Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
             
Mustafa Batukaan

1/72 | UH-60 | Revell | Mustafa Batukaan

Recommended Posts

Herkese merhabalar,

Öncelikle bu yapmış olduğum 3. yada 4. model...  Aşağıda Fotoların başlıklarında yaşadığım bazı sorunları da yazıyorum, ustalar kıymetli yorumlarını paylaşabilirlerse çok sevinirim .

Aslında daha önce 1/72 ölçekte F16  ve F14 denemeleri yapmıştım ama onlar hiç paylaşamayacağım kadar kötüydüler. :) Devam eden süreçte de vakit buldukça teknikleri araştırıp öğrenmeye çalıştım ve Revell'in 1/72 ölçekteki Uh-60 modelini aldım

 

aslında başlarda her şey güzel gidiyordu; bir müddet sonra gözlerim seçmekte zorlansa da ( büyütecim yoktu ) cockpit kısmını ve dekallerini tapmaladım 

BjtEy1.jpg

http://xsdLrc.jpg

 

Cockpit tamalandıktan sonra gövde kısmını birleştirildi ve açıkcası parçaların birleşme ve bağlantı noktalarınıda oldukça başarılı buldum. çok fazla sorun çıkartmadı, sadece bazı parçalarda kalıp izi yada ufak çapaklar var.

http://uaTEWK.jpg

http://RO7LIF.jpg

 

Üsteki fotoda da belli olacağı üzere gövde birleşme noktalarının biraz macun işi vardı ve aslında ilk sorunda burada başladı Tamiya'nın gri renkli olan Putty'sini kullandım yaklaşık 1 saat sonra kurudumuştu ve zımparasını yapıp astara geçtim. Ancak Astar sonrasında uyguladığım Puty çökme yaptı ve ek yerleri daha çok belli oldu. acaba neden böyle olmuştur. 

 

http://9WUTtG.jpg

pfudFX.jpg

http://C5pHUQ.jpg

 

Aslarma işlemi bittikten ve kuruma süresinden sonra 0.2mm Air brush ile hat cizgilerine Tamiya nın siyah boyasını attım 

http://ekwfnM.jpg

 

daha sonrada önce düz hat cizgilerinin oratalarında kalan kısımlara 2 kat gövde rengini uyguladıktan sonra gövde renk karışımını biraz daha açık tonda ayarlamaya çalışarak iki katta komple uyguladım. 

http://lBq66p.jpg

 

Aslında bir acemi için Putty uygulamasının dışında bu noktaya kadar herşey iyiydi gövde rengi bitti bir kat Parlak vernik uyguladım. sonra Dekaller ve daha sonra bir kat daha parlak vernik attım. 

sonrasında ise Yağlı boya ile egsoz kısımlarına biraz karartma yapmaya çalışıp sonrasında da yine Tamiya'nın siyah panel line ugulaması yapıp, x20 tiner ilede temizledim 

Model gittikçe hoşuma gitmeye başlamış ve heyacanladırmıştı :) 

O sıra bu heyacanla şeffaf parçaların ustundeki maskeleme bantlarını sökmüş ve yine o dalgınlıkla model komple Mat vernik atmış bulundum. ve kaçınılmaz son şeffaf parcalar. buzlu bir görüntü aldı. bir anlık sinir ve üzüntü ile sebepsizce elime fırçayı alıp camları siyaha boyadım ve tamda bu anda modeli rezil ettim :(

 

http://x3TlcD.jpg

 

http://Qup5fO.jpg

 

http://35bdRM.jpg

 

http://cO2s2f.jpg

 

dolayısı ile kendimizi geliştirmeye devam ederken bu modelde başıma gelenlerde aşağıdaki gibidir. yardımcı olabilirseniz çok sevinirim 

 

 

1: Air brush ile boyayı attıktan sonra model üstünde tozlu bir görüntü oluyor. görüntünün yanı sıra elimle kontrol ettiğimde de pürüzlü bir yapıya sahip bu normal mi yoksa karışımda hatamı yapıyorum

Boyalar Tamiya seyreltici olarada akrilik tiner kullanıyorum.

 

2. Tamiya Putty çökme durumu bu neden olabilir. 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putty de çökme genelde olur biraz yüksek doldurup çökme sonrası zımparalayarak düzeltebilirsiniz.
Boyamada yaşadığınız sorun ise tabi denemeden birşey söylenemez ama boya tabancadan çıkıp modele ulaşmadan kurursa portakal kabuğu dediğimiz etkiyi gösterir. Bunu engellemenin yöntemleri ise airbrush ı daha yakından kullanmak (daha düşük basınç ile atmanız gerekebilir) yada inceltici boya karışımının içine Retarder denen boya donmasını geciktirici den eklemeniz gerekiyor. İçinde retarder olan tinerler var onlardan kullanabilirsiniz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mustafa ellerine sağlık. 4. model için gayet iyi bence. Her modelin bir öncekine tecrübe puanı olarak ekleniyor.

