Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Ferhat Karadeniz

II. Dünya Savaşı'nın efsanevi savaş uçakları

Recommended Posts

A6M Zero

1940 yılında kullanıma giren bu model, hafif ve aerodinamik yapısı, uzun menzili ve seri manevra kabiliyeti ile savaşın seyrini değiştirebilecek derecede güçlü bir uçak olarak tanımlanırdı.Mitsubishi A6M Zero, II. Dünya Savaşı sırasında Japonya'nın en büyük silahlarındandı."İt dalaşı" tabir edilen manevralar için mükemmel bir savaş uçağı olarak tanımlanan A6M Zero, 1942 yılında ABD'nin geliştirdiği havacılık teknolojileri karşısında fazla tutunamadı.

W6k89N.jpg

Curtiss P-40 Warhawk

The Curtiss P-40 ilk uçuşunu 1938 yılında gerçekleştirdi. ABD'de üretilmesine rağmen, müttefikleri tarafından da savaş boyunca kullanıldı.P-40 modelinin ilk gerçek savaşı, İngiliz Kraliyet Hava Kuvvetleri tarafından yürütülen Kuzey Afrika ve Orta Doğu operasyonlarıydı.ABD savaşa dâhil olmadan önce ise fotoğrafta görülen "Uçan Kaplanlar" gönüllü grubu tarafından Çin'de kullanılmıştı.

BRPWDD.jpg

F4U Corsair

Vought F4U Corsair modeli, ilk uçuşunu 1940 yılında yapmış ve 1942'de savaşa dâhil olmuştu.Katlanabilen martı şekilli kanatları ile uçak gemileriyle birlikte kullanılması düşünülmüş, ancak denize inişlerde yaşadığı problemler nedeniyle çok da başarılı olamamıştı.Hellcat modelinin kullanıma sunulmasıyla popülaritesini kaybeden F4U Corsair, Amerikan Deniz Piyadeleri tarafından Pasifik boyunca yapılan operasyonlarda kullanılmaya devam etmişti.

O3A8A3.jpg

F6F Hellcat

Grumman F6F Hellcat modeli, 1942 yılında seri üretime geçmiş 2000 beygir gücündeki motoruyla rakiplerine büyük bir üstünlük sağlamıştı.Hızı, dayanıklılığı ve iniş ve kalkışlardaki başarısı ile, ABD'nin, Japon Zero savaş uçaklarına cevabı olarak nitelenen bu model, II. Dünya Savaşı boyunca Pasifik cephesinde 5000'in üzerinde düşman uçağını düşürmesiyle nam salmıştı.

Vga8aR.jpg

Focke-Wulf Fw 109

Focke-Wulf Fw 109, 1941 yılında kullanılmaya başladığında Alman Messerschmitt'in "büyük abisi" olarak tanımlanıyordu. Focke-Wulf, 1941 yılından itibaren tüm cephelerde görev almış ve alçak uçuşlarda da çok büyük başarılar elde etmişti.

A078JQ.jpg

Hawker Hurricane

Bazı modelleri Kanada'da üretilen Hawker Hurricane, II. Dünya Savaşı'nın tüm büyük cephelerinde rol almış, hatta İngiltere semalarında düşürülen Nazi savaş uçaklarının %60'ını tek başına indirmiş en efsanevi modellerden biriydi.

31LWoj.jpg

Ilyushin Il-2

The Ilyushin Il-2, Sovyetler Birliği'nin II. Dünya Savaşı sırasında en çok kullandığı modeldi ve toplamda 35.000 adetten fazla üretilmişti.Kızıl Ordu'da neredeyse 15 sene görev alan bu uçaklar, Stalin tarafından "Ordumuz için en az hava ve su kadar önemli" şeklinde tanımlanmıştı.

jv3rng.jpg

Ki-100

Kawasaki Ki-100, Mitsubishi Zero modelinden daha iyi olan tek Japon savaş uçağıydı.Savaşın bitiminden sadece 5 ay önce kullanılmaya başlanması, bu oldukça başarılı uçağın savaşın gidişatına etki etmesinin en büyük engeldi.Çok çevik oluşu ile "it dalaşı" sırasında rakiplerine büyük üstünlük sağlayan bu model, yüksek irtifalardaki performansı ile de ABD üretimi B-29 bombardıman uçaklarının kâbusu olmuştu.

