Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
             

Recommended Posts

Dostlar şimdi herkes boyanmaz diyecek ama benim sormak istediğim fırça ile sivil araç boyanırken her kat boyadan sonra 2000-3000 numara zımparayla ıslak zımpara yaparak ilerlenip en son sprey vernikle bitirsek fırça izlerini yok edebilir miyiz? 

Uğraşma kardeşim ab al yada sprey boyayla boya diyebilirsiniz ama ben hem sivil çalışmak hemde fırça da kendimi geliştirmek istiyorum öncelikle. Birde bu gerçek otomobil boyalarının olayı nedir bunları spreye doldurup alıyoruz biliyorum ama maket boyası kadar başarılı olur mu yoksa daha mı başarılı oluyor sivilde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boyanmaz diyen çıkmamalı ,  fırça ile boyamasan modelin daha güzel kendini gösterecektir diyen çıkmalı ?

Fırça ile boyama, kapatıcılık, homojen bir görüntü oluşturamama , fırça izi bırakma gibi riskleri içerir , bunlar da sivil araçlarda biraz daha göze batar . Ama fırça ile mükemmel işler de çıkar el alışıp deneyim arttıkça ve uygun boya kullanınca. 

Fırçaya uygun boyalar ile Denemeye başlayın . Sanırım Vallejo  akrilik ve Humbrol enamelleri uygundur . Tek katta kapatma inadı kalın bir katmana neden olur , fırça izleri yaratır .. sakin sakin , kuruma sürelerine uyarak ince katlarla çalışmak lazım, kolay gelsin 

Share this post


Link to post
Share on other sites

İsterseniz elbette boyayabilirsiniz fakat alacağınız sonucun iyi olacağını düşünmüyorum. Fırçadan sonra yapacağınız 2000-3000 zımparada yapacağınız en ufak hata boyayı sökmenize sebebiyet verebilir. Yani önerim sizin de belirttiğiniz gibi ab veya sprey boya kullanmanız yönünde. Fırça konusunda kendinizi geliştirmek için de aracın iç kısımlarını fırça ile boyayabilirsiniz çok gözükmeyeceği için bir problem doğurmaz diye düşünüyorum. 

 

Yani fırça ile yapanilen illaki vardır ama zaten fırça ile güzel birnotomobil boyası yapan modelcinin çok iyi bir fırça tecrübesi vardır diye düşünüyorum. 

 

Otomobil boyasına gelirsek aslında kullanım açısından maket boyalarından farkı yok. Sprey olarakta alınabilir normal kutuda boya olarakta. İkisinide kullanmış biri olarak doğru kullanımda hem model hem oto boyası benzer sonuçları verebilir. Oto boyasının en büyük avantajı çok daha uygun fiyatlı olması. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 dakika önce, Şükrü Kaan Zülfikar yazdı:

İsterseniz elbette boyayabilirsiniz fakat alacağınız sonucun iyi olacağını düşünmüyorum. Fırçadan sonra yapacağınız 2000-3000 zımparada yapacağınız en ufak hata boyayı sökmenize sebebiyet verebilir. Yani önerim sizin de belirttiğiniz gibi ab veya sprey boya kullanmanız yönünde. Fırça konusunda kendinizi geliştirmek için de aracın iç kısımlarını fırça ile boyayabilirsiniz çok gözükmeyeceği için bir problem doğurmaz diye düşünüyorum. 

 

Yani fırça ile yapanilen illaki vardır ama zaten fırça ile güzel birnotomobil boyası yapan modelcinin çok iyi bir fırça tecrübesi vardır diye düşünüyorum. 

 

Otomobil boyasına gelirsek aslında kullanım açısından maket boyalarından farkı yok. Sprey olarakta alınabilir normal kutuda boya olarakta. İkisinide kullanmış biri olarak doğru kullanımda hem model hem oto boyası benzer sonuçları verebilir. Oto boyasının en büyük avantajı çok daha uygun fiyatlı olması. 

Peki bu otomobil boyasını ne olarak isteyeceğiz araç boyaları metale uygulanıyor biz plastiğe uygulayınca problem yaşamaz mıyız?

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 dakika önce, Kürşat Kaan Kerimoğlu yazdı:

@Gürkan Özkan sivil, uçak, tank ne bulursa fırça ile boyuyor. Aşağıda örneklerini bulabilirsiniz.

 

Gerçekten süper olmuş anladığım kadarıyla küçük sivillerde daha güzel oluuor fırça. 1/24 falan olmaz heralde

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 saat önce, Fatih Kaya yazdı:

Peki bu otomobil boyasını ne olarak isteyeceğiz araç boyaları metale uygulanıyor biz plastiğe uygulayınca problem yaşamaz mıyız?

