Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
             
Fatih Taş

1/35 I Challenger 2 TES I Ryefield Models I Fatih Taş

Recommended Posts

Abi eline sağlık. Ben genelini çok beğendim ama çamur kısmını beğenemedim. Sanki modele etek giydirmişsin gibi olmuş. Islak çamur, kuru çamur, toz sıralaması doğru ama doğal değil. Araç yanlardan aşırı çamur almış ama tekerleklere bir tane çamur parçası bile bulaşmamış. Bir de paletler yan zırhlara göre çok içerideler. Oradan nasıl çamur fırlattılar da yandaki ek zırhlar çamurlandı? Paletlerden sıçramadıysa o çamur nereden geldi? Eğer araç o seviyeye kadar çamura batmış diye düşünmüşsen abi sonuçta asker geçmişi olan bir abimiz olarak bir tankın o derece çamura girebildiğini gördün mü? Bence şu alttaki gibi bir eskitme daha doğal olurdu:

EBnfhW8W4AoDktM.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 dakika önce, Kürşat Kaan Kerimoğlu yazdı:

Abi eline sağlık. Ben genelini çok beğendim ama çamur kısmını beğenemedim. Sanki modele etek giydirmişsin gibi olmuş. Islak çamur, kuru çamur, toz sıralaması doğru ama doğal değil. Araç yanlardan aşırı çamur almış ama tekerleklere bir tane çamur parçası bile bulaşmamış. Bir de paletler yan zırhlara göre çok içerideler. Oradan nasıl çamur fırlattılar da yandaki ek zırhlar çamurlandı? Paletlerden sıçramadıysa o çamur nereden geldi? Eğer araç o seviyeye kadar çamura batmış diye düşünmüşsen abi sonuçta asker geçmişi olan bir abimiz olarak bir tankın o derece çamura girebildiğini gördün mü? Bence şu alttaki gibi bir eskitme daha doğal olurdu:

EBnfhW8W4AoDktM.jpg

Teşekkür ederim Kürşat :) 

Belirttiğin aksaklıklar konusunda %100 haklısın. Tankın kulesine kadar çamura bulandığına gözümle şahit oldum ki Trakya'nın çamuru bu konuda meşhurdur. Ancak etekler bu kadar çamurken yürüyen aksamın nispeten temiz olması çok doğal değil. Bu durumun sadece bir durumda oluşma ihtimali var ki o da aracın arazide çamurlandıktan sonra uzunca bir süre asfaltta yola devam etmesi :) Ama benim durum o nedenden değil kendi beceriksizliğimden kaynaklandı. İnternette çok az olan ve senin de örnek gösterdiğin tank kadar kirletme hedefiyle yola çıktım. Önce alt kısmı yaptım ki üst kısım da  ona uygun olsun. Ancak üst tarafı yaparken ayarı kaçırdım ve geri alamayınca üzerine devam ettim. Böylece hafif tozlu çamurdan kalın çamur mecburi gidiş oldu :blink:

Aslında tembellik yapmayıp yürüyen aksamı da o kadar kirletsem daha savunulabilir bir model olurdu:rolleyes: Ama belirttiğim gibi öğrenmeye devam. Güzel eleştirilerin için de tekrar teşekkür ederim :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eline sağlık komutanım. 

Çok güzel olmuş. Bende hekimim gibi çamura biraz takıldım. Yol tekerlerinde olmayıp eteklerin bu kadar çamur olması doğal gözükmedi (ama asfaltta uzun süre giderse doğalmış sayende onu da öğrendim :), işin başındaki adam böyle tecrübeli oluyor işte)

Bazen gerçek resimleri birebir modele aktarsak hatalı gibi gözüküyor :D:D 

events-second-world-war-wwii-russia-1942

Biri bu yukarıdaki çamuru bire bir yapsa, elinin ayarınaaa... ayarı yok derim :D:D Bir saatten sonra birazda işin artistliği işe karışıyor artık.

Sanırım derin bir çamur içinden geçmiş etkisi vermek istediniz. önden arkaya doğru aynı seviyedeki çamur izi gayet iyi olmuş. 