99oWG9.jpg

Messerschmitt 262

The Messerschmitt Me 262 Schwalbe, dünyanın ilk jet savaş uçağı olarak 1944 yılında Nazi Ordusu tarafından kullanılmaya başlanmıştı.İlk zamanlarda dâhil olduğu cephelerdeki düşman uçaklarına resmen kan kusturan bu efsanevi model, o zaman kadar üretilen tüm uçaklardan daha hızlı ve daha güçlüydü.Ancak hem Nazilerin endüstriyel alanlarının ağır bir şekilde bombalanması hem de jet yakıtında sıkıntı yaşanması sebebiyle savaşta yeterince etkili olamamıştı.

2Y1Wj0.jpg

P-38 Lightning

Lockheed tarafından üretilen P-38 Lightning, savaş boyunca başarıyla kullanılan tek çift motorlu yüksek irtifa avcı uçağıydı. Bu farklı motor teknolojisi sayesinde uzun menzillerde saldırı yapabilen P-38, özellikle Pasifik cephesinde oldukça başarılı saldırılar gerçekleştirmişti.Burun kısmında pervane olmaması dolayısıyla ön kısmına da çeşitli silahlar yerleştirilebilen bu model, aynı zaman da gelişmiş radarıyla casusluk için de kullanılıyordu. Ayrıca ABD envanterindeki en hızlı uçaktı.P-38'in, savaş boyunca ABD'de üretilen tek modelinin asli görevi, Pearl Harbor saldırısını planlamış olan Japon Amiral Yamamoto'nun öldürülmesiydi.

A078n7.jpg

P-51 Mustang

P-51 Mustang, Kuzey Amerika Havacılık Kurulu tarafından 1942 yılında kullanıma sunulmuş ve ilk kez İngiliz Kraliyet Hava Kuvvetleri tarafından kullanılmıştı.İlk yıllarında, rakiplerine göre biraz güçsüz kalan motoruyla pek bir fark yaratamayan P-51, İngilizlerin muhteşem dokunuşlarıyla Rolls Royce motoruyla yenilenmiş ve Alman rakiplerine kök söktürmeye başlamıştı. 6 adet .50 kalibrede Browning makineli tüfeği ile 5000'e yakın düşmanı öldürdüğü tahmin ediliyor.

mr6g4y.jpg

Focke-Wulf Ta 152

1944 yılının sonlarına doğru Focke-Wulf'un Tasarım mühendisi Kurt Tank tarafından tasrımı yapılan Fw-190 varyantı avcı uçağı.Fw 190 D-9 "Dora"nın temeli üzerine kurulan fakat ince ve oldukça uzun kanatlara sahip yüksek irtifa uçağıdır. Kurt Tank bu uçakta Junkers Jumo 213 motoru kullamıştır. Yaklaşık 1.750 beygir olan motoru modifiye ederek gücünü artırmış, bu yetmemiş birde GM1 (nitro-oxsid) ile desteklemiş, gücünü 2050 beygire kadar çıkartmıştır.

Ta 152 savaşın en hızlı pervaneli uçağıdır. Saatte 752 km ulaşır. Bu hızı geçen Me 262 (jet) ve Me 163 Komet (roket)'tir. Uçak 40.000 ft yükseklikte uçabilmesi için geniş kanatlara sahipti. Bu sayede atmosfer yoğunluğunun daha az olduğu bu ortamda daha yüksek hızlara ulaşabiliyordu. İlk prototip testlerinde 41.000 ft (14 km) yükseklikte 755 km sürate ulaşmıştır. Fakat düşük irtifada nispeten daha düşük bir hızla saate 530 km süratle ilerleyebiliyorlardı. Gm1 için 80 litrelik bir nitrojen deposu barındırır. Yaklaşık 20 dk kadar gm1 kullanmasına yetmektedir.