Efe'nin de dediği gibi o macun (bir çok macun) çökme eğilimindedir. O yüzden birden fazla tekrar uygulanabilir. Bunun dışında 1 saat aslında kısa bir süre. böyle geniş ve bol macun uygulanmış bir alanda ben bir gün bekliyorum. yada en az 3-4 saat. 1 saatte biraz ufalanma eğiliminde oluyor.

Çok gıcık ve çökmesi fazla, zorlu alanlarda Japon kullanılabilir. Ama ÇOK DİKKATLİ olunmalı. Japon akma, dağılma, sızma eğilimindedir. Şeffaf da olduğundan revizesi zordur. ne yaptığını anlayamayabilirsin. kürdan gibi bir aplikatör yardımıyla sürülmesini tavsiye ederim. Hatta siyah pigment ile karıştırılırsa renkli de olduğundan kolay görülür. Revizyonu için zımpara değil metal eğe daha iyi bir seçim olur. 

Not: Japon yapıştırıcı Modeli batırabilir de. Kesinlikle şeffaf alanlarda ve yakınında kullanılmamalı. Japon yapıştırıcı (CA) buharlaşan bir maddedir. Buharı şeffaf parçalara zarar verir.

Fırça kontrolüne de çalışmalısın. 

Kemer boyama alanında göze kötü görünen alanlar var. 

xsdLrc.jpg

 

Pencereleri siyaha boyamak!!! nereden aklına geldi bilmiyorum ama onlarda da taşma mevcut. Hatta çerçevenin bile üstünden geçmişsin.

cO2s2f.jpg

 

Sileceklerin ucunu da boya diyecektim ama komple camı boyamışsın.

Koltuktaki kemerleri maske bandından Krem tüpü metali (Kutsal Krem Tüpü :) ) vs gibi  materyallerden yapmak daha verimli ve güzel olurdu. 

Ana büyük sıkıntılardan ince ayrıntılara hiç girmedim. Bir çok birleşim yerinin revize istediği görünüyor. Kanatçıkların birleşim yeri mesela. Ağaçtan kesildiği yerin izi bile belli. 

Paller ne renk fotoğrafta parlıyor doğru düzgün göremedim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 saat önce, Mustafa Batukaan yazdı:

1: Air brush ile boyayı attıktan sonra model üstünde tozlu bir görüntü oluyor. görüntünün yanı sıra elimle kontrol ettiğimde de pürüzlü bir yapıya sahip bu normal mi yoksa karışımda hatamı yapıyorum

Boyalar Tamiya seyreltici olarada akrilik tiner kullanıyorum.

Buna cevap vermeyi unutmuşum :) Yaşlılık.

Aslında Efe yine güzel cevaplamış. Pütürlü yüzey sık karşılaşılabilen bir sorun. Boya yaptıktan sonra eğer ihtiyaç hissedersen yüksek kum bir zımpara sana yardımcı olabilir.

Olasılıklar çok fazla aslında.

  • Boya karışımı uygun olamaya bilir (kalın) yada homojen karışmamıştır.
  • Komprasörden çıkan hava nemlidir.
  • Basınç çok düşüktür
  • Çok uzaktan atmışsındır, boya partikülleri havada kurumuş yada birbirleri ile çarpışmıştır
  • Hava çok sıcaktır yine boya havada kurumuştur. (hehehe şu günlerde zor ihtimal ama yine de yazayım. Bu sorunu yaşayan ama başka zamanlarda okuyanlar da var ;) )
  • Canı öyle istemiştir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elinize sağlık. Ben de 1/100 sh-60 yapmıştım, forumda paylaşmaya yüzüm bile yoktu :) sizin bahsettiğiniz hata olmasa güzel bitecekmiş aslında.

10 saat önce, Mustafa Batukaan yazdı:

bir anlık sinir ve üzüntü ile sebepsizce elime fırçayı alıp camları siyaha boyadım ve tamda bu anda modeli rezil ettim

diğer sorularınıza gayet profesyonel cevaplar gelmiş zaten. ben haddim olmayarak sadece şunu eklemek istedim. bu hobide öğrendiğim ve herşeyde uygulamaya çalıştığım bir mesele var. Bir hata yapınca hatayı orada bırakıp başından kalmak lazım sanırım. günlerce, haftalarca hatta bazılarımızın yıllarca uğraştığı modeller bir saniyelik bir dalgınlıkla rezil olabilir ama hiçbir şey çözümsüz değil. Daha önce illa aynı hatayı yapan birileri olmuştur, sağda solda sormak lazım bu nasıl çözülür diye :)

yeni modelinizi üretim aşamaları konusuyla görmek dileğiyle. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 saat önce, Efe ERGÜZ yazdı:

Putty de çökme genelde olur biraz yüksek doldurup çökme sonrası zımparalayarak düzeltebilirsiniz.
Boyamada yaşadığınız sorun ise tabi denemeden birşey söylenemez ama boya tabancadan çıkıp modele ulaşmadan kurursa portakal kabuğu dediğimiz etkiyi gösterir. Bunu engellemenin yöntemleri ise airbrush ı daha yakından kullanmak (daha düşük basınç ile atmanız gerekebilir) yada inceltici boya karışımının içine Retarder denen boya donmasını geciktirici den eklemeniz gerekiyor. İçinde retarder olan tinerler var onlardan kullanabilirsiniz.

Putty için bir sonrakine dediğinizi deneyeceğim. birde bulut beyin belirttiği gibi tam kurumadan zımpara da yapmış olabilirim. Çünkü zımpara yaparken belli bölgelerde ufalanları görmüştüm. 

 

Boya kısmında ise portakal efektinden ziyade tozlanma gibi bir durumum var. Mesela düz zeminlerde parmağımla ovaladığımda boya toz şeklinde parmağıma bulaşıyor. 

kompresör üstünde ve  airbrush hortum bağlantı yerinde olacak şekilde 2 tane su tutucum var. hava basıncını da 1,5 barda tutuyorum bu durumda basıncı daha mı düşük tutmam gerekir acaba  

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 dakika önce, Şerif Sadık yazdı:

Elinize sağlık. Ben de 1/100 sh-60 yapmıştım, forumda paylaşmaya yüzüm bile yoktu :) sizin bahsettiğiniz hata olmasa güzel bitecekmiş aslında.

diğer sorularınıza gayet profesyonel cevaplar gelmiş zaten. ben haddim olmayarak sadece şunu eklemek istedim. bu hobide öğrendiğim ve herşeyde uygulamaya çalıştığım bir mesele var. Bir hata yapınca hatayı orada bırakıp başından kalmak lazım sanırım. günlerce, haftalarca hatta bazılarımızın yıllarca uğraştığı modeller bir saniyelik bir dalgınlıkla rezil olabilir ama hiçbir şey çözümsüz değil. Daha önce illa aynı hatayı yapan birileri olmuştur, sağda solda sormak lazım bu nasıl çözülür diye :)

yeni modelinizi üretim aşamaları konusuyla görmek dileğiyle. :)

teşekkürler, dediğiniz gibi bir kaç yerde sorunumu danıştım bazı önerilerde aldım. özellikle fren hidroliği ile ince bir uygulama yapıp boyayı kaldrmam önerildi. bugün denemesini yapacağım bakalım ne olacak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 saat önce, Bulut Solmaz yazdı:

Mustafa ellerine sağlık. 4. model için gayet iyi bence. Her modelin bir öncekine tecrübe puanı olarak ekleniyor.

Efe'nin de dediği gibi o macun (bir çok macun) çökme eğilimindedir. O yüzden birden fazla tekrar uygulanabilir. Bunun dışında 1 saat aslında kısa bir süre. böyle geniş ve bol macun uygulanmış bir alanda ben bir gün bekliyorum. yada en az 3-4 saat. 1 saatte biraz ufalanma eğiliminde oluyor.

Çok gıcık ve çökmesi fazla, zorlu alanlarda Japon kullanılabilir. Ama ÇOK DİKKATLİ olunmalı. Japon akma, dağılma, sızma eğilimindedir. Şeffaf da olduğundan revizesi zordur. ne yaptığını anlayamayabilirsin. kürdan gibi bir aplikatör yardımıyla sürülmesini tavsiye ederim. Hatta siyah pigment ile karıştırılırsa renkli de olduğundan kolay görülür. Revizyonu için zımpara değil metal eğe daha iyi bir seçim olur. 

Not: Japon yapıştırıcı Modeli batırabilir de. Kesinlikle şeffaf alanlarda ve yakınında kullanılmamalı. Japon yapıştırıcı (CA) buharlaşan bir maddedir. Buharı şeffaf parçalara zarar verir.

Fırça kontrolüne de çalışmalısın. 

Kemer boyama alanında göze kötü görünen alanlar var. 

xsdLrc.jpg

 

Pencereleri siyaha boyamak!!! nereden aklına geldi bilmiyorum ama onlarda da taşma mevcut. Hatta çerçevenin bile üstünden geçmişsin.

cO2s2f.jpg

 

Sileceklerin ucunu da boya diyecektim ama komple camı boyamışsın.

Koltuktaki kemerleri maske bandından Krem tüpü metali (Kutsal Krem Tüpü :) ) vs gibi  materyallerden yapmak daha verimli ve güzel olurdu. 