Sis havan kapakları biraz parlak geldi gözüme. Ustası sizsiniz. Bizati yakında gören mıncıklayan biri olarak siz daha iyi bilirsiniz :D:D Biz yüzyıllar önce 9 ay tank gomtanlığı yaptık sadece. Unuttuk gitti :) 

51197499564_b33ca1702e_b.jpg

 

Kulenin tepesindeki rakı masası kılıklı şey ne :D:D onu merak ettim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 dakika önce, Bulut Solmaz yazdı:

Eline sağlık komutanım. 

Çok güzel olmuş. Bende hekimim gibi çamura biraz takıldım. Yol tekerlerinde olmayıp eteklerin bu kadar çamur olması doğal gözükmedi (ama asfaltta uzun süre giderse doğalmış sayende onu da öğrendim :), işin başındaki adam böyle tecrübeli oluyor işte)

Bazen gerçek resimleri birebir modele aktarsak hatalı gibi gözüküyor :D:D 

events-second-world-war-wwii-russia-1942

Biri bu yukarıdaki çamuru bire bir yapsa, elinin ayarınaaa... ayarı yok derim :D:D Bir saatten sonra birazda işin artistliği işe karışıyor artık.

Sanırım derin bir çamur içinden geçmiş etkisi vermek istediniz. önden arkaya doğru aynı seviyedeki çamur izi gayet iyi olmuş. 

Çok teşekkür ederim Bulut :) 

Senin de örnek verdiğin gibi doğa çok enteresan durumlar ortaya çıkarabiliyor. Zamanında Polatlı'da görev yaparken benim taburdaki Fırtınaların bir atışta ulaştığı tozlanma seviyesini keşke fotoğraflasaymışım çünkü anlatmaya kalksam kimseyi inandıramam :) 

Yukarıda belirttiğim gibi bendeki durum kabiliyet/tecrübe eksikliğine dayalı mecburiyet :) Niyet başka, amel başka oldu:D 

 

36 dakika önce, Bulut Solmaz yazdı:

 

Sis havan kapakları biraz parlak geldi gözüme. Ustası sizsiniz. Bizati yakında gören mıncıklayan biri olarak siz daha iyi bilirsiniz :D:D Biz yüzyıllar önce 7 ay tank gomtanlığı yaptık sadece. Unuttuk gitti :) 

51197499564_b33ca1702e_b.jpg

Sis havan kapakları modele göre metal veya kauçuk olabilir ama çoğunlukla mat olur. Benim modeldekiler biraz fotoğraflama ile alakalı ama bir tur daha mat vernik uygularım ilk fırsatta :)  

38 dakika önce, Bulut Solmaz yazdı:

Kulenin tepesindeki rakı masası kılıklı şey ne :D:D onu merak ettim. 

Kulenin üzerindeki rakım masasına (sesli güldüm okuyunca :) ) gelince;

Tankın modeli Challenger 2 ama versiyonu TES - Theatre Entry System. İngilizce askeri terminolojide ana muharebe bölgeler için THEATRE terimi kullanılıyor. Bizdeki karşılığı CEPHE olmakla beraber İngilizcede cephe tabiri FRONT olarak kullanılır ve THEATRE içerisinde spesifik bir muharebe bölgesini ifade eder.

Burada kastedilen THEATRE ile sanırım meskun mahal muharebelerinin ağırlık kazandığı Irak, Afganistan gibi gayri nizami/asimetrik harbin yaşandığı yerler. Bunu  tank üzerindeki öz-savunma sistemlerinden anlıyoruz. Reaktif ve slat (kafes) zırhlar, uzaktan (tank içinden) komutalı makinalı tüfek istasyonu, hedef tespit sistemleri ve rakı masası kılıklı jammer/karıştırıcı anten/verici grubu.

Çoğunlukla meskun mahalde yaşana gayrinizami / asimetrik harpte isyancı/terörist gruplar tarafından en çok tercih edilen saldırı yöntemi ne yazık ki El Yapımı Patlayıcılardır (EYP/IED). Sadece askeri hedefleri etkileyebilmek içi bunların tetiklemeleri ise genellikle telsiz veya cep telefonu aracılığıyla yapılır. Kablolu patlatma daha kolay tespit edildiği için bu yöntem çok tercih edilmez. Tabla üzerindeki her bir anten farklı bir frekanstan yayın yaparak farklı frekansları baskı altına almayı hedefler ki böylece düşman güçler patlayıcıları zamanında tetikleyemesin. Bizde de Kirpi araçlarının arka kısmında benzer jammer anten grubunu görebilirisin.

