kit yapımında standart uygulama olan,boya + parlak vernik + dekal + parlak vernik + yıkama sıralaması yerine,boya + parlak vernik + yıkama + parlak vernik + dekal + parlak vernik uygulaması yapıldı.Dekaller bir hayli kalın,bu kot farkını sıfırlamak için aşırı kalın vernik uygulanmadı.Yakın makro çekimde dekaller sırıtmakta ama bu kitte böyle olsun.

697071

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×