Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal

Burak Ayağ

ÜYE
  • İçerik sayısı

    1.097
  • Katılım

  • Son ziyaret

  • Days Won

    28

Burak Ayağ last won the day on August 27

Burak Ayağ had the most liked content!

Burak Ayağ Hakkında

  • Derece
    Başgan

Profile Information

  • Cinsiyet

Güncel Profil Ziyaretleri

1.270 profil görüntüleme
  1. 1/48 | U.S Tank Destroyer M10 Mid Production| Tamiya |Umut Can Aydın

    Keşke şu çnatlaarın kayışları da olsa, havada durmasalar
  2. 1/25 | Doomsday Truck | Lindberg | Baki Temel

    Kasaya kocaman bi silah isteriz.
  3. 1/35 |British SAS Pink Panther | Tamiya | Burak Ayağ

    İyiymiş reyiz bundan edinmek lazım Teşekkür ederim
  4. 1/72| Pz.Kpfw. I Ausf. A Early Production | S-Model | Kürşat Kaan Akkoyun

    Dokusu çok güzel reyiz.
  5. 1/72 | Zırhlı araç BA-3 (БА-З) demir yolda | UM | Viktor Gorelov

    Çok güzel iş, ben de BA-10 yapmıştım. Çok şık bir araç gerçekten.
  6. 1/35 | Zvezda | MSTA-S 2S19 Russian 152 mm SPG | Ahmet GÜRKAN

    Abdestim bozuldu
  7. 1/35 |British SAS Pink Panther | Tamiya | Burak Ayağ

    Estağfurullah, ben amatörüm gayet, daha katetmem gereken çok yol var. Yanlış anlamadım tabi ki ama her araca yaptığım araştırmalar doğrultusunda eskitme uyguluyorum. Görev yaptığı yere, görev süresine ve kullanım şartlarına bağlı olarak. Kimisine neredeyse hiç yapmıyorum, kimine biraz, kiminde abartıyorum. Dediğim gibi aracın gerçeğinin ne şartlara maruz kaldığına bağlı olarak yapıyorum. Şimdi bu araçlar ciddi anlamda çölde hem araç, hem barınak, hem telsiz istasyonu, hem de savaş aleti olarak kullanıldığından oldukça yıpranıyor. Kuzey afrikanın zaten coğrafi şartları malum, bunun yanı sıra bu araçlar 60lardan 80lere kadar görevde kaldı. 20 senelik görev süreleri var ve o dönemde sasların her ihtiyacını bu araçlar görüyordu. Bir de şunu da belirtmek istiyorum bu araçlar fabrika çıkışı pembe değil. Askerler kendileri fırça ile boyuyorlar. Dolayısıyla fabrika çıkışı pürüzsüz ve vernikli düzgün bir boya zaten söz konusu bile değil. Ellerine fırça alıp her yeri pembeye boyamışlar. Kimi yeri kalın kimi yeri ince yalap şap geçilmiş. Zaten bakın adamlar direksiyonu bile pembeye boyamışlar. Yani normalde aracın renginde olmaması gereken yerler bile pembe. Sonrasında üzerine boyayı koruyucu herhangi bir kimyasal da uygulanmadığı için boya kolayca aşınıp dökülüyor. Özellikle şoför mahaline yaptım çünkü çok fazla sivri çıkıntı ve uzantı var ki en çok aşınan bölgelerdir. Çatışma esnasında düşen mermi kovanları, istiflenen kutular, aceleyle atılan, konulan ekipmanlar, askerlerin içerde fütursuzca tepinmesi, atlaması vs. aracı oldukça hor kullanıyorlar aslında. Dolayısıyla aracına göre eskitme uyguluyorum. Devam serileri pembeye boyanmasa da bu araçların sonra ki nesil yeşil olanlarının adı bile pinkies olarak kaldı. Yeni seri 109lara geçene kadar, önce ki seriye bu lakap yapışıp kaldı. Eyvallah abi sağol, o da uğraşıyor uçaklarıyla Eyvallah reyiz, tam mevzuya gitmelik araç aslında, ocağın önüne çekicen duracak orda öyle.
  8. 1/35 |British SAS Pink Panther | Tamiya | Burak Ayağ

    Amatörlüğüme ver başgan, kusura bakma.
  9. 1/35 |British SAS Pink Panther | Tamiya | Burak Ayağ

    Umman gibi ultra sıcak, dik güneş alan yerlerde akşamüstü özellikle, bu araçlar 500-600 metreden sonra pek seçilmiyor.
  10. 1/35 |British SAS Pink Panther | Tamiya | Burak Ayağ

    Teşekkürler, rengi bu aracın karakteri zaten. Ordu yeni çıkan bu Series II A Land Roverlardan kuzey afrikaya ve arap yarımadasında görev yapan saslara bir kaç düzine gönderiyor. Tabi saslar da çok memnun oluyor fakat araçlar dark green Çölde gel beni vur diye bağırıyor. Daha önce çöle düşen kırmızı renkte bir sivil uçak enkazı bulmuşlar. Güneşten dolayı solan kırmızı pembemsi bir tona dönüşmüş. O bölgelerde ki kum pigmenti de o tonlara yakın olduğu için mükemmel kamuflajın pembe olduğuna karar vermişler. Dolayısıyla ellerinde ki roverları pembeye boyamışlar. Tabi belirtmekte fayda var, orijinal adını hatırlayamadım ama bu pembe tonu zaten ingiliz ordusunda kullanılan bir renk. Gemilerin kamuflajlarında kullanıyorlarmış. Teşekkür ederim Eyvallah sağol, denlakstan evet. Kitin içerisinden şeffaf parça çıkmıyor ne yazık ki. Farları boyamamızı istiyor. Ben dramelle oyup içlerini silver ile boyadım. Sonra iki kat denlaksla kapladım, çöktükçe basmak suretiyle. Eyvallah başgan sağolasın. Ne bileyim reyiz 20 sene çölde aktif görev yapan araç diye giriştim hiç acımadım Eyvallah Teşekkürler
  11. 1/35 |British SAS Pink Panther | Tamiya | Burak Ayağ

    Eyvallah beyler sağolun.
  12. 1/35 |British SAS Pink Panther | Tamiya | Burak Ayağ

    Biraz vitrinde diğerlerinin arasında sırıttı ama olsun.
×