Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
             
Sign in to follow this  
Umut Can Aydın

Tuskegee Deneyi: 2.Dünya Savaşının Siyahi Pilotları

Recommended Posts

O zaman bir konu açmamın vakti geldi :) 

Birleşik Devletler Ordu Harp Akademisinde, 1925 yılında yapılan bir araştırmaya göre “Siyahiler zihinsel yönden alt seviyede, doğuştan itaatkar ve tehlike karşısında korkaklardır. Bu nedenle savaşmaya elverişli değillerdir.” sonucuna ulaşılmıştır. İşte bu sebepten ötürüdür ki 2. Dünya Savaşı’na kadar hiçbir Afro-Amerikalı orduda pilotluk görevini icra etmemiş yahut bu görev icra ettirilmemiştir. 1925’ten 1940’lı yılların başına kadar deneyin getirdiği süreç devam etmiştir. Özellikle bu dönemden sonra artan baskılar ve Afro-Amerikalıların da ülkelerine en iyi şekilde hizmet etmek istemesi, önü alınamayacak bir hal almış ve bir şeylerin yapılması gerektiği kararlaştırılmıştır. Bu noktada dönemin Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Franklin D. Roosevelt tarafından 1941 yılında ‘Tuskegee Deneyi‘ kabul edilmiştir.

lbML1Q.jpg

Tuskegee, Alabama eyaletine bağlı ve sınırları içerisinde Amerikan hava üssü bulunduran şehirdir. Tuskegee deneyinin amacı, burada bulunan hava üssünde siyahi insanlara pilotaj eğitimi vermek ve 1925 yılında yapılan deneyin asılsız olduğunu kanıtlamaktır. Okul eğitimine 1941 yılının Haziran ayında başlanmıştır. 13 kişinin kabul görebildiği ilk eğitim sürecinde, yalnızca 5 Afro-Amerikalı okulu başarıyla bitirip, Gümüş Uçuş Bröve’sini almıştır. Okulu birinci bitiren Benjamin O. Davis yüzbaşı rütbesiyle, diğer dördü ise üsteğmen rütbesiyle göreve başlamışlardır. İşleyen bir sistemin bu kadar çabuk degişemeyeceği kesindir. Bu ayrımcılık Afro-Amerikalılar kıtaya çıktıktan sonra da devam etmiştir. Belli bir sayıya ulaşıldıktan sonra İtalya’da kurulan 332. Avcı Filosu’nun motorcusundan kanatçısına, pilotundan yer çalışanlarına kadar tamamını siyahîlar oluşturmuştur. Bir yandan bu fedakar insanlar varlıklarını kabul ettirmeye çalışırken diğer tarafta deneyin başarızlıkla sonuçlanmasını isteyen birçok insan da mevcuttu. Deneye karşı olan insanların Amerikan Ordusu içinde yüksek seviyelerde olması Tuskegee Pilotları’nın işini daha da zorlaştırıyordu. Örnek vermek gerekirse, sırf başarısız olsunlar diye kullanılmış ya da miadı dolmuş uçaklar veriliyordu.

 

d71obp.jpg

 

Avcı pilotunun işini iyi yapabilmesi için uçağının iyi bir donanıma sahip olması gerektiğini hepimiz biliyoruz. 332. Filo’ya ileri uçuş görevi verilmiyordu. Yalnızca angarya gözetleme ve devriye uçuşları veriliyor, bu sebebten ötürü de 332.filo kendini kanıtlayamıyordu. Pentagonla yapılan uzun görüşmeler sonrasında tamamı Afro-Amerikalılardan oluşan 332. Filo’ya ilk defa bombardıman uçaklarını koruma görevi verildi. O günden sonra görevini layıkıyla yapan ve kendini kanıtlayan 332. Filo birçok koruma görevi aldı. Başarılı olmalarının iki temel nedeni vardır: Birincisi Albay Benjamin O. Davis’in geliştirdiği yeni koruma taktiği-ne olursa olsun 332. Filo’nun görevi bombardıman uçaklarını korumak ve bombardıman uçaklarının yanından ayrılmamak ve cesaretin renginin olmamasıdır. 2. Dünya Savaşı boyunca Tuskegee Pilotları’nın faaliyetlerine şöyle bir bakacak olursak;

– 409 adet Alman uçağı düşürmüşler,

– 950 düşman unsurunu tahrip etmişler,

– Aldıkları 2000’den fazla koruma görevinde hiçbir bombardıman uçağı kaybetmemişler,

– 24 Mart 1945’te en uzun koruma uçusunu yaparak Berlin’e girmişler,

– 66 Tuskegee Pilotunun uçağı düşürülmüş, 32 tanesi esir alınmıştır.

