Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
             
Sign in to follow this  
Ersel

1/12 I Honda CBR400F Endurance I Tamiya I Ersel Aydıner

Recommended Posts

İkinci maketimi de bitirdim. Aranıza yeni katıldım ama bir süre askerlik dolayısı ile hobiye ve foruma bir müddet ara vereceğim.

Bu süre zarfında yardımlarınız ve değerli tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim.

Maket içeriği:

Bir üreticinin üretim makinesi ile yapılan, sadece yarış için üretilenlerden ziyade, yarış kendi başına bir sınıftadır. Motosiklet yarışlarında buna Turist Trophy (TT) yarışı denir ve sadece sokak kullanımı için üretilen makineleri içerir. Hemen hemen her motosiklet üreticisi, başlangıçta biniciler için çok popüler olduğu için TT - 3 formül yarışlarına uyacak araçlar pazarlıyor.

Ünlü Honda Şirketi, bu heyecan verici etkinlik için CBR400F'lerini 1983'te piyasaya sürdü ve Mayıs 1984'te yarım ve kaput versiyonları ile ve Ağustos 1984'te tam başlıklı Endurance Special Edition ile izledi. Japon motosiklet düzenlemelerindeki değişikliklerin artık makinelerde kaputlara izin vermesiyle Honda, ilk CBR400F'yi kaputsuz olarak serbest bırakmayı seçti ve gelişmiş mekanik ve yenilikçi "Devrim Modülasyonlu Valf Kontrolü" (REV) sistemi kullanıldığından hızla çok dikkat çekti.

CBR400F, silindir başına dört valf içeren sıralı 4 silindirli bir motor kullanır, ancak REV sistemi, çoğu sokak çalışmasının yapıldığı 8200'ün altındaki RPM'lerde bunu silindir başına iki valfe otomatik olarak azaltır. Motor yağı basıncını sistemi aktive etme kuvveti olarak kullanarak, silindir başına kam loblarından ikisine bir pim sokulur ve daha yüksek RPM'lerde dört valfin hepsi etkinleştirilir. Bu sistem iki karşıt problemle mücadele etmek için geliştirilmiştir.

Düşük hızlarda yeterli tork ve yüksek RPM'lerde daha fazla güç. Rekabet sırasında, basit bir mekanik ayar sistemi kilitler, böylece silindir başına dört valfin tamamı tüm RPM'lerde çalışır. Motor, çelik kare boru çift beşik çerçevesine monte edilmiştir ve Honda orijinal Pro - Link süspansiyonu arkada ve TRAC sistemi ön çatallarda anti-buruk dalış işlevine sahiptir. Hem ön hem de arka tekerlekler, Honda Grand Prix yarışçısı NS500'de kullanılan hafif Comstar birimleridir. Tam kaporta Honda'nın yarış deneyiminden gelir ve ikiz farların altındaki hava soğutma girişine sahiptir, bu da ona rekabetçi bir görünüm kazandırır. Tam kaput, daha yüksek hızlar için daha aerodinamik bir yüzey sağlar ve dayanıklılık yarışları sırasında binicideki yorgunluğu büyük ölçüde azaltır.

49956356022_6e5827fcdf_b.jpg

 

49956357417_d342aea590_b.jpg 49956358977_df643c7818_b.jpg 49956360787_6fa8f9b634_b.jpg 49956362462_ddb4592cd0_b.jpg 49955579623_98df7c2f7e_b.jpg 49956369107_d0cf5b3a0e_b.jpg 49955585788_a4701d87e3_b.jpg 49956376187_cbcc313313_b.jpg 49956379562_869670d2c0_b.jpg 49956094456_bb47db8da1_b.jpg 49956095701_7e53c85e30_b.jpg 49955596388_8e0e7bac9c_b.jpg 49956384822_023e01ac98_b.jpg 49955600963_25d6b7dcf5_b.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 saat önce, Taner Onagül yazdı:

Ersel ellerine sağlık...

Teşekkür ederim..

 

3 saat önce, ismet güralp yazdı:

Eline sağlık.  

Çok teşekkür ederim.

 

1 saat önce, Kubilay Boraoğlu yazdı:

Ellerinize sağlık çok güzel olmuş, sadece egzostaki birleşim izleri gözüme çarptı. :)

Teşekkür ederim. Egzozlar boyalı değil, o renk boyam olmadığı için kendi renginde bıraktım onları o yüzden birleşim yerlerine müdahale edemedim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 dakika önce, Kürşat Kaan Kerimoğlu yazdı:

Eline sağlık. 2. Maket için çok çok iyi. Askerlikten sonra da hobiye devam etmen dileğiyle.

Çok teşekkür ederim planlarım o yönde. 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×