Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
             
Sign in to follow this  
Volkan GİRGİN

Japon Savaş Gemisi Musashi

Recommended Posts

Musashi; Yüzen Japon Efsanesi

 

yamato%20mushasil_zpsa2bqnxez.jpg


Tarihi ve tarihe meraklıları yoğun olarak meşgul eden İkinci Dünya Savaşı sırasında, Japon İmparatorluk Donanması'nı Pasifik'te hakim güç kılsın diye 1938 yılında yapımına başlanan ve iki yıl içinde bitirilip okyanusa salınan bir metal efsaneden bahsediyorum; Musashi...
 

fleet_at_sea_zpsov1rlvkp.jpg


Musashi, Yamato sınıfı bir savaş gemisi olup kardeş gemisi Yamato ile birlikte döneminin en büyük gemileri olma özelliğini taşımıştır. Musashi için söylenebilecek çoğu şeyi kardeş gemisi olan Yamato için de söylemek mümkündür ancak ben Musashi hakkında biraz bilgi vermek istiyorum;

 

Musashi_zpstgshvw4f.jpg

Musashi
Gemi, adını Yamato gibi Japonya'daki bir yerleşim biriminden almıştır. Geminin komutanlığını önce İmparatorluk Donanması Başkomutanı Amiral Isoroku Yamamoto, Yamamoto'nun ABD güçlerince pusuya düşürülüp öldürülmesinin ardından da Amiral Mineichi Koga üstlenmiştir.

 

Musashi_Fwd_Batteries_zpsdihiexhu.jpg


Musashi'nin 74000 ton'a taklaşan ağırlığı, 260 metre uzunluğu, 40 metre genişliği, 9 adet 460mm'lik topu ve bu toplardan ateşlenecek binek bir otomobilin ağırlığına yakın mermileri vardı. Bunun yanında güverte; 155 mm'lik 12 adet top, 127 mm'lik 12 adet top, 24 adet 25 mm'lik uçaksavar, 4 adet 13.2 mm uçaksavarla doldurulmuş olup tek başına bir donanma olarak suya indirilmişti.


Musashi'nin 460 mm'lik
top mermisi korkutucuydu
Musashi'nin Silahları
Musashi, 27 knot yani 50 km/h'lik bir hızla okyanusta yol alıyor, düşman gemilerine korku salıyordu. Yamato ve Musashi Japon İmparatorluğu'nun denizlerdeki iftihar sebebiydi. Hangi amiral Musashi gibi bir yüzen canavara komuta etmek istemezdi ki?

 

tourelle%20460_zpsgo8v6k1g.jpg

tourelle%204601_zpsdxqcemgt.jpg

Tonlarca demirin, binlerce perçin ve civatanın, metrelerce kaynağın bir araya getirdiği bu geminin de savaş döneminde bir ömrü vardı elbette.


Tarihler 23 Ekim 1944'ü gösterdiğinde Filipinlerin Leyte Adası körfezinde başlayan Leyte Körfezi Savaşı, Musashi efsanesinin göreceği son savaş olacaktı. 24 Ekim günü tarih sahnesinden silinen Musashi, onlarca torpido ve bombaya maruz kalmasına rağmen güç bela batırılımış, dayanıklılığıyla düşman askerini bile şaşırtmıştır.


Musashi, sadece savaş için imal edilip savaşta yitirilmiş binlerce araçtan biri değil benim gözümde. Bir arkadaşım böyle gemilerin ruhu olduğuna inanıyor, buna ben de inanıyorum. Musashi'nin de ruhu savaş dönemindeki top seslerine inat sessiz sedasız dolaşıyordur Pasifik'te

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merhabalar Volkan,

Her başlığını tek tek okudum. Yıllardır 1/700 ölçekteki water line serisi Japon gemilerini toplarım. Amacım Pearl Harbour baskınına katılan tüm gemileri, seyir nizamına göre kocaman bir zemine yapmak.

Zamana yaydığım bu projeyi, paylaşımlarını gördükten sonra öne alıp almamak konusunda kararsız kaldım. Sanırım bunu bizim jargonda "Modelcinin gaza gelmesi" olarak adlandırıyoruz.

Öte yandan, eski bir denizci olarak, arkadaşının söylediği şeyin tamamen doğru olduğunu söylemek isterim. Gemiler her çeşit hammaddeden yapılan yüzen vasıtalardır. Ancak denizde yaşamın zorluğu,

bunun idame edilmesi, bu idame esnasında gemiye verdiğiniz sevgi ve manevi güç, geminize ruh kazandırır. Gemilerin ruhu olduğu gibi, kaderleri de vardır.

 

paylaşımın için tekrar teşekkürler.

Selamlar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merhabalar Volkan,

Her başlığını tek tek okudum. Yıllardır 1/700 ölçekteki water line serisi Japon gemilerini toplarım. Amacım Pearl Harbour baskınına katılan tüm gemileri, seyir nizamına göre kocaman bir zemine yapmak.

Zamana yaydığım bu projeyi, paylaşımlarını gördükten sonra öne alıp almamak konusunda kararsız kaldım. Sanırım bunu bizim jargonda "Modelcinin gaza gelmesi" olarak adlandırıyoruz.

Öte yandan, eski bir denizci olarak, arkadaşının söylediği şeyin tamamen doğru olduğunu söylemek isterim. Gemiler her çeşit hammaddeden yapılan yüzen vasıtalardır. Ancak denizde yaşamın zorluğu,

bunun idame edilmesi, bu idame esnasında gemiye verdiğiniz sevgi ve manevi güç, geminize ruh kazandırır. Gemilerin ruhu olduğu gibi, kaderleri de vardır.

 

paylaşımın için tekrar teşekkürler.

Selamlar...

 

Bende sizin gibi düşünüyorum hatta 1/350 ölçek en azından yamato nun yanına eskort geilerini yapmayı çok istiyorum ve geniş bir zman diliminde tamamlamayıda düşünüyorum ama gel gelelim malesef japon gemileri alman gemilerinin gölgesinde kalıyor pek kaynak bulunmuyor haluki japon mimarisi bana çok hoş ve modellerinin yapıomıda ayrı bir keyif veriyor özelliklede yapacağım gemilerin ikayelerini okuduktan sonra ayrı bir anlam katıyor bulabildiğim bir çok kaynak şirketteki bilgisayarımda mevcut sık sık buradan paylaşıp tek çatı altında toplamayı hem bana hemde sizin gibi ilgi duyanlara yardımcı olabilirse ne mulu bana :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×