Vga81y.jpg

Consolidated B-24 Liberator

B-24 Liberator II. Dünya Savaşında Amerika Birleşik Devletleri tararfından büyük sayılarda üretilen bir ağır bombardıman uçağıdır. Müttefik kuvvetler için en fazla sayıda üretilen uçak durumundadır. Savaşın her cephesinde kullanılmıştır. Avrupa, Pasifik, Afrika ve Orta Doğu'da savaşmıştır. En yakın benzeri olan B-17 Flying Fortress ile karşılaştırıldığında B-24 yüksek hız çıkmayı sağlayan modern dizaynı ve menzilinin uzunluğu ile öne çıkmaktadır.Tidal Wawe operasyonun da Kuzey Afrika'dan havalanan bir B-24 filosu Romanya'daki Alman petrol istasyonlarını vurması istenmiştir.Operasyon için büyük hazırlık yapılmıştır.Uçakların bir kısmı ya hiç kalkamamış ya da kalktıktan bir süre sonra yere çakılmıştır.Havalanabilenler çok dikkatli yol alıyordu.Çünkü Romanya bu uçakların maksimum menziliydi.Ayrıca yanlarında hiç koruyucu avcı uçağı da yoktu.Uçaklar Avrupaya gelemeden filo komutanını taşıyan ana uçakta denize düşmüştür.Bu yaşanan olaydan sonra filodaki bir grup rotayı ayarlayamayıp rotadan sapmıştır.Doğru rotada kayıplardan sonra havalanan 178 uçaktan çok azı Romanya'ya varmıştır.Almanlar saldırıdan haberdardı.Uçaksavar ateşi ve Alman Me 109 avcı uçakları uçakları teker teker avlamıştır.Kaçabilenler Türkiye ve Kıbrıs gibi tarafsız ülkelere sığınıp mürettebatıyla savaş sonuna kadar tutulmuşlardır.Türkiye'ye inebilenler hariç hepsi sorunlu iniş yapmışlardır.Amerikanlar bunu mürettebatın aşırı yorgunluğuna bağlamışlardır.Toplam 53 uçak düşmüş, 440 kişi ölmüş ve 220 kişi esir düşmüştür.Kurtulabilenlerin yarısından azı üslerine dönmüş ve tekrar hizmete girebilmişlerdir.Romanya operasyonu tam bir başarısızlık olmuştur.Uçakların attığı büyük miktarda bomba Almanların bombardımandan haberdar olması nedeniyle boşa gitmiştir.Almanlar o gün petrol sahasını %60 güçle çalıştırmışlar ve küçük yangınlar dışında hiçbir sorun yaşamamışlardır.

XDk8zj.jpg

P-47 Thunderbolt

P-47 Thunderbolt, ABD'li yapımı bir II. Dünya Savaşı avcı-bombardıman uçağıdır.

Alexander de Seversky ve Alexander Kartveli adlı Bolşeviklerden kaçan iki Gürcü tarafından tasarlanmıştır. P-47 büyük ve kaba bir uçaktır. En önemli özelliği sağlamlık ve iyi hıza sahip olmasıdır. Su enjeksiyonlu motorlara sahiptirler. Savaş sırasında Müttefikler ve Sovyetler tarafından kullanılmıştır. İlk uçuşunu 6 Mayıs 1941’de yapmış, toplam 15677 adet üretilmiştir. II. Dünya Savaşı sonrası ABD askeri yardımı dahilinde toplam 180 adet P-47D gelmiştir. Uçakların tamamı 1948 yılında gelmiş ve 9., 5. ve 8. Hava Alayları’na tahsis edilmişlerdir. 1951 yılında THKv’nin reorganizasyonu neticesi “Hava Üsleri”ne geçilince P-47’ler 5.HÜ 151/152 filolar, 8.HÜ 181/182 filolar ve 9.HÜ 191/192 filolarda görev yapmıştır. Jet dönemine geçiş uçağı sayılabilecek bu uçakların ömrü oldukça kısa olmuştur. 1952’den itibaren F-84G’lerle değiştirilmeye başlanmıştır. Son P-47D 1954’de görev dışı kalmıştır.

qmMQzQ.jpg

De Havilland DH-98

De Havilland Mosquito (Moskito), II. Dünya Savaşı Büyük Britanya yapımı gece avcı ve bombardıman uçağı.

