Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
             
Onur Arslan

Airbrush Boyama Hatasi

Recommended Posts

Herkese merhaba,

Şu an yaptığım kiti boyarken bir sorunla karşılaştım. Muhtemelen çok temel bir şeyi yanlış yapıyorum, ama çözemedim:) Ustaların veya daha önce benzer bir problemle karşılaşıp çözenlerin yardımlarını rica ediyorum:)

Aklıma gelen tüm detayları vereceğim ki, belki tahmin etmediğim bir şey yaşadığım problem ile ilgili çıkar..

Kit Tamiya Nissan 370Z Heritage edition. Orjinal rengi sarı. İlk başta tamiya sprey boya ile boyadım, vernikledim. Fakat tepedeki decali ters yapıştırmak gibi bir hata yapınca kendime kızarak cezayı kestim ve gövdeyi dot3 e yatırdım. 

Boya söküldükten sonra, bu kez siyaha boyamaya karar verdim. Çünkü, sarı renge uygun decal lerim artık yok:)

Önce 2 kat tamiya açık gri sprey vernik attım. 1 hafta sonra ise, airbrush ile 3 kat boya attım. Kullandığım boya zero paints magnetic black. Sparmax max-3 airbrush ile 1.7 psi basınç kullandım. 

3-4 saat sonra baktığımda, bazı bölgelerin tam boyanmadığını gördüm ve 1 kat daha atmaya karar verdim. Ne olduysa bu 1 kattan sonra oldu. Sanki boya değil de, tiner atmışım gibi birçok bölgede beyaz/gri alanlar oluştu. Bunu nasıl tanımlayabilirim bilmiyorum. Bu yüzden resimleri ekleyeceğim. 

sevgili dostlar, ben nerde yanlış yaptım:)?

 

IMG_20210116_204904

 

IMG_20210116_204853

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gece gece birkaç yabancı forum karıştırdım, sanırım hatamı buldum.

Zeropaints boyaları çok ince katlar halinde atmak gerekir denilmiş. Boyanın çoğunluğu thinner dir demiş birisi. O yüzden kesinlikle ıslak kat atmamaya dikkat edin denmiş. Ben 3. ve 4. katı epey ıslak attım. sanırım biraz daha uzun mesafeden, daha ince katlar halinde geçmem gerekiyordu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

zero kullanmadım ancak aslen baz kat oto boyası olduğu için tahminim şu yönde siz ince katlar attıp başta daha sonra ıslak kat atınca eğer bahsettiğiniz gibi tiner miktarı fazla bir boya ise büyük ihtimal astarı incelterek yüzeye çıkardı rengini. buna benzer bir durum daha önce benim başıma tamiyanın 360 modena kitinde başıma geldi verniği atınca plastiğin sarı rengi yüzeye çıkmıştı. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aynı sorunu geçen ay yaşadım. Buraya da yazdım. Sağ olsunlar herkes belli bi problemden bahsetti ama bu beyazlaşma sorunu devam etti. Hem boyada hem vernikte aynı sorunu yaşadım. Çözüm çok basitmiş meğer. 
SOĞUK HAVADA AIRBRUSH KULLANILMAZmış. Ben de acı bi şekilde öğrendim :D . Arkadaşıma hediye olarak yaptığım uçak bembeyaz olmuştu vernikte Daha sıcak ortamlarda kullanırsan bi sorun kalmaz.
Ayrıca 1.7 bar basınç biraz yüksek bence. Ben 1-1.5 arası kullanıyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yorumlarınız için teşekkürler, @Halil Ün, @Furkan Erbilgin. Sanırım, hem soğuk hava, hem boyanın tiner ağırlıklı olması nedeniyle bu durum oluştu. Ben Amsterdam da yaşıyorum ve boya kabininin hortumunu camdan dışarı verdiğim için cam açık boyama yapıyorum. Dün hava epey soğuktu, hatta senenin ilk karı yağdı:) Bu da etkiledi belki de..

Acaba düzeltmek için bu haldeyken ince katlar ile tekrar boyasam mı, yoksa yine DOT3 e yatırıp astar vs. baştan mı başlamak gerekir? Ne önerirsiniz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 dakika önce, Onur Arslan yazdı:

Yorumlarınız için teşekkürler, @Halil Ün, @Furkan Erbilgin. Sanırım, hem soğuk hava, hem boyanın tiner ağırlıklı olması nedeniyle bu durum oluştu. Ben Amsterdam da yaşıyorum ve boya kabininin hortumunu camdan dışarı verdiğim için cam açık boyama yapıyorum. Dün hava epey soğuktu, hatta senenin ilk karı yağdı:) Bu da etkiledi belki de..