Ana büyük sıkıntılardan ince ayrıntılara hiç girmedim. Bir çok birleşim yerinin revize istediği görünüyor. Kanatçıkların birleşim yeri mesela. Ağaçtan kesildiği yerin izi bile belli. 

Paller ne renk fotoğrafta parlıyor doğru düzgün göremedim.

 

sırasıyla yanıtlamaya çalışayım. 

1: Japon yapıştırısı konusunda sadece model olarak değil genel hatımda ne zaman kullansam sorun yaşadım diyebilirim. bu yüzden modelde japon kullanımı en son çıkmazım :)

Hazır konusu açılmışken genel olarak tüm modellerde mi böyle yoksa ben hala uygulamada mı hata yapıyorum bilmiyorum. Genelde 1/72 modeller yapmak istiyorum. dolayısı ile hava araçlarındaki anten alıcı vs gibi çok ince ve küçük parçalar var. Bunları yapıştırırken hiç başarılı olamıyorum ya tutmuyor, ya tutup sonra düşüyor. Bunun üstüne parçaya bir kez daha yapıştırıcı sürünce de hiç tutmaz bir hal alıyor. 

Bu işin bir püf noktası var mı varsa nedir yardımcı olursanız çok sevinirim. 

2: Fırça kontrolüne kesinlikle çalışmam lazım ama bu modeldeki en büyük sorunum gözler oldu. Henüz bir büyüteç almadım ve modeli çıplak gözle yapmaya çalışıyordum daha sonra evde elime geçen bir el merceği ile devam etmeye çalıştım bu seferde bir elimle merceği tut diğer elimle fırçayı tut yakınlığı ayarla uzaklığı ayarla aman parça kaydı falan derken böyle oldu :):):):) 

 

3: Çerçeve dediğim gibi vernikten dolayı buzlanınca hiç düşünmeden elime gelen ilk şeyle boyadım :(

 

4: Kutal krem tüpünü takipteyim. ilk fırsatta onuda deneyeceğim. diğer kısımlar ise aynı sebep aslında elimden geldiğince temizlemeye çalıştım gerek zımpara gerek maket bıçağı ile uğraştım ama astar ve boya sonrası fark ettim ki yeterli seviyede yapamamışım 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 dakika önce, Mustafa Batukaan yazdı:

Hazır konusu açılmışken genel olarak tüm modellerde mi böyle yoksa ben hala uygulamada mı hata yapıyorum bilmiyorum. Genelde 1/72 modeller yapmak istiyorum. dolayısı ile hava araçlarındaki anten alıcı vs gibi çok ince ve küçük parçalar var. Bunları yapıştırırken hiç başarılı olamıyorum ya tutmuyor, ya tutup sonra düşüyor. Bunun üstüne parçaya bir kez daha yapıştırıcı sürünce de hiç tutmaz bir hal alıyor. 

Bu işin bir püf noktası var mı varsa nedir yardımcı olursanız çok sevinirim.

Boyanın üstüne model yapıştırıcıları tutmaz. Ben de bir çok ufak parçayı en son yapıştıranlardanım. Bazıları baştan yapıştırıyor. Onlar benden daha becerikli ben habire kırıyorum. :) 

Boyayı yapışacağı alanları (her iki parçada) kazımak yardımcı olabilir. Bunun dışında tek önerebileceğim lanetli japon olacaktır. Dediğin gibi Japon her şeyi mahvedebilir. Bu yüzden kürdan vs ile çok az kullanıyorum. 

22 dakika önce, Mustafa Batukaan yazdı:

2: Fırça kontrolüne kesinlikle çalışmam lazım ama bu modeldeki en büyük sorunum gözler oldu. Henüz bir büyüteç almadım ve modeli çıplak gözle yapmaya çalışıyordum daha sonra evde elime geçen bir el merceği ile devam etmeye çalıştım bu seferde bir elimle merceği tut diğer elimle fırçayı tut yakınlığı ayarla uzaklığı ayarla aman parça kaydı falan derken böyle oldu :):):):) 

dur daha yaşın ne :) Bir elde büyüteç diğer elde fırça ile boya yapamazsın zaten.

ben büyüteçli gözlük kullanıyorum. 3x 5x 

9944446468146.jpg

 

Sakın 15x 20x 25 fian olanlardan alma. Onla kuyumcu vs işi için

9977317031986.jpg

Masa üstü büyüteçler de var ama ben kullanışlı bulmadım. Var ama kullanmıyorum.

 

22 dakika önce, Mustafa Batukaan yazdı:

3: Çerçeve dediğim gibi vernikten dolayı buzlanınca hiç düşünmeden elime gelen ilk şeyle boyadım :(

Onu düzeltmek çok zor. imkansız değil ama zor. Özellikle sökmeden daha da zor.  ama o şekilde vernikle bıraksaydın daha iyi olurmuş. 

