Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
             
Şerif Sadık

1/72 | 1/4 Tonn Truck Willys | Mistercraft |Şerif Sadık

Recommended Posts

Merhabalar.

Kit stoğumdaki en korktuğum parçayı açtım. Sanırım kara araçları içinde en sevdiğim aracın 1/72 bu modelinin kötü çıkmasından ya da yaparken batırmaktan korkuyordum. Kit içeriği fotoğraflarını altta paylaşıyorum. Kutu içeriği korktuğum gibi çıkmadı. Çapak yok, detay seviyesi fena değil. Yaptığım kadarıyla uyum sorunu vs. olmayacak gibi görünüyor. İnşallah ikinci korkum da yersizdir, ben de batırmam güzel biter.

Herkese bol modelli günler.

1224281-12660-86-pristine.jpg

DSC_0931

 

DSC_0932

 

DSC_0933

 

DSC_0935

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolay gelsin.

Daha 72 ye cesaretim yok. Senin kitleri takip ediyorum. İleride referans alırım. 

Izgaradaki plaka kalıpta projektör gibi kalın olmuş. Kalıbın İçini boşaltıp tel ızgara yapsan da üstüne KKT’den yuvarlak plakayı kessen diye bir fikir olarak yani. Kiti bok etmek de var tabi sen bana uyma zaten. ???

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merhaba , 

Marka yeni ancak kit eski, Heller e ait bir kalıp . Bu tür kitler yorar ama uğraşınca başarılı bir model ortaya çıkar . 
ızgara kısmına başlamışsınız artık , yapacak bir şey yok , yoksa koyu bir yıkama ile derinlik sağlanabilirdi . kolaylıklar dilerim 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 saat önce, Ege Babacan yazdı:

Kolay gelsin, inşallah dilediğiniz gibi bir final olur.

çok teşekkürler.:)

10 saat önce, Hasan Şadi ÇELİK yazdı:

Kolay gelsin

teşekkür ederim :)

18 saat önce, Bulut Solmaz yazdı:

İyi yapmışsın. Zaten ölçek itibariyle çok ufacık bir şey. o hatalar belli olmaz.

Yaptık bir şeyler artık Bulut hocam, aslında önce fikirleri alsam daha iyi olacakmış, çok da iyi tavsiyeler geldi.

8 saat önce, ismet güralp yazdı:

Izgaradaki plaka kalıpta projektör gibi kalın olmuş. Kalıbın İçini boşaltıp tel ızgara yapsan da üstüne KKT’den yuvarlak plakayı kessen diye bir fikir olarak yani. Kiti bok etmek de var tabi sen bana uyma zaten.

teşekkür ederim İsmet hocam. Vallahi gaza gelip yapılacak çok yaratıcı bir fikir çok hoşuma gitti ama montajı yarıladım, ızgaranın arkasında far için şeffaf parça var vs., ona cesaret edemem. ama not ettim gelecek kitlerde böyle bir şey denenebilir.

40 dakika önce, Erhan Atalay yazdı:

Merhaba , 

Marka yeni ancak kit eski, Heller e ait bir kalıp . Bu tür kitler yorar ama uğraşınca başarılı bir model ortaya çıkar . 
ızgara kısmına başlamışsınız artık , yapacak bir şey yok , yoksa koyu bir yıkama ile derinlik sağlanabilirdi . kolaylıklar dilerim 
 

Çok teşekkür ederim Erhan bey, ilk 72'lik kara aracı denemem. bu yüzden fikirleriniz, yorumlarınız benim için değerli. bir videoda airfix'in 1/72 willys ızgarası için yaptığını görünce fena durmuyor diye gaza gelip denedim. inşallah model tamamlanınca pişman olacağım bir uygulama olmaz :) link için ayrıca teşekkür ederim.

 

18 saat önce, Ali Deveciler yazdı:

Kolay gelsin.

