Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
             
Sign in to follow this  

Recommended Posts

origin.jpg

Alman kentleri; Müttefikler tarafından her gün bombalanıyorlardı ve Almanlar İngiliz Kraliyet Hava Kuvvetlerine karşı olan savaşı kaybedince bu saldırılara karşılık verme şansları kalmamıştı. Bu esnada Alman bilim insanlarının aklına Birinci Dünya Savaşı sırasında, İngiltere ve ABD'nin, Fransa'daki üslerden Almanya'ya patlayıcı yüklü radyo kontrollü mürettebatsız uçakları göndermek için ürettiği deneysel uçaklar tasarladığı geldi. Birinci Dünya Savaşında üretilen bu modeller insansız olmaları dışında geleneksel uçaklarla aynı yapıdaydılar. Eğer bu araçlar basitleştirilip hızlı üretilebilir hale getirilirse çok önemli savaş makineleri haline gelebilirlerdi. Savaş esnasında çoğu hammadde zırhlı savaş araçları yapımına harcandığı için Alman bilim insanları az malzeme gerektiren tasarımlar üzerinde çalışmaya başladılar. Bu çalışmalar esnasında sıkıntının aracı hedefine götürmek için yeterince güçlü olacak ama klasik içten yanmalı pistonlu motorlardan daha basit ve daha hızlı üretilebilir bir motoru tasarlamak olduğu anlaşıldı.  Almanlar bu konuda çözümü tepki ile tahrik sistemiyle çalışan basit ve ucuz bir güç ünitesi üreterek buldular.

default.jpg

Birinci Dünya Savaşından sonra Almanları klasik içten yanmalı motor tasarlayıp üretmesi Versay Anlaşması'yla yasaklanmıştı. Almanlar da bu anlaşmayı ihlal etmekten kaçınmak için tepki-tahrik sistemiyle çalışan motorlar tasarlamaya başladılar. 2.Dünya Savaşı'ndan kısa bir süre önce Almanlar, V1 Uçan Bomba'ya takılan tepki-tahrik güç ünitesini geliştirmeyi başardılar. Bundan kısa bir süre sonra da V1 uçan bomba tasarlandı.  V1 uçan bombanın gereksinimleri basitti: 750 kg patlayıcı taşıyabilecek bir başlık, füzeyi hedefe ulaştırabilecek kadar yakıt taşıyabilen bir yakıt tankı, kontrol aparatı ve havalanma platformu. Tüm çalışmalar tamamlanır ve V1 uçan bomba test edilir. Tabii olarak deneme berbat gider ve bomba istenen hedefi vuramaz. Almanların güçlü bir hava kuvvetlerine ihtiyacı olmasından ötürü V1 projesi iptal edilir ve ağırlık uçak üretimine verilir. Ne zaman ki Luftwaffe savaşta yenilir ve hava üstünlüğü Müttefiklere geçer Almanlar V1 projesini raftan alıp tekrardan gündeme alırlar. Hemen Fransa kıyılarına 100 ayrı noktaya günde 1000 tane füze atabilecek rampalar döşenir. Ama 1942 yılında aracın kanatları sorun çıkarır ve atıldıktan kısa süre sonra parçalandıkları keşfedilir. Sorunun nedenini anlamak için savaş başlığı sökülür ve içine bir pilot yerleştirilir. Pilot olarak Hanna Reitsch seçilir. Pilot kanatların neden parçalandığını keşfetmeye çalışır. Ama 4. gün sonunda araç yere inerken ağır yaralanır.  

origin.jpg

8 Kasım 1943'te bir İngiliz keşif uçağı Peenemunde üzerinde uçarken bir füze rampasının resmini çeker. Sonrasında Pas de Calais bölgesinde aynı rampadan çok fazla sayıda olduğu anlaşılır. İngilizler Almanların yeni bir silah tasarladığını ve kullanmak üzere olduğunu anlarlar ve tüm tespit ettikleri rampaları bombalarlar. Bunun üzerine Almanlar daha basit ve daha rahat kamufle edilebilen bir rampa tasarlarlar. Ne zaman deneme yapmaya çalışsalar Müttefik uçakları tarafından saldırıya uğramaya başlayınca denemeler Baltık Denizi kıyılarına taşınır ve menzili tespit edebilmek için füzeler İsveç tarafına doğru ateşlenirler. Sonunda 13 Haziran 1944'te Almanlar İngilizlere ilk uçan bombayı atarlar.

V1_missile.gif

Aslında ilk saldırılar 12 Haziran'da başladı. Ancak atılan 4 füzeden hiç biri İngiltere'ye ulaşamadılar. 13 Haziran'da ise 4 tane füze İngiltere'ye ulaşmayı başardı. Asıl büyük saldırı 15-16 Haziran gecesi yaşandı ve 144 füze İngiltere topraklarına ulaştı. Bunlardan 73'ü Londra'yı, 53'ü Portsmouth ve Southampton'ı vurdu. Hasar büyük olunca Eisenhower öncelik olarak V-1 rampalarının olduğu bölgelere saldırı emri verdi. Bunun üzerine Almanlar rampaları Fransa'dan Almanya topraklarına taşıdılar. 

v1_01.jpg

Eylül 1944'e gelindiğinde, Fransız kıyısındaki fırlatma yerlerinin Müttefik orduları tarafından ele geçirilince  İngiltere'ye yönelik V-1 tehdidi bir süreliğine durdu. Toplamda İngiltere'ye 10492 V1 uçan bomba atıldı. Bunlardan 4261 tanesi İngilizler tarafından havada yok edildiler. Yaklaşık 2.400 V-1 İngiltere topraklarına düştü ve 6.000 ölüm ve 18.000 ciddi yaralanmaya neden oldu. İngiliz topraklarına son V1 saldırısı 29 Mart 1945'te, bir V-1 uçan bombanın  Hertfordshire'daki Datchworth'u vurmasıyla gerçekleşti.

the-muckleborough-military.jpg

İngilizler V1 uçan bombaları engellemek için bir kaç farklı yöntem denediler. Bu amaçla uçaksavar silahlarını kullandılar, bunun yanında Londra üzerinde V1 uçan bombaların kullandığı yükseklikte bekleyen balonlar uçurdular ve çarparak patlamasını umdular. Yine İngiliz pilotlar uçaklarıyla V1 füzelerini düşürmek için çok büyük çaba harcadılar. Uçakların motorları V1 füzelerini vurmak için arkadan takip etmeye izin vermediğinden pilotlar yüksekten uçarak V1 uçan bombaya denk geldiklerinde hızla aşağı doğru dalışa geçiyor ve çok kısa zaman diliminde füzenin üzerine ateş açıyorlardı. Bazı uçaklar mermileri bitince füzeye dalış yaparak kanatlarıyla füze kanadına çarparak füzeyi terse çevirmeye çalışıyorlardı. Buna Kaplumbağa etkisi deniyordu ve yere ters düşen füze patlamıyordu. Çoğu pilot dalış esnasında doğru zamanlamayı denk getiremediğinden roketle çarpışarak hayatını kaybediyordu.

origin.jpg 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Çok güzel bir bilgilendirme olmuş. 

İngiltere de bulunan Science museum ziyaretimde V1 Roketinin zamanlayıcısını ve  V2 roketini incele fırsatı bulmuştum.  Sanki zamanda yolculuk yapıyormuş gibi bir hissiyata kapılmıştım. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×