Avcı pilotları 5 düşman uçağı düşürdüğü taktirde ‘ace’ yapmış kabul edilirler. Tuskegee Pilotları’ndan ace yapan yoktur. Bu kadar başarılı bir gruptan ace yapan pilotun olmaması, bireysel başarı yerine filo başarısına önem verdiklerinin göstergesidir.

 

2EDyjE.jpg

 

Tuskegee Pilotları 2. Dünya Savaşı sırasında aynı anda iki farklı cephede savaş vermişlerdir. Bunların ilki yukarıda da belirttiğim gibi deniz aşırı ülkelerde askeri olarak icra ettikleridir. İkincisi ve daha zor olanı ise ırkçılığa karşı kendilerini, ülkelerine ve tüm dünyaya kabul ettirmek için verdikleri sosyal bir savaştır. Bu savaşı askerlik gibi hiyerarşik bir düzen içinde vermek herkesin yapabileceği türden bir şey değildir. Dahası bu cesur adamların başlattığı ayrımcılığa karşı direnme hareketi, Martin Luther King’in öncülüğünü yaptıgı Yurttaş Hakları Hareketi’ne ön ayak ve emsal olmuştur. Son olarak Tuskegee Pilotlarından oluşan 332. filo uçak kuyruklarını kızıla boyadıkları için tarihe “Kızıl Kuyruklar” olarak geçmişlerdir.

 

 

 

 

Kaynak: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, Bulut Solmaz yazdı:

Bende filmini seyrettikten sonra filodan haberdar olmuştum. Zamanında baya araştırdım. Red Tails bir Spitfire yapmıştım. Film olarak genelde beğenilmese de benim sevdiğim bir filmdir.

Bende filmden etkilenerek 1/48 Bf-109 yapmıştım :) (2. modelim filandı sanırım abi ) 

34151595444_ab9b09dde2_b.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest   
Guest

teşekkürler Umut,  bu yankeenin zulmü bitmez 

bizim eti'de negronun adını değiştirse tadından yenmez

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, ali yasin ulaş yazdı:

teşekkürler Umut,  bu yankeenin zulmü bitmez 

bizim eti'de negronun adını değiştirse tadından yenmez

Teşekkürler abi :) 

Bir saat önce, Bayram KOÇER yazdı:

Eline sağlık Umutçum, güzel bir bilgilendirme olmuş. Ufkumuzu açtın, umarım Kürşat abi gibi devamını getirirsin :)

Teşekkür ederim Bayram Abi. Neden olmasın :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 saat önce, Eren Erdogan yazdı:

Kızıl kuyrukların belgeselini de filmini de izlemiştim.

Hatta savaş bitip evlerine döndüklerinde gemiden indikleri anda '' siyahlar bu tarafa, beyazlar bu tarafa'' ayrımı ile karşı karşıya kaldıklarını dertlenerek anlatıyorlardı :) 

 

Belgeselini izlememiştim. En kısa zamanda seyredeyim. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eline sağlık Umut Can. Maalesef eskort ettikleri hiç bir bombardıman uçağının düşmediği bilgisi yanlış. Amerikan savaş raporları gizli olduğundan ve üzerinden belli bir zaman geçmeden açılamadığından bu mit yanlış bir şekilde yayılmış. Ama arşivler açılınca ortaya çıkmış ki bu tamamen gerçek dışı bir bilgi. Bu konuda arşivleri araştırıp kitap yazan bi abi var: Daniel L. Haullman. Onu kitabının pdf'ini ekte veriyorum. Orada hangi görevlerde kaç bombardıman uçağının düşürüldüğü yazıyor. Hatta 18 Temmuz 1944'te bir günde 15 tane bombardıman uçağının düşürüldüğü bile kayıtlı. Okuyabilirsiniz.

http://www.redtail.org/wp-content/uploads/2013/03/The-Tuskegee-Airmen-and-the-Never-Lost-a-Bomber-Myth.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×