Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
             
Sign in to follow this  
Kürşat Kaan Kerimoğlu

Tiger 231 - Kursk Savaşı

Recommended Posts

CGEKfb.jpg

Resimde gördüğümüz Tiger 231 gerçekten de Kursk Savaşı sırasında Almanların nasıl bir cehennemde olduğunun ve Rusların nasıl bir ateş gücüne sahip olduğunun bir kanıtı. Savaşı Tiger 231 tank komutanı Teğmen Zabel'in ağzından dinleyelim:

Teğmen Zabel; Ssemernikovo Kolkhoz yakınlarında gerçekleşen savaşa dair raporudur:

Sander Operasyon Grubu Ssemernikovo'nın batısında yer alan bir çiftliğe yaptığı saldırı esnasında ağır düşman ateşi altında kalmıştır. Bu karşı saldırı karşısında hafif tanklar geride bırakılmış ve Tiger tankları öncü saldırı grubu olarak hareket etmiş ve yoğun düşman ateşine maruz kalmıştır. Saldırı grubundaki tanklar önden ve sağ taraftan saldırıya maruz kalmıştır. Düşman; tanklar, anti-tank topları ve anti-tank tüfekleriyle arada büyük bir mesafe olmasına karşın ateşte bulunmuştur. Benim Tiger I tankım [taktik numarası 231] ilk olarak 7.62 cmlik top mermisiyle sürücü mahallinden isabet aldı. Bu bölgeye demir kancalarla tutturulmuş olan palet parçaları bu isabetle koptular ve düştüler. Tankın içinde bir patlama ve sarsıntı hissettik. Düşman savunma noktalarına yaklaştıkça 7.62liklerden aldığımız isabetlerin sayısı ve şiddeti arttı. 

Bu anlarda tankın çevresine düşen havan topu mermileri nedeniyle etrafımızda bir toz bulutu oluştu. Düşman noktalarına yakınlaştıkça daha az ses ve sarsıntı yapan ve sonrasında sarı renkte toz çıkartan isabetler almaya başladık. Bu isabetlerin anti-tank tüfekleriyle yapılan atışlardan geldiğini düşünüyorum.

İlerlemeye devam ettik ve 4.5 cmlik anti-tank topu mermisiyle kupoladan vurulduk. Mermiye dayanıklı camların çerçeveleri bu isabet nedeniyle kırıldılar. Cam görüş bloğu bu isabetle bozuldu ve ortaya çıkan ısı nedeniyle opaklaştı. Bir başka isabet daha aldık ve çerçeveler tamamen koptular. Tüm kapak yerinden koptu ve taretin içine düştü. Kapağın içeri düşmesiyle beraber savaş kompartmanı tamamen dumanla doldu ve içeride görüş tamamen yok oldu. Duman nedeniyle içeride sıcaklık dayanılmayacak şekilde arttı. Yükleyicinin kapağı sıkıştı ve çok az aralıklı kalacak şekilde kapanamaz hale geldi. Açık olan kapağa çok sayıda anti-tank tüfeği mermisi atışı yapıldı. Alınan isabetler nedeniyle kapak üzerinde yer alan tüm menteşe ve vidalar söküldüler.

Savaş bittikten sonra kupolada 2 tane 4.5 cmlik top ve 15 tane anti-tank tüfeği isabeti saydık.

Saldırıda olduğumuz 2 gün içerisinde düşman tüm makineli tüfeklerimizi yaptıkları isabetlerle yok etti. Tarette yer alan kamuflaj dumanı yuvaları tamamen yok edildiler. Taretin içerisine dolan duman o kadar arttı ki tankı belli anlarda kullanamaz hale geldik. Tüm mürettebatın sinirleri yıprandı ve zaman kavramını yitirdik. Kesinlikle acıkmadık ve tuvalet dahil hiç bir ihtiyaç hissetmedik. Saldırı toplamda 6 saat sürdüğü halde zaman çok hızlı geçti ve sanki her şey hemen gerçekleşip bitti. 

Top mantletine 7.62 cmlik top isabeti aldık ve top yuvasının bağlantı vidaları yerlerinden çıktılar. Geri tepme engelleyici sistemin yağı tamamen boşaldı ve top en geriye yaslanarak kullanılamaz hale geldi. Elektrik problemleri nedeniyle silah yükleme bloğu devreden çıkartılamadı. Peş peşe gelen isabetlerin sarsıntısı nedeniyle radyo kullanılamaz hale geldi ve direksiyon çubukları sıkıştılar. Egzos korumalarına gelen isabetler nedeniyle koruma yerinden koptu ve motor yuvası alev aldı.

Yangın önleyici sistem devreye girdi ve bu yangını yayılmadan söndürdü. İsabetler nedeniyle taret yuvasında yer alan dişlilerin bazıları yerlerinden oynadılar. Geçici olarak tareti döndüremez olduk. Tankın üzerinde 227 tane anti-tank tüfeği isabeti, 14 tane 5.7 cmlik anti-tank topu isabeti ve 11 tane 7.62 cmlik anti-tank topu isabeti saydık. Sağ süspansiyon alınan isabetler nedeniyle ağır hasar aldı. Tekerleklerin bir çoğu isabet aldı ve bağlantı yerleri ağır hasar gördü. 2 tane torsiyon çubuğu hasar gördü ve kullanılamaz hale geldi. Arka cer dişlisinin bağlantı yeri isabet aldı ve hasar gördü.

Tüm bu aldığımız isabetlere rağmen tankı 60 km daha sürdük. Bazı zırh birleşim yerlerinde çatlaklar meydana geldi. Yaşanan ağır şok nedeniyle benzin depolarından bir tanesi hasar gördü ve yakıt kaçırmaya başladı. Paletlerde bazı hasarlar meydana gelse de kopmaya neden olmadı ve hareket etmeye devam ettik. 

Sonuç olarak, Tiger tankının zırhı tahmin ettiğimiz gibi bizi korudu diyebilirim.

İmza: Teğmen Zabel

CGE2us.jpg

Tiger 231'in bu başarısı hemen dikkati çekti ve propaganda amaçlı afişlerde yer almaya başladı.

CGE11S.jpg

Kursk sonrası Tiger 231 Ssyms Tren İstasyon'undan trene yüklendi ve Almanya'ya geri gönderildi. Tankın arka tarafında yer alan hava filtreleri tamamen isabetler nedeniyle kopmuş durumda. Top mantleti teleskobu yok etmek amacıyla yapılmış çok sayıda isabet almış. Kupolada da çok sayıda isabet görülüyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 25.06.2020 at 20:53, Bulut Solmaz yazdı:

Harikasın doktorum... Çok güzel bir makale daha. 

Ruslar tiger'ı hedef tahtası olarak kullanmışlar.  Yalnız tiger'ın zırhı da zırhmış....

122 ya da 152'lik vursa görürdüm ben o Tiger'i. :D

On 25.06.2020 at 23:28, ismet güralp yazdı:

Vallahi bir solukta okudum. Vay be... Ruslar hava gücü üstünlüğü kurmasalar Tiger'ları durduramazlardi.

Asıl Ferdinandlar Kursk'ta inanılmaz performans göstermişler. Hedeflerine ulaşan tek tank birliği Ferdinandların olduğu birlikmiş. Ama yanlarında gelen olmayınca çekilmek zorunda kalmışlar.

On 26.06.2020 at 12:23, Hasan Şadi ÇELİK yazdı:

çok güzelmiş teşekkürler.

Beğenmenize sevindim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×