22 dakika önce, Mustafa Batukaan yazdı:

4: Kutal krem tüpünü takipteyim. ilk fırsatta onuda deneyeceğim. diğer kısımlar ise aynı sebep aslında elimden geldiğince temizlemeye çalıştım gerek zımpara gerek maket bıçağı ile uğraştım ama astar ve boya sonrası fark ettim ki yeterli seviyede yapamamışım 

Astar'ın bir avantajıda çıplak plastikte göremediğimiz hataları göstermesi. Astar sırasında gördüysen,  revize edip tekrar lokal olarak astar atmakta fayda vardı.

Ama bunlar başlangıç için doğal tepkiler ve hatalar. Hepimizin yaptığı şeyler. Benim direkt duvara vurup üstünde tepindiğim modellerim var :) Takma kafanı. İlk modellerin kusursuz olması pek imkan dahilinde değil. Yıllardır model yapıp ufak basit hatalar yapmaya devam ediyoruz. Ben bir adam biliyorum pisikletin çarkını ters takmıştı. Yuh yani. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 dakika önce, Bulut Solmaz yazdı:

Boyanın üstüne model yapıştırıcıları tutmaz. Ben de bir çok ufak parçayı en son yapıştıranlardanım. Bazıları baştan yapıştırıyor. Onlar benden daha becerikli ben habire kırıyorum. :) 

Boyayı yapışacağı alanları (her iki parçada) kazımak yardımcı olabilir. Bunun dışında tek önerebileceğim lanetli japon olacaktır. Dediğin gibi Japon her şeyi mahvedebilir. Bu yüzden kürdan vs ile çok az kullanıyorum. 

dur daha yaşın ne :) Bir elde büyüteç diğer elde fırça ile boya yapamazsın zaten.

ben büyüteçli gözlük kullanıyorum. 3x 5x 

9944446468146.jpg

 

Sakın 15x 20x 25 fian olanlardan alma. Onla kuyumcu vs işi için

9977317031986.jpg

Masa üstü büyüteçler de var ama ben kullanışlı bulmadım. Var ama kullanmıyorum.

 

Onu düzeltmek çok zor. imkansız değil ama zor. Özellikle sökmeden daha da zor.  ama o şekilde vernikle bıraksaydın daha iyi olurmuş. 

Astar'ın bir avantajıda çıplak plastikte göremediğimiz hataları göstermesi. Astar sırasında gördüysen,  revize edip tekrar lokal olarak astar atmakta fayda vardı.

Ama bunlar başlangıç için doğal tepkiler ve hatalar. Hepimizin yaptığı şeyler. Benim direkt duvara vurup üstünde tepindiğim modellerim var :) Takma kafanı. İlk modellerin kusursuz olması pek imkan dahilinde değil. Yıllardır model yapıp ufak basit hatalar yapmaya devam ediyoruz. Ben bir adam biliyorum pisikletin çarkını ters takmıştı. Yuh yani. :D 

merceği bu hafta halledeceğim.

Kıymetli bilgiler ve yorumlarınız için teşekkür ederim :) 

         

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 dakika önce, Mustafa Batukaan yazdı:

1: Japon yapıştırısı konusunda sadece model olarak değil genel hatımda ne zaman kullansam sorun yaşadım diyebilirim. bu yüzden modelde japon kullanımı en son çıkmazım :)

Hazır konusu açılmışken genel olarak tüm modellerde mi böyle yoksa ben hala uygulamada mı hata yapıyorum bilmiyorum. Genelde 1/72 modeller yapmak istiyorum. dolayısı ile hava araçlarındaki anten alıcı vs gibi çok ince ve küçük parçalar var. Bunları yapıştırırken hiç başarılı olamıyorum ya tutmuyor, ya tutup sonra düşüyor. Bunun üstüne parçaya bir kez daha yapıştırıcı sürünce de hiç tutmaz bir hal alıyor. 

Bu işin bir püf noktası var mı varsa nedir yardımcı olursanız çok sevinirim. 

daha önce denemedim, sadece videoyu bir kenara not etmiştim, şöyle bir super-glue applicator yapımı videosu var. kısaca dikiş iğnesinin ip geçirdiğimiz ucunu minik bir CA damlası tutacak formda modifiye ediyor :) videodaki gibi dremel falan değil de pense ile ucunu kesip, eğe/zımpara ile ucunu yumuşatıp yapasım var ama girişmedim daha.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mustafa Hocam, öncelikle eline emeğine sağlık. Ardından modelin başına gelen talihsiz durumlar için geçmiş olsun.