Bu uçaklar çok hızlı ve manevra kabiliyetleri yüksek olduğundan sivrisinek (mosquito) adı verilmiştir. AyrıcaWooden Wonder (Ahşap Mucize) ve Timber Terror (Dehşet Kereste) gibi lakapları vardır. Savaşın sonuna kadar dokunulmaz uçaklar olarak kalmışlardır.

Mosquito iki motorlu, konrplak gövdeli ve silahsız olarak tasarlanmıştır. Büyük bir kısmı keresteden yapılmış olup, bu tahta parçalar tutkalla tutturulmuşlardır. Hafif ve hızlı bir bombardıman uçağı olacağı planlanılmıştır. Ancak bu yaklaşım birçok otorite tarafından saçma bulunmuş ve uçağın başarılı olamayacağı düşünülmüşür. Bu düşüncelere rağmen Mosquito'lar en zorlu görevlerde bile hiç kayıp vermeden üstlerine geri dönmüşler ve kendilerini kanıtlamışlardır.

Mosquito radar aksamı sayesinde gece görev yapabiliyordu ve Luftwaffe'nin elinde bu uçağa yetişecek bir gece uçağı yoktu. Bu yüzden Mosquitolar birçok imkânsız denilen görevi başarabilmişlerdir. Mosquitolara çare bulamayan Luftwaffe onları birebir kopyalama (Focke Gulf Ta 154) yolunu seçmiştir.

Uzun menzilli olan bu uçaklar birçok stratejik nakliye işini üstlenmişlerdir ayrıca uzun menzilli bombardıman görevlerini de başarılı bir şekilde yerine getirmişlerdir. Üzerine takılan 4 x 20 mm Hispano Mk.II topları sayesinde bir gece avcı uçağına dönüştürülmüşlerdir ayrıca foto-keşif, deniz saldırıları, gibi görevlerde de kullanılmışlardır.Fransa'da ve Danimarka'da bombaladıkları hapishanelerden birçok direnişcinin kaçmasın sağlamışlar, Berlin Nazi yürüyüşünü de engellemişlerdir. Mosquitolar çıktıkları 600 görevde sadece bir adet kayıp vermişlerdir. Bu sebebten çok kullanışlı ve ekonomik uçaklardır. Aynı dönemdeki bir başka gece bombardıman uçağı olanLancaster'lar ise hem daha isabetsizdirler hem de yavaş olmaları sebebiyle çok kayıp vermişlerdir.

Savaş sonrasında İsrail-Mısır savaşlarında da görev almışlardır. 1961'de Kraliyet Hava Kuvvetleri'nden emekli olmuşlardır.

BRPWkD.jpg

Supermarine Spitfire

Supermarine Spitfire (Süpermarin Sipitfayr), İngiliz Kraliyet Hava Kuvvetlerine ait ilk yekpare metal tasarımlı ve tek pilotlu avcı uçağı. 1938'de hizmete girdi ve bütün II. Dünya Savaşı boyunca Kraliyet Hava Kuvvetlerine hizmet etti. 1950'lere kadar Kraliyet Hava Kuvvetleri tarafından kullanıldı. Baş tasarımcısı R.J. Mitchell'dır.II. Dünya Savaşı'nın meşhur uçakları arasında Spitfire çok iyi vazife gören tek kişilik avcı uçağı olarak daima hatırlanacaktır. Özellikle 1940 yılında İngiltere Adası veManş Denizi üzerinde meydana gelen İngiltere hava savaşlarındaki (Battle of Britain) çarpışmalarda İngiliz pilotları Spitfire'ın değişik tipleri ile üstün Alman Hava Kuvvetleri'nin (Luftwaffe) Messerschmitt Me (Bf) 109, Me 110 ve Focke-Wulf Fw 190 avcı uçaklarına karşı büyük başarılar kazanmışlardır.

Savaştan önce yarış uçağı olarak R. J. Mitchell isimli mühendis tarafından planları çizilerek yapılan Spitfire'ın öncüsü, 1936 yılında avcı uçağı olarak deneme uçuşlarına başlamış, 1938 yılında İngiliz Kraliyet Hava Kuvvetleri'ne (RAF) katılmıştır.