Biraz uzun oldu ama anlatabildim sanırım :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 saat önce, Fatih Taş yazdı:

Merhaba dostlar, bu yakışıklı arkadaşa da final demenin zamanı geldi :) Son dönemin öne çıkan firmalarından birisi olan Ryefield Models'in bu kitini kesinlikle tavsiye ederim. Hiç bir uyum problemi olmayan, doyurucu detay seviyesi ile çok tatmin edici bir kit ve ne yazık ki olumsuz tek tarafı fiyatı (bir de namlu montajına dikkat):(

Gelelim benim neler yapabildiğime :) Yanlış boya tercihini saymazsak montaj ve boya bölümünü kabul edilebilir seviyede yaptığımı düşünüyorum. Yıkama, yağlı boya (dot filter) ve dökülme (chipping) uygulamaları da fena olmadı. Yeni yeni öğrendiğim eskitme işinde ilk gerçek çamur denemem (G6 Rhino'yu saymazsak :)) bu modele kısmetmiş. Üç-dört farklı detay ürünü kullanarak bir şeyler yapmaya çalıştım. Mükemmel hatta orta seviye bile olmadılar ama çamur işinin matematiğini kısmen anladım diyebilirim. Bir sonraki denememin daha iyi olacağına eminim :) En son mat vernik ve genel toz uygulaması ile eskitmeyi tamamladım. Anten, farlar, çeki halatları gibi son detaylar da eklendikten sonra model görüşlerinize hazırdır efendim. Her zaman olduğu gibi atış serbest, hunharca eleştirebilirsiniz :) 

 

20210523_080637

 

Ellerinize sağlık :D Genel anlamda çok başarılı :wub:  Çamur işi biraz zor açıkçası WWII Tiger -lara yakışıyor ama ben modern araçlarda kaçıyorum belki rus t-80, BTR lere yapılır :)  ondan tozlanma seviyesinde bırakıyorum.. :D Bu arada ben de kısa dönem şansa Ankara'da Tank-er dim sonrasında Babaeski'ye geçmiştim; orada da leo 2 ile zpt üzerinden o Trakya çamurunu temizliyorduk :D  

Yorumlara katılıyorum ama çamur aslında bence baya başarılı olmuş.. Tamiya earth gibi bir boyayı, deck tan renkleri ile aça aça gelişi güzel farklı tonlar veya wash ile farklı renk geçişleri veya  güzel derinlik belki yakalanabilir .. Tekerler de hızlıca aynı seviyeye gelir ama içsel olarak bitmişse de içinden gelmek kişinin :D Bu arada görüntüsünü sevdiğim seviyede bırakıyorum aracı, ondan hiç %100 yapamadım, bir yerleri boyamadan bırakıyorum .. :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eline sağlık çok beğendim ben . 
Fatih’e araziyi öğretemem benden çok çamur temizlemiştir 😀 

Aslında çamurun nerde nasıl bulaşacağı belli olmaz , böyle de olabilir , ben yine de eksik kalmış diyenlerdenim, yukarı doğru azalışlar daha yumuşak olabilirdi . Bir de sanırım paletler ve tekerlekler hiç kirlenmemiş o çamurdan . 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 saat önce, y a m a n a y d ı n yazdı:

Ellerinize sağlık :D Genel anlamda çok başarılı :wub:  Çamur işi biraz zor açıkçası WWII Tiger -lara yakışıyor ama ben modern araçlarda kaçıyorum belki rus t-80, BTR lere yapılır :)  ondan tozlanma seviyesinde bırakıyorum.. :D Bu arada ben de kısa dönem şansa Ankara'da Tank-er dim sonrasında Babaeski'ye geçmiştim; orada da leo 2 ile zpt üzerinden o Trakya çamurunu temizliyorduk :D  