Bir model ilerlerken her hatamızda geriye dönüp bakarsak sabırsızlık ve zamanı iyi kullanmamak kaynaklı sorunlar olduğunu görürüz. 

En başta sabır çok önemli. İlk başlarda heyacan galip gelip sabırsızlıkla yapılan hatalar 2 şeye sebep olur. İlki İstediğimiz düzeyde bir model çıkmamasına ve ikincisi daha da kötüsü hobiden soğumaya... 

Ben de bir acemi olarak paylaşabileceğim en önemli tavsiye sabırlı olman.

Modeli yaparken yazdığın ilerlemeleri okuduğumda putty ye 1 saat sonra zımpaya başlaman, boyanın maket yüzeyinde tozlu olması, maskelemeyi erken sökmen vs. tamamı sabırsızlık ve zamanı iyi kullanmama kaynaklı. 

Tarayıcına "tamiya gray putty drying time" yazıp çıkanlara bir bak.

Tamiya gri putty zımparaya gelmesi 1 saat ama küçülmesi 24 saattir.  1 saat sonra zımparalanabilir görünse de küçülmesini 24 saatte tamamlar. Dolayısı ile çökmelerin sebebi bu. Burda kullandığının ürünlerin özelikle üretici prospektlerini incele.  Hiç olmadı benim yaptığımı yap. Yukarıda geveze ihtiyar gibi bir arkadaş (düşman da olabilir) edinip gecenin 2 sinde utanmadan whatsap tan soru sorabilir küfürlerin arasından istediğin cevabı alabilirsin. 😂😂😅

Bir diğer sorunun boyanın tozlanmasıydı. Acaba boyanı modeline atmadan yoğurt kabı veya plastik kaşıkta denedin mi? Muhtemelen denemedin. Bekarsan annen, evliysen eşinin tuhaf bakışları altında, ( yukarıdaki pinti ihtiyarın plastik kaşığa para vermemek için yaptığı gibi) attıkları yoğurt kapılarını toplamak için çöpü karıştırmanın gerekecek. Buna katlanacaksın.

Boyayı önce başka zeminde dene, tiner oranı, basınç, uç çapı, uzaklık vb ayarını yapıp öyle modele uygula. 

Diğer üzüldüğüm konu şeffaf parçaların maskesini erken sökmen. Bu da sabırsızlık kaynaklı. Model için bir program belirlemen ve ona uyman gerek. 

Mat vernik su bazlı mıydı? Eğer öyleyse mesela hafiften su ile ıslattığın Kuteçu ile silmeyi deneseydin belki spazmdan 3 hafta kolunu kullanamazdın ama model kurtulurdu.

Dediğim gibi acemiyim. Teknik detaylarda bilgi sığırcığım yukarıdaki forumun SİU' su  (B)Ulu Manitu 😂😂😂 kadar olmasa da bir hobidaşın olarak bir dahaki modeline başlamadan iyi bir program yaparak sabırla devam etmen. 

Hata elbette yapacaksın ama sabır en büyük silahın olsun. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7.04.2021 at 12:05, Mustafa Batukaan yazdı:

Fırça kontrolüne kesinlikle çalışmam lazım ama bu modeldeki en büyük sorunum gözler oldu. Henüz bir büyüteç almadım ve modeli çıplak gözle yapmaya çalışıyordum daha sonra evde elime geçen bir el merceği ile devam etmeye çalıştım bu seferde bir elimle merceği tut diğer elimle fırçayı tut yakınlığı ayarla uzaklığı ayarla aman parça kaydı falan derken böyle oldu :):):):)

Bunu yazmayı unutmuşum. 72 Ölçekte büyüteçe ihtiyaç duyulur mu tam bilemedim. Genelde küçük detaylar panel yıkama ve kuru fırça ile öne çıkarılabilir. O koltuktaki kemerleri hiç boyamadan yıkama ile derinlik katıp kuru fırça ile kenarları ortaya çıkarabilirdin. 

On 7.04.2021 at 12:26, Bulut Solmaz yazdı:

dur daha yaşın ne :) Bir elde büyüteç diğer elde fırça ile boya yapamazsın zaten.

ben büyüteçli gözlük kullanıyorum. 3x 5x 

Bu arkadaşın zaten gözleri görmez, buna hubble koysan fayda etmez de bakma forumun getir götür işlerini yapıyor yoksa katlanıyoruz işte. 

1/700 gemi PE’li falan ya da figür yapmıyorsan bu ölçeklerdeki boşuna gözünü yorma. Çok küçük parça boyamasında hilelere başvurabilirsin. Ya da gözlerin gerçekten bozuk, okumada sıkıntı yaşıyorsan o zaman yakın gözlük zamanın gelmiştir demek. 