Bütün 2'nci Dünya Savaşı uçaklarının muhtemelen en tanınanı olan Spitfire üretim hayatına Mk.I olarak başlamıştır. Britanya Savaşı'na hükmeden Hurricane ile birlikte her iki uçak da Alman Hava Kuvvetleri'nde görev yapan rakiplerine karşı daima üstün gelmiştir.

Bununla beraber, Alman teknolojisi kendi uçaklarını geliştirdikçe, yeni düşman uçakları ile baş etmek için Spitfire'ı geliştirmek acil bir ihtiyaç haline gelmiştir.

ZAkjmz.jpg

Lavoçkin La-5

Lavoçkin La-5 (Rusça: Лавочкин Ла-5, İngilizce: Lavochkin La-5) Sovyet yapımı II. Dünya Savaşı avcı uçağıdır.LaGG3'ün geliştirilmiş versiyonudur.La-5'ler Sovyet Hava Kuvvetlerinin hızlı bir avcı uçağına ihtiyaç duymasından dolayı yapılmıştır. LaGG'ler tasarım olarak iyi uçaklardı ama yeteri derecede motor gücüne sahip değildiler ve Alman uçakları karşısında zayıf kalıyorlardı. Zaten savaştan önce LaGG'lerin yapılan testlerde yetersiz bir uçak olduğu ortaya çıkmıştı. 1942'lerin başlarında Semyon Lavoçkin ve Vilademir Gorbunov adlı tasarımcılar bu uçaklara Şivetsov ASh-82 radyal motorunu taktılar. LaGG'lerdeki yekpâre tahta tasarımı değiştirmediler. İlk yapılan testler çok başarılı oldu ve bir diğer Sovyet avcı uçağı Yak-7'leri açık farkla geride bıraktı. Birkaç hafta sonra pilotların görüşünü daha da genişletmek için gövdenin arka kısmı alçaltıldı. Uçağın başarısını gören Stalin tüm fabrikalarını bu uçağı üretmekle görevlendirdi. Sonraları uçağın adı LaG-5 diye değiştirildi sonra ise La-5 diye anılmaya başlandı.

La-5'ler Alman avcı uçaklarına yüksek irtifalarda yeniliyorlardı ama alçak irtifada Alman avcılarını çok rahat alt edebiliyorlardı. Genelde Doğu Cephesindeki hava savaşları 5.000 metrenini altında gerçekleştiği için Sovyet uçakları daha başarılı oluyordu. Stalingrad savunmasında başarılı oldukları için Stalingrad'ın tahtadan kurtarıcısıadını aldı.

Sonraları La-5'lerin motorları enjeksiyonlu motorlarla değiştirildi ve bu uçaklar La-5FN adını aldı. Sonraları bu uçaklar iyice geliştirilerek La-7 oldular. La-7'ler savaş sonrası da birçok Doğu Bloku ülkesinde hizmette kaldı.

dW3lmQ.jpg

Yakovlev Yak-1

Yakovlev Yak-1 II. Dünya Savaşı sırasında Sovyetler Birliği tarafından üretilen ve savaş sırasında kullanılan; savaşın en başarılı sovyet savaş uçağıdır.

Sovyet Rusya'nın ilk küçük ve çevik avcı uçağıdır. Bazı yönlerden ilkel bir avcı uçağı olsa da üretimi ve bakımı oldukça kolay bir uçaktı. 8700 adet üretilmiştir. Yak-3 ve Yak-9 modelleri Yak-1'in geliştirilmiş versiyonlarından esinlenilmiştir

Yjk80D.jpg

Yakovlev Yak-9

Yakovlev Yak-9, Sovyet yapımı II. Dünya Savaşı tek mürettebatlı, tek pervaneli avcı uçağı.

NATO kod adı Frank (Fırank). Yak-9'lar Yak-3'lerin yetersiz kalmasıyla geliştirilmiştir. Yak-1 temel alınarak tasarlanmıştır. Allison V-1710 motoruna sahiptir. Bu uçaklardan toplam 14.514 tane üretildi. Orta ve yüksek irtifada uçmak için tasarlandı.