Yorumlara katılıyorum ama çamur aslında bence baya başarılı olmuş.. Tamiya earth gibi bir boyayı, deck tan renkleri ile aça aça gelişi güzel farklı tonlar veya wash ile farklı renk geçişleri veya  güzel derinlik belki yakalanabilir .. Tekerler de hızlıca aynı seviyeye gelir ama içsel olarak bitmişse de içinden gelmek kişinin :D Bu arada görüntüsünü sevdiğim seviyede bırakıyorum aracı, ondan hiç %100 yapamadım, bir yerleri boyamadan bırakıyorum .. :P 

Teşekkür ederim Yaman Bey :) 

Forumdaki Tankı nüfusu bayağı fazlaymış :D Trakya'nın çamuru ile tanıştıysanız size bir şey söylememe gerek yok :) Modelcilik işini tamamen keyif amaçlı yapan birisi olarak bitiş ile ilgili görüşlerinize kesinlikle katılıyorum. Ancak görünen o ki genel istek üzerine çamur bölümüne bir el atmak gerekecek, Tavsiyenizi mutlaka deneyeceğim :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 saat önce, Erhan Atalay yazdı:

Eline sağlık çok beğendim ben . 
Fatih’e araziyi öğretemem benden çok çamur temizlemiştir 😀 

Aslında çamurun nerde nasıl bulaşacağı belli olmaz , böyle de olabilir , ben yine de eksik kalmış diyenlerdenim, yukarı doğru azalışlar daha yumuşak olabilirdi . Bir de sanırım paletler ve tekerlekler hiç kirlenmemiş o çamurdan . 
 

Erhan çok teşekkür ederim :) 

Çamura batmışlığım da temzilemişliğim de çoktur :) Yaman bey'e de belirttiğim gibi çamurlara dokunmak şart oldu, ilk fırsatta çalışayım bakalım :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fatih hocam anca uygun zaman buldum yazabiliyorum. Çok hoşuma gitti gerçekten. Benim için de referans niteliğinde bir çalışma oldu.

RyeField benim de gözüme takılıyor son dönemde. Kitleri gerçekten çok başarılı.

Çamur da çok güzel olmuş, madem çamur işini çözdünüz bizi aydınlatıcı bir makale hazırlayın biz de öğrenelim :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 25.05.2021 at 22:28, Enes ÇALDIR yazdı:

Fatih hocam anca uygun zaman buldum yazabiliyorum. Çok hoşuma gitti gerçekten. Benim için de referans niteliğinde bir çalışma oldu.

RyeField benim de gözüme takılıyor son dönemde. Kitleri gerçekten çok başarılı.

Çamur da çok güzel olmuş, madem çamur işini çözdünüz bizi aydınlatıcı bir makale hazırlayın biz de öğrenelim :D

Teşekkürler Enes :) Senin Challenger'ı da merakla bekliyorum. Çamur konusunda iltifat etmişsin, daha paylaşacak kadar iyi olmadı. Ama bir iki model sonra daha iyi olur sanırım ki o zaman mutlaka tecrübelerimi paylaşırım :) 

On 25.05.2021 at 22:58, Kürşat Kaan Kerimoğlu yazdı:

Abi ben hayatım boyunca sadece 1 tane müzede duran tank gördüm. Benim söylediklerimi modelci gözüyle bakan bir kişinin yorumları olarak değerlendir lütfen.

Kürşatçım emin ol senin tank bilginin yarısı kadar bilgisi olmayan tonla tankçı vardır piyasada :) Bu iş biraz ilgi meselesi, Fırtına obüsünde çalışıp sadece kendi görevi ile ilgili konulardan başka hiçbir şey bilmeyenler gördü bu gözler :( Senin bizimle paylaştığın makaleler az şeyler mi;) 

On 26.05.2021 at 09:50, baki temel yazdı:

komutan ellerine sağlık yürüyen aksamıda çamurla bitsin bu iş yoksa doktor ve saz arkadaşları yerler seni:D:P

ama söylediklerinede katıldığımı belirteyim de benide yemesinler;)

Sıkıntı yok Baki abi, ben de baktım sıkışıyorum, yatarım çamura:D

On 26.05.2021 at 13:17, Kenan Turhan yazdı:

Fatih hocam ellerine sağlık,güzel imalat tatmin edici final :) daha ne diyeyim ki;)