Yine tekrar etmekte fayda var ben kendi deneyimlerimi paylaşıyorum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 saat önce, ismet güralp yazdı:

Mustafa Hocam, öncelikle eline emeğine sağlık. Ardından modelin başına gelen talihsiz durumlar için geçmiş olsun.

Bir model ilerlerken her hatamızda geriye dönüp bakarsak sabırsızlık ve zamanı iyi kullanmamak kaynaklı sorunlar olduğunu görürüz. 

En başta sabır çok önemli. İlk başlarda heyacan galip gelip sabırsızlıkla yapılan hatalar 2 şeye sebep olur. İlki İstediğimiz düzeyde bir model çıkmamasına ve ikincisi daha da kötüsü hobiden soğumaya... 

Ben de bir acemi olarak paylaşabileceğim en önemli tavsiye sabırlı olman.

Modeli yaparken yazdığın ilerlemeleri okuduğumda putty ye 1 saat sonra zımpaya başlaman, boyanın maket yüzeyinde tozlu olması, maskelemeyi erken sökmen vs. tamamı sabırsızlık ve zamanı iyi kullanmama kaynaklı. 

Tarayıcına "tamiya gray putty drying time" yazıp çıkanlara bir bak.

Tamiya gri putty zımparaya gelmesi 1 saat ama küçülmesi 24 saattir.  1 saat sonra zımparalanabilir görünse de küçülmesini 24 saatte tamamlar. Dolayısı ile çökmelerin sebebi bu. Burda kullandığının ürünlerin özelikle üretici prospektlerini incele.  Hiç olmadı benim yaptığımı yap. Yukarıda geveze ihtiyar gibi bir arkadaş (düşman da olabilir) edinip gecenin 2 sinde utanmadan whatsap tan soru sorabilir küfürlerin arasından istediğin cevabı alabilirsin. 😂😂😅

Bir diğer sorunun boyanın tozlanmasıydı. Acaba boyanı modeline atmadan yoğurt kabı veya plastik kaşıkta denedin mi? Muhtemelen denemedin. Bekarsan annen, evliysen eşinin tuhaf bakışları altında, ( yukarıdaki pinti ihtiyarın plastik kaşığa para vermemek için yaptığı gibi) attıkları yoğurt kapılarını toplamak için çöpü karıştırmanın gerekecek. Buna katlanacaksın.

Boyayı önce başka zeminde dene, tiner oranı, basınç, uç çapı, uzaklık vb ayarını yapıp öyle modele uygula. 

Diğer üzüldüğüm konu şeffaf parçaların maskesini erken sökmen. Bu da sabırsızlık kaynaklı. Model için bir program belirlemen ve ona uyman gerek. 

Mat vernik su bazlı mıydı? Eğer öyleyse mesela hafiften su ile ıslattığın Kuteçu ile silmeyi deneseydin belki spazmdan 3 hafta kolunu kullanamazdın ama model kurtulurdu.

Dediğim gibi acemiyim. Teknik detaylarda bilgi sığırcığım yukarıdaki forumun SİU' su  (B)Ulu Manitu 😂😂😂 kadar olmasa da bir hobidaşın olarak bir dahaki modeline başlamadan iyi bir program yaparak sabırla devam etmen. 

Hata elbette yapacaksın ama sabır en büyük silahın olsun. 

Sabır ve plan konusunda sonuna kadar haklısınız.

3 gündür evde çalışırken bile model pc nin yanında bana ben ona bakıyorum ve geriye dönük hata muhakemesi yaptığımda tüm sorunlar sizin de belirttiğiniz gibi aceleci ve plansız davranmaya geliyor. 

 

Örneğin, Cumartesi akşamı saat 21-22 sularında kutuyu açıp sadece cockpit kısmına başlayacağım diye masaya oturdum ama sonra bir baktımki saat sabaha karşı 04 olmuş ve ben ana gövdede zımpara yapmaya çalışıyordum :) buda  dolayısı ile hatalarla ve göz yorgunluğundan kaynaklanan pürüzlü parçalarla sonuçlandı. 

Şuan önümde İtaleri 1/72 F14A modeli duruyor ama kutusunu bile açmadım. önceliğim eksik olan birkaç yardımcı malzemeyi tamamlamak. Boya konusundaki sorunumu çözmek ve sizinde belirttiğiniz gibi bir plan dahilinde başlamak istiyorum. aksi halde bu hobiden sokuma konusunda okadar haklısınız ki insan kendi hatalarına kızıp sevdiği işe küsebiliyor. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 dakika önce, ismet güralp yazdı:

Bu arkadaşın zaten gözleri görmez, buna hubble koysan fayda etmez de bakma forumun getir götür işlerini yapıyor yoksa katlanıyoruz işte. 