Yak-9'lar önceki Yak serilerinin aksine Bf 109G ve Fw 190A'lar ile başa çıkabiliyordu. Aynı zamanda kendi kendini yamayabilen yakıt tanklarına sahiptiler. 37 mm'lik mermisi bütün bombardıman uçaklarının gövdesini delebiliyordu bunun için genelde bombardıman uçaklarını düşürme görevlerine verildilier. Yak-9T versiyonu ile çok sağlam zırha kavuştular. Performans ve manevra kabiliyeti Alman uçaklarından daha azdı.

Yak-9'lar Kore Savaşında Kuzey Kore Hava Kuvvetlerine de hizmet etti. Yetersiz pilot eğitimi yüzünden P-51D Mustang'ler kaşısında başarısız oldular. Ele geçirilen Yak-9'lar Amerika'da incelenmeye gönderilmiştir.

vQ5A9O.jpg

Junkers Ju 87

Junkers Ju 87 diğer adıyla Stuka (Sturzkampfflugzeug), Junkers firması tarafından üretilen II. Dünya SavaşındaAlman Hava Kuvvetlerinin hafif bombardıman uçağı.

Başlıca özellikleri martı şeklindeki yukarı kalkık kanatları, sabit iniş takımları ve dalış yaparken düşmanları korkutan düdükleridir (dinlemek için tıklayın). Almanların, Yıldırım Savaşı (Blitzkrieg) taktiğini terk ettiği 1943 yılına kadar etkin olarak kullanılmıştır. 1936-1944 arasında 6.000'den fazla Stuka üretilmiştir.Stukalar Alman Ordusunun Yıldırım savaşı yöntemi gereği tasarlanmıştır. Başlıca görevi Alman zırhlı araçlarının hızlı ilerleyişini sağlamak için düşman zırhlı araçlarını ve toplarını, tanksavar gibi direnç noktalarını yok etmektir. Stuka etkili ve isabetli bir uçak olmasına karşın yavaş, zırhsız ve düşman avcılarına karşı savunmasızdır. Bunun için çoğu zaman avcı uçaklarının koruması altında uçmuşlardır. Stukalar savaş boyunca devamlı geliştirilmişlerdir.Ju 87 G çeşidinde düdükler çıkartılmış onun yerine 37mm'lik toplar konularak bir tank savar uçağına dönüştürülmüştür.

Stukalar hedefe dalmadan önce yüksekte uçmak ve hedef göründükten sonra 90 dereceye yakın bir açı ile hedefe dalıp bombalarını bırakmak üzere tasarlanmıştır. Dalış sırasında havacılar yüksek yer çekimi gücüne maruz kaldıkları için hakimiyetlerini kaybedebiliyorlardı ve bu uçağın çakılmasına yol açabiliyordu. Bundan dolayı Stuka'lar dalış sırasında yere çok yaklaştıkları zaman kendilerini düzeltme düzeneklerine sahiptiler

dW3lyZ.jpg

Messerschmitt Me 163

Me 163 Komet, Alexander Martin Lippisch tarafından tasarlanmış,[1] tarihin tek roket itkili savaş uçağıdır. II. Dünya Savaşı sırasında Alman Hava Kuvvetleri tarafından kullanılmıştır. Devrimsel tasarımı ve rakipsiz performansına rağmen, kullanımının tehlikeli oluşu sebebiyle sadece birkaç Müttefik savaş uçağı düşürebilmiştir.Tasarım çalışmaları, Deutsche Forschungsanstalt für Segelflug (DFS) — Alman Planör Uçuşu Enstitüsü'nün istekleri üzerine başladı. İlk tasarımları daha önceden geliştirilmiş Lippisch Delta IV, diğer adıyla DFS 39 modelinden çevrilerek yapılmıştı ve uçak iskeletinin denenmesi amacıyla tam bir planör olarak kullanıldı.