Bu mistercraflardan uygun fiyatlı olduklarından birkaç tane uçak maketi almıştım. Fakat hepsinde sorun yaşadım. Parçaları acayip uyumsuzdu. 

Bu kit fena görünmüyor. Özellikle aksesuarları pek güzel :) 

Teşekkür ederim Ali hocam. hobi sitelerinde ben de ucuz ucuz uçakları görünce bu pahalılıkta alsam mı diye düşünüyordum da, hiç güzel yorumlar okumamıştım sizin yorumunuzla da artık kesin emin oldum almamak konusunda.

Evet arka kasaya doldurmalık güzel parçalar vermişler. acaba kalıp alsam da bir iki yedeğe atsam mı diyordum gelecek modeller için. bu konuyu da sizin açmanız güzel oldu hocam, blue stuff ile bu mini mini aksesuarların altından kalkılır mı?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kitin çok uyum sorunu olmadığı için toplaması kolay oldu.

_20210304_104613

 

_20210304_104510

 

_20210304_105554

 

kitin sorunu kitapçıkta bir çok varyasyon yapılabilir gibi gösteriyor ama sizi ya bazı varyasyonlara zorunlu kılıyor ya da biraz parça ekle çıkar işine yöneltiyor. Misal İsmet beyin dediği gibi öndeki plaka kalın ve belki o varyasyonu yapmak istemiyorum. ama bunun için onu oyup ızgarayı sıfırdan yapmak lazım.

ya da üstteki fotoğrafta göstermeye çalıştım, tentesiz şekilde açık araba yapmak için o tente boruları/çıtalarını (neyse adı) kendiniz yapmanız gerekiyor. Kitte verdiği plastik parça tenteyle örtüleceği için yarım vermişler. Ben bu lehim teli ya da zil teli ile yapacağım (iyice düzleşirmeye çalışacağım bunlar sadece demo :)). sanırım lehim teli (yanlış hatırlamıyorsam 0.5'lik) kalın gelecek. zil teli ile devam edeceğim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toparlayınca güzel görünmüş. Tabi bazı detaylar biraz kaba gibi. Mesela direksiyon, etraftaki kulplar ve römorkun çeki demiri fazla kalın geldi. Yine de çok önemli değil. Belki bir tane de ben edinebilirim :)

Yapıştırıcınızı değiştirmeniz konusunda ısrarcıyım :) Yine ufak tefek taşmalar olmuş. Biraz pahalı gelebilir ama şu thin cement denen fırçalı şeyler çok işinize yarayacak.

Bir de bana göre bu tip araçları yaparken şase, gövde, iç aksam, tekerlek gibi parçaları önce boyayıp sonra birleştirmek lazım. Çok zaman alıyor ama bence çıkan sonuç daha iyi olur. 

Blue stuff konusu da biraz göreceli bence. Ürün çok işe yarar ve aşırı pratik. Titiz olunursa güzel kalıp alınıyor, fakat yine de köşeli çıkıntılı parçalarda detay kaybolması oluyor. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 dakika önce, Ali Deveciler yazdı:

Yapıştırıcınızı değiştirmeniz konusunda ısrarcıyım

 

5 dakika önce, ismet güralp yazdı:

Yapıştırıcı olarak ne kullanıyorsun?

Tamiya yeşil kafa ve revell iğne uçlu var. revell'i genelde kullanmıyorum. uçak gövdesi ya da kanatları yapıştırırken içine iyi oluyor. yoksa genelde yeşil kafayı kullanıyorum.

taşmalar malzemeden değil kısacası, beceriksizlikten (buraya utanan maymun emojisi yakışır). elim biraz hoyrat ve sakar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Branda demirleri, yan tutamaklar, dikiz aynası ve karartmalı aydınlatma önüne koruyucu demiri ( ya da başka bir işe mi yarıyor bilmiyorum :)) gibi parçaları eldeki ıvır zıvır tellerden yapmaya çalıştım. Fotoğraflarda ışık yine sorun oldu ama çözüm için adımlar atıyorum, kusurumuz affola :D