Çok teşekkür ederim üstadım :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 23.05.2021 at 15:07, Fatih Taş yazdı:

Çok teşekkür ederim Bulut :) 

Senin de örnek verdiğin gibi doğa çok enteresan durumlar ortaya çıkarabiliyor. Zamanında Polatlı'da görev yaparken benim taburdaki Fırtınaların bir atışta ulaştığı tozlanma seviyesini keşke fotoğraflasaymışım çünkü anlatmaya kalksam kimseyi inandıramam :) 

Yukarıda belirttiğim gibi bendeki durum kabiliyet/tecrübe eksikliğine dayalı mecburiyet :) Niyet başka, amel başka oldu:D 

 

Sis havan kapakları modele göre metal veya kauçuk olabilir ama çoğunlukla mat olur. Benim modeldekiler biraz fotoğraflama ile alakalı ama bir tur daha mat vernik uygularım ilk fırsatta :)  

Kulenin üzerindeki rakım masasına (sesli güldüm okuyunca :) ) gelince;

Tankın modeli Challenger 2 ama versiyonu TES - Theatre Entry System. İngilizce askeri terminolojide ana muharebe bölgeler için THEATRE terimi kullanılıyor. Bizdeki karşılığı CEPHE olmakla beraber İngilizcede cephe tabiri FRONT olarak kullanılır ve THEATRE içerisinde spesifik bir muharebe bölgesini ifade eder.

Burada kastedilen THEATRE ile sanırım meskun mahal muharebelerinin ağırlık kazandığı Irak, Afganistan gibi gayri nizami/asimetrik harbin yaşandığı yerler. Bunu  tank üzerindeki öz-savunma sistemlerinden anlıyoruz. Reaktif ve slat (kafes) zırhlar, uzaktan (tank içinden) komutalı makinalı tüfek istasyonu, hedef tespit sistemleri ve rakı masası kılıklı jammer/karıştırıcı anten/verici grubu.

Çoğunlukla meskun mahalde yaşana gayrinizami / asimetrik harpte isyancı/terörist gruplar tarafından en çok tercih edilen saldırı yöntemi ne yazık ki El Yapımı Patlayıcılardır (EYP/IED). Sadece askeri hedefleri etkileyebilmek içi bunların tetiklemeleri ise genellikle telsiz veya cep telefonu aracılığıyla yapılır. Kablolu patlatma daha kolay tespit edildiği için bu yöntem çok tercih edilmez. Tabla üzerindeki her bir anten farklı bir frekanstan yayın yaparak farklı frekansları baskı altına almayı hedefler ki böylece düşman güçler patlayıcıları zamanında tetikleyemesin. Bizde de Kirpi araçlarının arka kısmında benzer jammer anten grubunu görebilirisin.

Biraz uzun oldu ama anlatabildim sanırım :) 

cevap ders niteliğinde olmuş teşekkürler. Sayenizde öğrenmiş oldum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fatih bey güzel bir model elinize sağlık ben çamurla alakalı bir şey yazmıyorum sonuçta zamanla çok daha güzel işler gelecek sadece boyama konusunda bir düşüncem vardı çok güzel ve büyük bir İngiliz tankı reaktif zırh plakaları bolca kullanılmış biraz daha bu plakalara tonlama yapabilirdiniz ondan sonraki weathering aşamaları ile çok daha güzel olurdu diye düşünüyorum saygılar

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 06.10.2021 at 16:57, metin sönmez yazdı:

Fatih bey güzel bir model elinize sağlık ben çamurla alakalı bir şey yazmıyorum sonuçta zamanla çok daha güzel işler gelecek sadece boyama konusunda bir düşüncem vardı çok güzel ve büyük bir İngiliz tankı reaktif zırh plakaları bolca kullanılmış biraz daha bu plakalara tonlama yapabilirdiniz ondan sonraki weathering aşamaları ile çok daha güzel olurdu diye düşünüyorum saygılar

Teşekkürler Metin Bey :) Aslında yapım aşamaları paylaşımlarında da fotoğrafladığım gibi bir miktar tonlama yaptım ama eskitme aşamalarında kaybolmuş gibi görünüyorlar. Özellikle eskitme konusu için daha kilometre yapmak lazım :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×