Baz kat ya da 2k boyası isteyeceksin. Baz katı uygulaması ve muhafazası daha kolaydır. Akrilik tinerle inceltip atıyorsun. 2k da ise ilave olarak sertleştiricisini katıp tinerle inceltirsin 2k yı hazırladıktan sonra çevre koşullarına bağlı olarak en fazla 10-15 gün bozulmadan tutabilirsin. Dolayısı ile baz kat boya ile çalışması daha rahat bana göre. Bazkat boya vernik ister daha doğrusu 2k ya göre daha az parlaktır ama 2k da vernik uygulamasan da olur.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otomobil boyası uygulamadan önce düzgün bir astar atmazsanız problem yaşarsınız. Direkt olarak plastiğe baz oto boyası atmayınız. Tamiya sprey astar (veya muadili ile) gövdeyi hazırlayıp sonra boya işine girin. Astar öncesi kalıp izlerini zımpara ile alıp sabunlu suyla aracı bir yıkamanızı tavsiye ederim. Bu arada hiç baz oto boyası kullanmadığımı da belirtmek isterim fakat sonuçlarını arkadaşlardan gördüğüm kadarıyla iyi ve ekonomik bir yöntem. Boyayı ab ile atacaksanız aynı markanın tinerini ve verniğini almanızı öneririm.

Fırçayla çok zahmetli olur homojen bir boya oluşturmak ve ne kadar iyi sonuç alınır emin değilim. Fakat denemek istiyorsanız mat siyah gibi kapatılıcığı yüksek bir renk ile denemeniz faydalı olur. Hatta arabada denemeden önce bir plastik yoğurt kabında veya basşa bir plastik üzerinde deneyin araba ziyan olmasın derim.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merhaba arkadaşlar,olaya bende müdahil olayımda Kambersiz düğün olmasın :)

Şimdi fırça ile boya yapmak,kendinizi bu şekilde geliştirmek istiyorsanız sivil araçta ziyade (yapıyormusunuz bilmiyorum) AFV yada figür boyamanızı tavsiye ederim(mutlaka biliyorsunuzdur) Zaman içinde fırçada ustalaştıkça ve gerekli malzemeleri sağlayıp tanıdıkça istediğiniz branşta daha başarılı olursunuz kanaatindeyim.Bu tamamen sizin tercihiniz.Bende fırça ile araba boyamam diyenlerdenim.Çünkü boyayamam (yani beceremem) :)

Baz boya olayına gelince,dükkan sahipleri bana kızıyorlar ''abi yıllardır baz boya öneriyorsun sivilcilere boya satamıyoruz'' diye :) Bu işin doğası yaptığımız şeyden keyif almak.Daha güzele nasıl ulaşırız onu aramak.Bende bu yolu buldum.Hem kullanış kolaylığı hemde ekonomisi beni benden aldı :) Baz boyayı çok uzun zamandır kullanıyorum.Bazı aksilikleri yok değil ama Tamiya gibi illaki kendi ürünlerimi kullan diye beni şartlamıyor.Günümüzde Gunze boya 27 lira olmuş.Kaç mililitre onu bile unuttum.O kadar uzun zaman olduki almayalı.Ben 25 liraya 100 gr.baz boya alıyorum uzun zaman kullanıyorum.Kimi akrilik tiner ile inceltiyor kimide benim gibi selülozik tiner kullanıyor.Peki bu boyaların altına astar olarak ne kullanacağız derseniz sizlere Gunze astarı tavsiye ederim.Mükemmel uyuyor.Baz boyada opak renklerde hiç bir sorun yok (düz renkler) dikkat etmeniz gereken metalik boyalar.Neden dikkat etmemiz gerekiyor açıklayayım.Oto boyacıya gidipte bana 100 gram şu metalik boyadan derseniz adam sizin gerçek arabanıza rotüş için boya aldığınızı düşünerek iri metal partiküllü boya verecek.İşte en büyük hata bu.Ben baz boya kullanamıyorum diyen arkadaşlarımızda bu hataya düşen arkadaşlar.İri partikül hem modelinizde iri durduğundan gözünüze hoş gelmeyecek (realistik olmayacak) hemde tabancanızda tıkanma yapacak.Onun içindirki metalik boya alırken mutlaka ama mutlaka en küçük partiküllü boyadan isteyeceksiniz.Ondan sonrası kolay.Boyanı ister akrilik tiner ister selülozik tiner ile inceltip boyanızı yapın.Benim şahit olduğum bir şey daha var.Bazı akrilik tinerler metalik boyayı çıldırtıyor.Boya yaparken bir tarafta biriken metaller ton farkı yaratıyor.Ve siz boyadıkça kalın bir boyaya sahip oluyorsunuz.Bu yüzden akrilik tineri ben tercih etmiyorum.Boyanızı yaptığınızda model üstünde mat bir boya elde edeceksiniz.Bu ne ya ? Bu nasıl boya diye korkuya kapılmayın.Parlak verniğinizi attığınızda boya kendine gelecektir.Başarılı olursanız bir dahada maket boyası ile gövde boyamayacaksınız. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 saat önce, Hakan Eryılmaz yazdı:

Merhaba arkadaşlar,olaya bende müdahil olayımda Kambersiz düğün olmasın :)

Şimdi fırça ile boya yapmak,kendinizi bu şekilde geliştirmek istiyorsanız sivil araçta ziyade (yapıyormusunuz bilmiyorum) AFV yada figür boyamanızı tavsiye ederim(mutlaka biliyorsunuzdur) Zaman içinde fırçada ustalaştıkça ve gerekli malzemeleri sağlayıp tanıdıkça istediğiniz branşta daha başarılı olursunuz kanaatindeyim.Bu tamamen sizin tercihiniz.Bende fırça ile araba boyamam diyenlerdenim.Çünkü boyayamam (yani beceremem) :)

Baz boya olayına gelince,dükkan sahipleri bana kızıyorlar ''abi yıllardır baz boya öneriyorsun sivilcilere boya satamıyoruz'' diye :) Bu işin doğası yaptığımız şeyden keyif almak.Daha güzele nasıl ulaşırız onu aramak.Bende bu yolu buldum.Hem kullanış kolaylığı hemde ekonomisi beni benden aldı :) Baz boyayı çok uzun zamandır kullanıyorum.Bazı aksilikleri yok değil ama Tamiya gibi illaki kendi ürünlerimi kullan diye beni şartlamıyor.Günümüzde Gunze boya 27 lira olmuş.Kaç mililitre onu bile unuttum.O kadar uzun zaman olduki almayalı.Ben 25 liraya 100 gr.baz boya alıyorum uzun zaman kullanıyorum.Kimi akrilik tiner ile inceltiyor kimide benim gibi selülozik tiner kullanıyor.Peki bu boyaların altına astar olarak ne kullanacağız derseniz sizlere Gunze astarı tavsiye ederim.Mükemmel uyuyor.Baz boyada opak renklerde hiç bir sorun yok (düz renkler) dikkat etmeniz gereken metalik boyalar.Neden dikkat etmemiz gerekiyor açıklayayım.Oto boyacıya gidipte bana 100 gram şu metalik boyadan derseniz adam sizin gerçek arabanıza rotüş için boya aldığınızı düşünerek iri metal partiküllü boya verecek.İşte en büyük hata bu.Ben baz boya kullanamıyorum diyen arkadaşlarımızda bu hataya düşen arkadaşlar.İri partikül hem modelinizde iri durduğundan gözünüze hoş gelmeyecek (realistik olmayacak) hemde tabancanızda tıkanma yapacak.Onun içindirki metalik boya alırken mutlaka ama mutlaka en küçük partiküllü boyadan isteyeceksiniz.Ondan sonrası kolay.Boyanı ister akrilik tiner ister selülozik tiner ile inceltip boyanızı yapın.Benim şahit olduğum bir şey daha var.Bazı akrilik tinerler metalik boyayı çıldırtıyor.Boya yaparken bir tarafta biriken metaller ton farkı yaratıyor.Ve siz boyadıkça kalın bir boyaya sahip oluyorsunuz.Bu yüzden akrilik tineri ben tercih etmiyorum.Boyanızı yaptığınızda model üstünde mat bir boya elde edeceksiniz.Bu ne ya ? Bu nasıl boya diye korkuya kapılmayın.Parlak verniğinizi attığınızda boya kendine gelecektir.Başarılı olursanız bir dahada maket boyası ile gövde boyamayacaksınız. :) 

Öyle bir güzel anlattınız ki baz boya alıp sivil yapasım geldi. Teşekkürler bilgilendirme için.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu arada bahsetmeyi unuttuğum bir konu daha var.Özellikle motor sporlarında öyle sifesifik renkler varki (ör.Jager turuncusu,Vailant yeşili vs.) bunları bire bir maket boyalarında bulma şansınız yok.Örnek vermek gerekirse; diyelimki Revell'in Jagermeister 956 sını aldınız.Revell yapım kılavuzunda size 30 numara ile boyayın diyecek.Neden ? çünkü Revell'de turuncu olarak sadece 30 numara boya varda ondan :) oysaki 30 numara Jager'in gerçek rengi değil.Bunu örneklendirebiliriz.Yapacağınız şey o arabanın gerçek renk kodunu netten bularak oto boyacınıza bana RAL 6042 (atıyorum) yaparmısınız demek olacaktır.Böylece aracınızın gerçek rengine kavuşmuş olacaksınız.Bu süper bir avantajdır.Oto boyada renk seçimi nerede ise sınırsızdır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×