_20210309_135459

 

_20210309_135439

 

_20210309_135417

Dikiz aynası biraz ölçek dışı oldu sanırım. Fotoğrafta daha dikkat çekiyor.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Güzel gidiyor. Ayna gerçekten büyük. Ama ışık resim olayına hemen el at. Ehtiyarın biri gözleri de az görür zaten eleştirecek bir şey bulamayınca başka yerlere sarıyor.???

kite genel bakınca pek iyi bir kalıp değil gibi. Detaylar kaybolmuş. Gerçi ölçek te 72. Kürek ucu da çok kalın görünüyor. Onu silip KKT’den yaparsın aslında. 

Benim tavsiyelerimi dikkate alma şakın.  Modelleri maymun ederim de sonuçta. ???

Bunu görünce yurtdışı sepetimdeki Mistercraftları mercek altına almaya karar verdim.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 saat önce, ismet güralp yazdı:

kite genel bakınca pek iyi bir kalıp değil gibi. Detaylar kaybolmuş. Gerçi ölçek te 72. Kürek ucu da çok kalın görünüyor. Onu silip KKT’den yaparsın aslında. 

evet, ölçek küçük olunca çoğu detay yok olanlar da ölçek dışı oluyor. ama İsmet hocam güzel fikirlerin var :).  küreği denemek isterim, ama tabi plastiği sökmeden önce. beceremezsem üstündeki plastik kürek kalır :) bu arada mistercraft kitleri hakkında nette yorumlar genellikle kötü. ben bu kit hakkında 2 olumlu yorum okumuştum. willys hatrına risk budur deyip satın almıştım.

6 saat önce, Bulut Solmaz yazdı:

Eline sağlık. gayet güzel detaylar eklemişsin. Ayna o kadar da büyük değil. Aslında az bir şey büyük ama o ölçekte yaptığın kadarını yapmak bile başarı. Sapı tenekeden değil de arkadaki gibi bir telden filan yapsan çok daha iyi olur. 

teşekkür ederim Bulut hocam. aynayı aslında lehim telinden yaptım. o kadar küçük yuvarlak kkt ya da başka bir malzemeyi düzgünce kesemeyeceğime karar verince ince lehim telinin ucunu çakmakla 1 sn ısıttım. ucunda oluşan topcuğu ezdim yuvarlak yaptım. sapı aynanın arkasına doğru gitmediği için, ayna ile sap yekpare bir parça olduğu için çok gerçekçi olmadı ama ilk deneme için eh işte bir uygulama oldu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 saat önce, murathan köylü yazdı:

abi boyayı güneş altında bıraktıysan olabilir 

 

10 dakika önce, Muhteşem Fırtına Özçınar yazdı:

Bence de güzel olmuş son hali :) bana da inceltici oranıyla ilgili olabilir gibi geldi veya kuruma zamanındaki sıcaklık değişimi olduysa o olabilir mi? 

odam güneş yüzü görmüyor ama çok sıcaktan güneşten değil de soğuktan ya da dediğiniz gibi sıcaklık değişiminden olabilir.

24 dakika önce, ismet güralp yazdı:

Boya çok seyrelmiş olabilir mi? Katlar arası kurumadan attın sağa sola birikme yaptı belki. Ama çok güzel durmuş. İstesen böyle doğal yıpranma tonlama olmaz. Bozma bence. 

bu arada revell akrilik boya su ile inceltildi. göz kararı 1:1 gibi bir orandı. genelde gözle inceliyorum inceltme oranını, direkt bir oran kullanmıyorum.

ben de çok seyrettim heralde diye düşündüm. reddit'te de sormuştum biri de aynı şeyi demiş. güzel bir eskitme gibi olmuş. Fırçayla, istesem böyle yapamazdım. :D koltuk döşemesi, direksiyon vs detayları boyayıp atayım verniği.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×