Daha büyük bir yeni versiyon, küçük bir pervaneli motora sahipti ve DFS 194 adıyla tasarlandı. Bu versiyon kanat ucuna takılı dümenler kullanıyordu. Lippisch bu tasarımın yüksek hızda sorun yaratacağını düşünerek sonraki modellerde konvansiyonel arka dikey stabilizöre yer verdi. Tasarım, planör atalarından önemli izler taşıyordu, bu izler arasında uçuş sırasında içeri çekilebilen, iniş için kullanılan kızaklar da vardı. Kalkış için, özel olarak tasarlanmış çapraz aksların ucuna kolaylıkla bağlanan bir çift tekerlek kullanılıyordu. Bu sistem uçöağın iniş kızaklarına bağlanıyor, kalkıştan hemen sonra araçtan ayrılarak yere bırakılıyor, bu sayede uçakta ağırlık, yer ve yakıt tasarrufu sağlanıyordu. Planlarda 400 kg (882 lbf) Walter R-1-203 roket motoruna uygun zamanda geçmek vardı.

31LWbO.jpg

Heinkel He 162

Heinkel He 162 Volksjäger ("Halkın Savaşçısı"), Luftwaffe tarafından II. Dünya Savaşı sırasında kullanılan, tek motorlu, jet itkili avcı uçağı. Birinci nesil jet uçaklarının en hızlısıdır. Volksjäger, RLM'nin He 162 için resmi adıdır. Uçağa üretim programının adı olarak Salamander ("Semender"), Heinkel tarafından ise Spatz ("Serçe") ismi verilmiştir. Savaş dolayısıyla metal arzının düşüklüğü ve bulunan metallerin cephe savaşçısı olacak Me 262 ve Ar 234 gibi uçaklara ayrılması sebebiyle uçağın büyük kısmı tahtadan yapılmıştır.

vQ5A1O.jpg

Arado Ar 96

Arado Ar 96, Alman yapımı tek motorlu, alçak tek kanatlı ve tamamı metal ile kaplı uçaktır. Arado Flugzeugwerke tarafından üretilmiştir. II. Dünya Savaşı süresince Luftwaffe'ler için standart bir eğitim uçağıydı.

89ZWpr.jpg

Aichi D3A

Aichi D3A (九九式艦上爆撃機 Kyūkyū Shiki Kanjō Bakugekiki?) (anlam: Doksan Dokuzuncu Tip Uçak Gemisinde Üslenen Bombardıman Uçağı, kısaca: Kyūkyū-Kan-Baku / 九九艦爆, Müttefik çağrı kodu: Val) Japon Aichi şirketi tarafından üretilmiş bir II. Dünya Savaşı pike bombardıman uçağıdır. Japon İmparatorluk Donanması uçak gemileritarafınca kullanılmak üzere savaşın ilk başlarında üretilen uçaklar, Pearl Harbor saldırısı da dahil olmak üzere neredeyse tüm harekatlarda kullanıldı.İlk prototip Aralık 1937'de tamamlandı ve uçuş testleri bir ay sonra başladı. İlk testler hayal kırıklığı yarattı, uçak geniş dönüşlerde kötü yönlendiriliyor ve güçten düşüyor, dar dönüşlerde ise yalpalama yapıyordu. Pike frenleri tasarım hızı olan 370 km/s hızda ağır bir şekilde titreşim yapıyordu ve Donanma zaten daha hızlı pike hızı istiyordu.

İkinci uçak sorunları çözmek için muazzam bir modifikasyon sürecindeydi. Güç 840 BG lik üçlü Mitsubishi Kinsei bulunan Hikari ile arttırıldı ve dikey kuyruk yönlendirmeye yardım için genişletildi. Kanatlar uzunlukta çok az daha genişlemişti, ön kanatlar güçlendirilmişti ve güçlendirilmiş dalma frenleri monte edilmişti. Bütün bu iyileştirmeler yönlendirme kararsızlığı hariç tüm sorunları gidermişti ve bu sonuçNakajima D3N1'den üstün olmaya yeterliydi.

Aralık 1939'da Donanma, Donanma Tip 99 Uçak gemisi Bombardıman Model 11 siparişi verdi. Üretim modelleri çok az daha küçük kanatlar ve 1000 BG'lik Kinsei 43 veya 1070 BG lik Kinsei 44 motorlarla güçlendirilmiş bir şekle sahipti. Yönlendirmede kararsızlık ise uzun bir sırt kuyruğu ile çözülmüş ve uçak daha büyük bir manevra kabiliyetine ulaşmıştı.