Bir gün seni uzak bir köşeye götürüp orada bırakacağım. Sonra uğraş dur geri dönencem diye...

Share this post


Link to post
Share on other sites

diğer yandan bizim helikoptere gelirsek.  bir kaç deneme yaptım öncelikle çözüm önerilerinde en çok hidrolik yapı ve İPA söylenmişti

bende camların bir kısmında hidrolik diğer kısmında İPA denedim. ve gözlemlediğim hidrolik daha az zararla temizliyor. 

şuan son durum aşağıdaki gibidir. 

Wz9OrO.jpg

Rnc7ka.jpg

qMqRr0.jpg

 

buda kullanmış olduğum İPA 

io6Njz.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 dakika önce, ismet güralp yazdı:

Keşke siyah bırakıp diğer kısımları elden geçirip bu da böyle bitsin olsaydı. Her aşama artık can sıkar. 

yooo artık can sıkacak bir durum yok :) diğer ilk üç modelde yaptığım gibi bunda da sürekli yeni denemeler yapıp kendimizi geliştirmeye bakacağız :) 

 

yalnız bir sorum olacak, forumda boya yada boya karışımları hakkında bir şeyler bulmak istiyorum. Arama kutucuğuna yazdığımda sürekli, "birşeyler ters gitti" deyip herhangi bir başlık bulamıyor. 

bu tarz konu yada başlıklara nasıl ulaşabilirim :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 dakika önce, Mustafa Batukaan yazdı:

yalnız bir sorum olacak, forumda boya yada boya karışımları hakkında bir şeyler bulmak istiyorum. Arama kutucuğuna yazdığımda sürekli, "birşeyler ters gitti" deyip herhangi bir başlık bulamıyor. 

bu tarz konu yada başlıklara nasıl ulaşabilirim :( 

Bu sorun bende de var. Sanırım sistemsel. Gökay müdürümüze söyleyelim.

Boya konusunu teknikler ve sss bölümlerinde manuel arayabilirsin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 dakika önce, Mustafa Batukaan yazdı:

yalnız bir sorum olacak, forumda boya yada boya karışımları hakkında bir şeyler bulmak istiyorum. Arama kutucuğuna yazdığımda sürekli, "birşeyler ters gitti" deyip herhangi bir başlık bulamıyor. 

bu tarz konu yada başlıklara nasıl ulaşabilirim :( 

Forumun sisteminde bir kaç sıkıntı var. arama motoruda aynı sıkıntılı yerlerden biri. Ben login olmadan opera browser'dan arama yapıyorum. Kısmen çalışıyor.

Bu hali temizlenmiş hali mi? Onu anlayamadım... gri boyalı gibi de...

Wz9OrO.jpg

Valla dot3'ü öyle sağa sola bulaştırmadan sadece lokal olarak belli kısımları silmek büyük başarı. Tebrik ediyorum. Ben olsam sağada solda bir sürü yerin de boyası sökülmüş olurdu. bende sinirden kaldırıp duvara vurmuş olurdum :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 dakika önce, Bulut Solmaz yazdı:

Forumun sisteminde bir kaç sıkıntı var. arama motoruda aynı sıkıntılı yerlerden biri. Ben login olmadan opera browser'dan arama yapıyorum. Kısmen çalışıyor.

Bu hali temizlenmiş hali mi? Onu anlayamadım... gri boyalı gibi de...

Wz9OrO.jpg

Valla dot3'ü öyle sağa sola bulaştırmadan sadece lokal olarak belli kısımları silmek büyük başarı. Tebrik ediyorum. Ben olsam sağada solda bir sürü yerin de boyası sökülmüş olurdu. bende sinirden kaldırıp duvara vurmuş olurdum :D 

:) :) :) :) ben bile kendime hayret ettim...  ama evet bu temizlenmiş hali, ön ve kapılardaki kare camları dot3 le temizledim küçük camlarıda kürdan ie İPA sürüp üstünü de kulak çöpü ile sildim anca bu kadar oldu

camlardaki griliğin sebebi ise şu sanırım, vernik atarken kapılarda açıktaydı oradan içeri dolan vernik tozları camlara yapışmış olabilir. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ege    9
On 07.04.2021 at 10:08, Bulut Solmaz yazdı:

Kemer boyama alanında göze kötü görünen alanlar var. 

xsdLrc.jpg

bulut abinin de dediği gibi kemerler kötü gözükmüş keşke kemer izlerini boyasaydınız baya zorluyo insanı ama... Şimdi bir de c-160 var elimde onunkileri boyamam lazım ama baya fazla var üşeniyorum baya

Fk50cH.jpg

referans fotoğrafların çoğunda gri koltuk üzerine siyah kemerdi sanırım hiç yeşile rastlayamadım koltuk olarak o yüzden ben de gri - siyah boyadım 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×