Acaba düzeltmek için bu haldeyken ince katlar ile tekrar boyasam mı, yoksa yine DOT3 e yatırıp astar vs. baştan mı başlamak gerekir? Ne önerirsiniz?

eğer yüzeyde bozukluk yoksa direk devam edebilirsiniz tabi detaylar kapanmadıysa ayrıca. şöyle bir durum var yaklaşık 8 yıldır model yapıyorum ve bunun 7,5 yılı otomobil boyası ve verniğiyle geçti kışın kar yağarken balkonda ya da camda astar boya vernikte attığım oldu defalarca ( bir ara dede evi müteahhite verince kiraya çıkmak gerekti :) ) bu ürünler soğuktan çok fazla etkilenmiyor ama yüksek sıcakta yazın sıcağında daha çabuk kurudukları için havada kuruyarak düşünce aslında daha çok sorun yaratabiliyor kullanım sırasında. model boyalarında ya da sprey boyalarda soğukta problem yaşamanız daha olası bir durum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 dakika önce, Onur Arslan yazdı:

Yorumlarınız için teşekkürler, @Halil Ün, @Furkan Erbilgin. Sanırım, hem soğuk hava, hem boyanın tiner ağırlıklı olması nedeniyle bu durum oluştu. Ben Amsterdam da yaşıyorum ve boya kabininin hortumunu camdan dışarı verdiğim için cam açık boyama yapıyorum. Dün hava epey soğuktu, hatta senenin ilk karı yağdı:) Bu da etkiledi belki de..

Acaba düzeltmek için bu haldeyken ince katlar ile tekrar boyasam mı, yoksa yine DOT3 e yatırıp astar vs. baştan mı başlamak gerekir? Ne önerirsiniz?

Ben beyazlaşan kısımları 2000 grid sulu zımparayla hafifçe yuvarlaklar çizerek düzeltmeye çalıştım. Bazı yerlerde düzeldi ama bazı yerlerde de boyayı kaldırdı. Riskli ve %100 etkili olmayan bi çözümdü zımpara ama idare eder bi seviyeye geldi model. Örnekleri aşağıya bırakayım. 

Vernikten önce sadece boyalı yüzey

20201103_165111

 

 

Soğuk havada atılan vernikten sonra yüzey

20201105_130033

Bu beyazlamış halini beğenen abiler oldu :D Eskitilmiş uçak görünümü var diye ama ben temiz ve hediyelik bi uçak yapmak istediğim için sorun olmuştu. Çözüm yolu da zımpara denemek işe yarayabilir. Zımpara olmazsa son çare tekrar boyamak olur bence.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Aslında beyazlaşmanın birden fazla sebebi olabilir. Bendeki beyazlaşmanın sebebinin soğuk hava olduğuna eminim. Belki sendeki beyazlaşmanın sebebi farklıdır. Tamamen aynı boyama tarzını soğuk ve sıcak havada denedim. Arada baya fark vardı. Hem vernikte hem de boyada buzlanma gibi renk değişimi oluyo soğuk havalarda. Ayrıca verniği atmadan önce kabıyla birlikte birkaç dakika sıcak suya koyup ısıtmak da baya işe yarıyo. Kesinlikle öneririm

Share this post


Link to post
Share on other sites

bendeki problem, muhtemelen soğuk havadan ziyade çok ıslak atmamdan. çünkü ilk 2 katı da aşağı yukarı benzer sıcaklıklarda attım ama sorun olmamıştı. zeropaints i de ilk kez kullanıyorum, zaten acemiyim, bu boyanın acemiliği de üstüne geldi:) bir de 3. katta bunu farkedince, beyazlık oluşan yerlere kapatayım diye daha bi kalın atmaya çalıştım. iyice b.k ettim afedersiniz:)

önümüzdeki hafta sonu daha da düşük basınç ile ince katlar halinde düzeltmeyi deneyeceğim. hanım, hafta içleri odayı ofis olarak kullanıyor, makete izin vermiyor:) 

sonuçlarını buraya yazarım. tekrardan teşekkürler:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 17.01.2021 at 18:35, Kürşat Kaan Kerimoğlu yazdı:

"Islak atmak" ne anlama geliyor çok merak ettim.

tetiği tam çekip yavaş hızla geçerseniz model üzerine daha kalın bir şekilde ve havada çok kurumadan düşen bir boya yüzeyi oluşturursunuz ve bu boya baktığınızda ilk başta parlak olur yani ıslak görünür :D bunada ıslak kat deniliyor genelde özellikle oto verniğinde ilk olarak tozlu atılıp daha sonra bu şekilde ıslak atılınca sonuç daha güzel oluyor. vernikte ıslak kat ile bitirme yaparken boyada pek ıslak katı tercih etmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×