A0789X.jpg

B-17 Flying Fortress

Boeing B-17 Flying Fortress ("Uçan Kale"), US Army Air Corps (USAAC) için II. Dünya Savaşı öncesinde geliştirilmiş dört motorlu ağır bombardıman uçağı.

B-17'nin temel görevi Alman endüstriyel ve sivil hedeflerine karşı stratejik gündüz nokta bombardımanıydı.Normandiya Çıkarması öncesinde yapılan Operation Pointblank'de İngiltere'ye üslenmiş ABD 8. Hava Filosu ve İtalya üslü 15. Hava Filosu, RAF Bomber Command'ın gece alan bombardımanına tamamlayıcı unsur olarak görev yaptı. Ayrıca B-17'ler daha düşük seviyede de olsa Pasifik savaşlarında kullanıldı. B-17'ler her köşesinde ve üst ve alt taretlerinde bulunan 50 kalibrelik makinalı tüfekler nedeniyle Flying Fortress ("Uçan Kale") olarak adlandırılmışlardır.

USAAC, savaş öncesindeki tasarımına uygun olarak B-17'yi stratejik bir silah olarak kullandı: yüksekten uçan, uzun menzilli ve yüksek bombardıman kapasiteli, ancak kolay düşmeyen bir uçak. Ağır savaş hasarına rağmen üssüne geri dönebilmesi ve yaptığı gövde inişleri B-17'yi bir ikona çevirdi.[4][5][6] B-24 Liberator'a göre daha düşük menzili ve bomba taşıma kapasitesine rağmen, anketler pilotların B-17'den daha memnun olduğunu göstermiştir.[7]B-17, II. Dünya Savaşı sırasında diğer tüm ABD uçaklarından daha fazla bomba taşımıştır. Örneğin Almanya'ya atılan 1.5 milyon ton bombanın 500 bin tonu B-17'ler ile atılmıştır.

Boeing B-17, Amerika Birleşik Devletleri’nin savaşta yer almasıyla birlikte cephenin tamamında en fazla görev yapan müttefik gündüz bombardıman uçağıdır. B-17'nin başarısı, emsalsiz ağır savunma donanımı ve sahip olduğu yüksek irtifa performansında gizlidir.

D82WQz.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polikarpov Po-2 de unutulmaması gereken uçaklardan.

dönemine göre ilkel bi yapıya sahip olması sayesinde çok hasar alsada havada kalabiliyormuş. maksimum uçuş hızı Messerschimitt bf 109 ve Focke-Wulf fw 190 ların STALL hızına yakın olduğu için bu uçaklar Po-2 yi yeterli süre silah menzilinde tutamıyorlarmış. fiziksel hasarlarından çok verdikleri ruhsal hasarlarla ün yapmışlar. almanlar "sinir testeresi" adını takmış. gecenin bi yarısı büyük bi gürültüyle uçmaya başlayıp bomba yağdırıyorlamış. almanlar için bundan daha büyük demoralizasyonuysa bu uçakları "nightwitches" diye adlandırılan sovyet bayan pilotların uçurmasıymış

article-2360652-1AC310F2000005DC-429_634x393.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polikarpov Po-2 de unutulmaması gereken uçaklardan.

dönemine göre ilkel bi yapıya sahip olması sayesinde çok hasar alsada havada kalabiliyormuş. maksimum uçuş hızı Messerschimitt bf 109 ve Focke-Wulf fw 190 ların STALL hızına yakın olduğu için bu uçaklar Po-2 yi yeterli süre silah menzilinde tutamıyorlarmış. fiziksel hasarlarından çok verdikleri ruhsal hasarlarla ün yapmışlar. almanlar "sinir testeresi" adını takmış. gecenin bi yarısı büyük bi gürültüyle uçmaya başlayıp bomba yağdırıyorlamış. almanlar için bundan daha büyük demoralizasyonuysa bu uçakları "nightwitches" diye adlandırılan sovyet bayan pilotların uçurmasıymış

article-2360652-1AC310F2000005DC-429_634x393.jpg

Polikarpov'u buraya yazmak yetmez. Benden aldığını yapıp buraya koyman lazım.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×